Gigabyte Geforce GTX 1660 Gaming OC och MSI GTX 1660 Ventus XS OC

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Geforce GTX 1660 Gaming OC och MSI GTX 1660 Ventus XS OC

Nvidias senaste skapelse Geforce GTX 1660 gästar SweClockers testlabb återigen i form av två modeller från Gigabyte och MSI. Häng med in för att se vad som utmärker korten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att en tråd från 20:22 igår inte fått ett svar?
On topic så tycker jag prissättningen överlag är helt fel Mitt 980ti som jag köpte sommaren 2016 för 3 000kr på Webhallen är något bättre

Permalänk
Medlem

Ser jag helt fel eller presterar dessa kort marginalt sämre än geforce gtx 1060 även fast dom har en liten överklock?

Jag får det inte att stämma helt. Möjligen jag stirrar mig lite för blind på index.

Trevlig läsning annars

Edlt: ska stå 1660,inte 1060.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hur är det möjligt att en tråd från 20:22 igår inte fått ett svar?

Nvidia rullar ut rätt så ointressanta kort i mängder, dyra med försumbar prestandaökning, inte mycket att diskutera i längden.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hur är det möjligt att en tråd från 20:22 igår inte fått ett svar?
On topic så tycker jag prissättningen överlag är helt fel Mitt 980ti som jag köpte sommaren 2016 för 3 000kr på Webhallen är något bättre

THIS!

Det är det jag försöker förklara för så många. Men då blir man anklagad för att vara gnällig och konspirationsteoretiker.

Sitter med ett gammalt Titan X som jag fick av min bästa vän. Att göra en uppgradering värt namnet är ju en jättedyr historia för mig idag.

Hoppas verkligen på Intel nu faktiskt. Men det är kanske lite naivt?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

13% mer strömförbrukning för 5% mer prestanda?! Då är ju det billigare kortet bättre?! Inte så att man märker någon skillnad på 5%. Däremot 30watt mer är ju en halv halogenlampa.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hur är det möjligt att en tråd från 20:22 igår inte fått ett svar?
On topic så tycker jag prissättningen överlag är helt fel Mitt 980ti som jag köpte sommaren 2016 för 3 000kr på Webhallen är något bättre

Skittråkiga kort. Meh.

Permalänk
Medlem

Tillverkarna ligger på om tester skulle jag gissa på.
Som sagt tråkiga kort. Några hundralappar till så kan du köpa dig klart mer livslängd med ett 1660ti.
Hade det varit 1650 som prestera på 1660 nivå hade de varit magiska. Men nu är det att att förpassa till "MEH" delen av hjärnan.

Av hela 16xx serien så har bara 1660ti varit en ok lansering om än typ 250kr för dyr vid start.

Men det är häftigt att se att de äntligen levererar bra och tysta kylare genom hela spektrat (av gpuer) utan att lägga på 1000kr för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Ser jag helt fel eller presterar dessa kort marginalt sämre än geforce gtx 1060 även fast dom har en liten överklock?

Jag får det inte att stämma helt. Möjligen jag stirrar mig lite för blind på index.

Trevlig läsning annars

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt prestanda index presterar det snabbare, av dom två. 15% bättre än 1060 6GB. 1660 får 69 mot 60 för 1060. Jag vet inte hur du får det, till att dom skulle vara långsammare?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Du får ett 1070 kort för 3200 inkl frakt Punkt!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Enligt prestanda index presterar det snabbare, av dom två. 15% bättre än 1060 6GB. 1660 får 69 mot 60 för 1060. Jag vet inte hur du får det, till att dom skulle vara långsammare?

Mitt fel, skulle skriva 1660, inte 1060.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Du får ett 1070 kort för 3200 inkl frakt Punkt!

Ja 1070 liksom 1660 är väldigt "memory bandwidth starved" till skillnad från 1660ti. Dessa kort har faktiskt en betydande OC potential till skillnad från 1660ti som redan ligger bra till i stock. Gillar man att skruva på klockfrekvenserna så är dessa kort trevliga, dock inte 1660 för 3k då det borde vara billigare än så. 3k2 för 1070 är enligt mig mkt bra.

1660ti har ingen chans mot ett aftermarket 1070 när OC mot OC, man måste komma ihåg att Turing alltid ställs mot founders 1070/1080 uteslutande i alla test, och dessa var ju allt annat än lysande. Det är också intressant att se att 1660 når 1660ti vid OC och OC mot OC är inte skillnaden speciellt stor. Man kan nå 1070FE performance med 1660 OC om man har tur med minnena alltså...

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Skrivet av Burks:

Mitt fel, skulle skriva 1660, inte 1060.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha ja då fattar jag vad du menar, såg inte det själv innan du nämnde det nu . Men ja, väldigt märkligt faktiskt. Att MSI kortet presterar sämre än original 1660, i 1080p. Går väl över strömbudget, och klockar ner sig själv?

Bra reklam för kortet i alla fall. "Köp vårat överklockade, till högre pris!! Och få endast 2% sämre prestanda, än original"

Visa signatur

9900k på vatten