Fractal Define låter för mycket

Permalänk
Medlem

Fractal Define låter för mycket

Jag sitter på två st Fractal Define chassin vilka ska va helt ljudisolerade men jag kan höra hur hårddiskarna jobbar. Visst i en burk har jag tryckt in 8st wd blue 3.5 diskar och i den andra så sitter 4st gamla wd green diskar. Kan man göra burkarna tystare? Fractal claims att deras chassin ska vara tysta.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Är vibrationer som gör det. Du kommer aldrig få mekaniska diskar helt tysta.

Du kan sätta gummi kuddar på dom för att minska vibrationer.

Kanske flytta dom till en NAS?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Är vibrationer som gör det. Du kommer aldrig få mekaniska diskar helt tysta.

Du kan sätta gummi kuddar på dom för att minska vibrationer.

Kanske flytta dom till en NAS?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack diskarna sitter faktiskt på såna gummiringar kanske inte riktigt det du menar?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Tack diskarna sitter faktiskt på såna gummiringar kanske inte riktigt det du menar?

har inte dragit dem för hårt?

de ska dras ganska löst inte så att de pressas ihop nått speciellt mycket så att gummit kan flexa vet att skruvarna jag fick med mitt r3 eller om det är r4 minns inte jag har drar du dem i botten kunde du lika gärna köra utan tror ja bara typ dragit fast skruvarna typ 2-3 gängvarv lagom så att skruvskallen fick lätt kontakt med gummit bara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows