NUXTOWER - kompakt mATX-chassi på 10 liter (feedback önskas)

Permalänk
NUXON Group

NUXTOWER - kompakt mATX-chassi på 10 liter (feedback önskas)

Hej på er!

För ca ett år sedan så lanserade vi "NUXCASE" som är en kompakt speldator med måtten 23x23x12cm och ca 6.5liter i volym och får plats med x4 80mm fläktar och vattenkylning.

Chassit tillverkas i flera material så som rostfritt stål, plast, kolfiber och trä.

Jag personligen har slitit otroligt mycket och jobbat så mycket jag kan för att vi verkligen ska nå över förväntan till kunder och vi har startat över 20 olika projekt i bolaget som vi faktiskt tror kommer kunna förändra hela synsättet på hur vi använder datorer i världen.

Efter stor efterrågan på nuxcase och många kunder som velat ha något större så ha vi nu efter en lång resa utvecklat ett nytt chassi som vi kallar för "NUXTOWER", detta chassi är ca 26x28x15cm stort och har plats för 2 grafikkort, vattenkylning, mATX och x7 stycken 80mm fläktar + x2 120mm fläktar.

Eftersom vi fortfarande är ganska små men har mycket på gång så skulle det vara roligt att höra era åsikter och diskussioner kring vad vi gör och vill åstadkomma.

Hälsningar,
Henrik Jensen

Grundare av NUXON Group
Webbplats om NUXTOWER
NUXTOWER på Kickstarter

Rubrik och text redigerad för feedback
Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Intressant chassi! Är tanken att det ska tillverkas in-house eller läggs det ut på en extern part?

Finns det några bilder på den inre layouten? Skulle vara kul att se.

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut, små matx-lådor finns det inte massor av. Men jag hade absolut valt ett SFX-aggregat till en sådan här låda.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett lite mer bilder...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt förtjust i handtaget! Jag är allmänt en sucker för handtag på datorchassin, även om jag inte flyttar runt dom så himla ofta.

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3