Få liv i gammal androidplatta

Permalänk
Medlem

Få liv i gammal androidplatta

Hej!

Har grävt fram en gammal acer android platta och vill gärna använda den för OBDeleven. Tyvärr finns det inget stöd för iPhone (som hela familjen kör med) så denna platta är min enda utväg. Den har legat i en låda något år nu utan att ha laddats. Testade att ladda den idag och den tar emot laddning men den vill inte riktigt starta upp. Man kommer till Acer startup loggan men sen dör den och visar att batteriet laddas igen. Nu har jag absolut 0 koll på androids så jag behöver eran hjälp. Jag misstänker att det finns en funktion, likt iDevices DFU-mode. Googlade självklart men hittar inget specifikt om acer plattan (som jag förövrigt inte vet modellnamn på) så jag provar mig fram och kom fram till en meny med valen droidbot reboot, reboot, recovery och power off. Tryckte på droidbot reboot men kom till samma ställe igen. Testade med recovery men den dör bara. Har försökt o koppla den till datorn när jag trycker på recovery för att kunna reseta den därifrån, men det gick inte heller. Så nu behöver jag eran hjälp, hur gör jag??? Vill gärna få igång den här då jag ENDAST använder den för en sak och den saken kommer jag använda max 2-3 ggr om året.

Är väldigt tacksam för all hjälp!!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Testa att ladda den typ ett dygn, Min Lenovo tablet tog typ 2 dygn att få igång efter att den legat utan laddning i ~12 Månader

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Testa att ladda den typ ett dygn, Min Lenovo tablet tog typ 2 dygn att få igång efter att den legat utan laddning i ~12 Månader

Fick upp detta nu. Verkar som om den bara inte vill starta pga mjukvaran? Om man kollar på det som står längst ner då

https://imgur.com/a/JEB7QLu

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Nu går den endast i en loop... startas inte upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Enligt infon på bilden ("Product") så ser det ut att vara en acer b1750.
Testat en hard reset? Power-knappen plus volym ner i minst 3 sek.

Detta kan ju testas: https://community.acer.com/en/discussion/336267/how-to-fix-bo...