Råd Android under 2500 kr

Permalänk

Råd Android under 2500 kr

Grabben åtta år, har en huawei P9 som jag bytt battri på en gång men batteritiden är grymt dålig igen. Siktar därför efter en ny telefon. Gärna med rejält batteri och snabbladdning. Helst USB-C då resten av telefonerna hemma laddas med det. Han spelar inte så mycket utan är väl mest youtube han kollar på och spelar lite Pokemon och liknande.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag rekommenderat dig att gå upp en femhundring (2990:-) och satsa på Nokia 7.1:
https://www.dustin.se/product/5011101978/71

En grymt bra mobil -om inte den bästa- inom det prissegmentet!
Har i princip allt man kan önska sig och dessutom Android One (dvs. snabba och direkta månatliga uppdateringar från Google/Nokia -inget mellanhandstjafs med ledtider där uppdateringar aldrig kommer till mobilen)

Bättre byggkvalitet kan du nog inte få för det priset.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Pocophone f1 om du kan sträcka dig till 3300kr.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Lite sugen på en Xiaomi mig max 3 men kanske blir alldeles för stor? https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4883400

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

Pocophone f1 om du kan sträcka dig till 3300kr.

Kikat lite på den också. Börjar bli i överkant. Men just nu är det den eller mi max 3 det står mellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Kikat lite på den också. Börjar bli i överkant. Men just nu är det den eller mi max 3 det står mellan.

Skickades från m.sweclockers.com

F1an är ju populär av en anledning, inte sett eller känt på MAX så kan inte uttala mig. Lätt ihopblandat med MIX som är en av de bättre de har men då hoppar priset upp högt med din budget.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Motorola Moto G6 Plus.
Den är lite äldre men det är riktigt fin lur
För lite mindre cash finns även vanliga G6

Visa signatur

R9 5900X| 32Gb 3200Mhz FlareX| RTX 3090 |2Tb KC3000

Permalänk

Har själv en huawei p20 lite och är nöjd brukar få ladda ungefär varannan dag och då går den med spotify drygt 8h om dagen på jobbet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@krigelkorren:
Kikade på den också men 3060 mAh batteri. Såklart kanske inte kapasiteten säger allt. Telefonerna förbrukar olika också. Vet du om den känns byggkvalité och hållbar?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@danielsan123: Google Pixel finns för 2490kr på CDON. Har förvisso några år på nacken, men verkar vara en bra lur.
Kanske lite klent batteri enligt spec.
Var själv nära att köpa den förut, men slog till på en Sony XZ1 compact för ca 2000 på NetonNet för ett par månader sen.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3931718

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

@krigelkorren:
Kikade på den också men 3060 mAh batteri. Såklart kanske inte kapasiteten säger allt. Telefonerna förbrukar olika också. Vet du om den känns byggkvalité och hållbar?

Väldigt gedigen byggkvalitet skulle jag säga, kör själv en sådan som "daily driver" numera och har inga som helst kalgomål förutom att jag inte gillar "notchen" i skärmen, men den har jag kommit att ignorera.

Batteriet är mindre än flera konkurrenters motsvarigheter men telefonen har ett väldigt restriktivt energiläge i Android 9.0 "Smart Batteri" som standard, så den presterar bra ändå. (Man får dock ha i åtanke att om en app presterar konstigt, t.ex. en streaming app avslutas tvärt kan det vara läge att gå in i energiläget/appen och ta bort restriktionen för den.)

Har sällan förbrukat halva batteriet efter en normal arbetsdag, brukar endast ladda mobilen till 95-99% normalt.

Sedan är SOC:en rätt energisnål med, ingen flaggskepps SOC alls men då telefonen håller sig slimmad via Android One så är det inget som jag tycker påverkar användarupplevelsen, den är rapp i alla lägen.

Kort sagt en toppentelefon enl. min egen subjektiva åsikt.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

P20 lite.. riktigt prisvärd

Permalänk
Medlem

en asus kanse ? äger själv en asus m2 pro och är super nöjd.den gick på 3190:- batteritiden är grym!
brukade alltid köpa senaste Samsung mobilerna när dom kom ut men trötta på den usla batteritiden.
har också 4g teckning på jobbet vilket jag inte hade med min samsung galaxy s7.
kan inte tänka mig att dom biligare asus mobilerna skulle vara så mycket sämre

värkar som denna asus mobilen har vunnit några pris.
https://www.inet.se/produkt/x115624/asus-zenfone-zoom-s-marin...

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk

@Oskar80: Kikade på denna https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4149828. Fyller alla krav men är tveksam till endast Wifi 4 standard. Ingen AC alltså. Men för den prislappen jag har budgeterat kanske jag måste göra avkall någonstans.

Permalänk
Avstängd

Pixel (1) finns ofta för typ 2300 med 128GB. Grym kamera och helt rent Android. Inte ny längre förstås.

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Grabben åtta år, har en huawei P9 som jag bytt battri på en gång men batteritiden är grymt dålig igen. Siktar därför efter en ny telefon. Gärna med rejält batteri och snabbladdning. Helst USB-C då resten av telefonerna hemma laddas med det. Han spelar inte så mycket utan är väl mest youtube han kollar på och spelar lite Pokemon och liknande.

Kan rekommendera Xiaomi Mi A2, mycket kompetent telefon för ca 2500. Den har dessutom stock Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk

Ingen som köpt en Redmi Note 7 och kan uttala sig?

Permalänk

Jag har själv barbarn i den åldern och mitt tips är att satsa på ett rejält fodral till smartphonen. Har sett skinnfodral med inbyggt skumgummi eller liknande stötdämpande materiel i vilket nästan är ett krav när en 8-åring tappar telefonen rakt ner i asfalten. Ett villkor är att luren verkligen sitter kvar i fodralet när den hamnar i marken och inte faller i två delar - luren för sig och fodralet för sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

en asus kanse ? äger själv en asus m2 pro och är super nöjd.den gick på 3190:- batteritiden är grym!
brukade alltid köpa senaste Samsung mobilerna när dom kom ut men trötta på den usla batteritiden.
har också 4g teckning på jobbet vilket jag inte hade med min samsung galaxy s7.
kan inte tänka mig att dom biligare asus mobilerna skulle vara så mycket sämre

värkar som denna asus mobilen har vunnit några pris.
https://www.inet.se/produkt/x115624/asus-zenfone-zoom-s-marin...

Vill minnas att den har micro-usb, vilket var en deal breaker för TS. Annars verkar det vara en ruskigt bra telefon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El1min4tor:

Vill minnas att den har micro-usb, vilket var en deal breaker för TS. Annars verkar det vara en ruskigt bra telefon!

Skickades från m.sweclockers.com

Står USB C i specifikationerna

Permalänk

Jag själv hade gått för en oneplus 5/5T , Snabb som atans och bra batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Står USB C i specifikationerna

M2 Pro som det pratades om först i inlägget är micro-usb.

Däremot länkades ju även en annan variant och det stämmer att den är USB-C. Den verkar ju dock inte finnas kvar på marknaden längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

IVågar mm köpa äldre android mobiler? Tycker det verkar som vissa tillverkare slutar uppdatera dem bar efter några.

Permalänk
Medlem

Motorola One - bra telefon, original android och kostar nu 2000 kr. Jag köpte en till min fru, den är fin och hon är nöjd! Det medföljde ett genomskinligt plastskal, vilket är bra.

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av armineVIP:

Jag själv hade gått för en oneplus 5/5T , Snabb som atans och bra batteri.

Har inget behov av ny telefon, men en oneplus 5 eller 5T som säljs för 2500 eller mindre, ja då känns det som jag skulle kunna byta ut nuvarande telefon.
Någon länk där dessa lurar fortfarande säljs samt för det priset? För du syftar väl inte på typ en 18 månader gammal och använd telefon?

Permalänk
Medlem

motorola moto g7 plus
finns en modell med 500mA. har den dyrare modellen och är mer än nöjd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Ingen som köpt en Redmi Note 7 och kan uttala sig?

Jag är mer inne på Mi A2 i så fall. Samma cpu och prestanda, men den kör med Android One. Så ingen bloatware och snabbare uppdateringar.

https://www.inet.se/produkt/2000116/xiaomi-mi-a2-64gb-svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Ingen som köpt en Redmi Note 7 och kan uttala sig?

Köpt till sonen, riktigt nöjd. Han hade en P9 lite innan. Stor förbättring både batteri och hastighet. Kan rekommendera.

Själv har jag mi A2 och är hyfsat nöjd, hade valt redmi Note 7 idag främst för batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk

@laudanum:
Min grabb hade också en P9 lite innan den blev för trött i batteriet. Fick ärva frugans P9 (som jag bytte batterier på) för ett år sedan. Blev dock en Redmi note 7 och han är hur nöjd som helst. Äldre sonens telefon gick söner förra veckan så det blir antagligen en likadan för honom. Själv har jag också en P9 som snart ska bytas.