Varför denna rage mot Epic Games store/launcher?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

För mig spelar inte butiken någon roll, har redan flera installerade så en till launcher gör varken till eller från. Tycker Super Meat Boy Forever-utvecklaren har en ganska intressant infallsvinkel i den här artikeln...

Så Super Meat Boy-utvecklaren är PK, tråkigt för hen.

Det är precis samma typ av argument som förs fram på t ex youtube av alla företag som annonserar och fullständigt dödar youtube för mindre kanaler, samt andra kanaler som inte är tillräckligt PK.

Jag är så trött på den här politiska korrektheten att jag vill spy.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danzle:

Att ingen vill lägga upp det kontra ingen får lägga upp det. Ganska avgörande skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Båda är beslut från utgivaren, så ser inte skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Båda är beslut från utgivaren, så ser inte skillnaden.

Va? Hur skulle det vara utgivarens beslut om ingen vill lägga upp deras produkt?
Finns inget förbud kan ju vem som helst starta en plattform och börja sälja Age of Empires under korrekta former. Att ingen gör det kan du ju inte hålla mot Steam och kalla det exklusivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Att ingen vill lägga upp det kontra ingen får lägga upp det. Ganska avgörande skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

För oss är det egentligen ingen skillnad så länge det bara finns tillgängligt på ett ställe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danzle:

Va? Hur skulle det vara utgivarens beslut om ingen vill lägga upp deras produkt?
Finns inget förbud kan ju vem som helst starta en plattform och börja sälja Age of Empires under korrekta former. Att ingen gör det kan du ju inte hålla mot Steam och kalla det exklusivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Missade att du skrev "vill". Då vet jag inte vad ditt inlägg hade för mening överhuvudtaget.

Permalänk
Inaktiv

Borderlands 3-utvecklaren överväger att rata Steam i fortsättningen efter recensionssabotage

https://www.gamereactor.se/nyheter/730713/Borderlands+3utveck...

Permalänk
Avstängd

Gissar på att folk är idioter helt enkelt.

För mig spelar det inte så stor roll och skulle folk sluta köpa skitspel så skulle utvecklarna tvingas göra bra spel igen..

Permalänk

Att hålla spel gisslan och tvinga mig att betala en summa som ej kan utsättas för hederlig konkurrens av andra aktörer tvingar åtminstone mig att avhålla mig från att köpa spel i deras butik trots bra titlar i utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Min spontana reaktion när den dök upp: Jaha, ännu en butik att hålla koll på.

Andra reaktion, hmm indie gratisspel varannan vecka, får la samla några och kolla.

Överlag nöjd med hur butiken funkar, utbudet blir bättre varje dag, uppdateringar med mera är för mig klanderfritt.
Till stor del föredrar jag interfacet över Steams som nu är ålderstiget och onödigt plottrigt.

Att devs får större del av kakan så att de kan fortsätta att utveckla de spel jag gillar tillräckligt för att köpa ser jag som en stor fördel, både praktiskt och solidariskt.

Är det bara Steamfanboyism, eller har Epic Games några allvarliga brister?

Helt klart:
"Bryr mig inte, bara jag får mitt spel"
Bara stänga av startup på de andra launchers som man inte kör lika ofta...
Vill jag lira UT har jag epic igång, vill jag lira CS har jag steam igång, BF med Origin osv.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv

https://www.gamereactor.se/nyheter/731323/Tidigare+Valveansta...

Är nog lite så min syn på saken varit också.

Citat:

Nu har före detta Valve-medarbetaren Richard Geldreich kommenterat saken, och han menar att Epic kom i rättan tid, för Valve höll på att dräpa hela PC-världen. På Twitter skriver han:

"Steam was killing PC gaming. It was a 30% tax on an entire industry. It was unsustainable. You have no idea how profitable Steam was for Valve. It was a virtual printing press. It distorted the entire company. Epic is fixing this for all gamers."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Gissar på att folk är idioter helt enkelt.

För mig spelar det inte så stor roll och skulle folk sluta köpa skitspel så skulle utvecklarna tvingas göra bra spel igen..

Så nu är man idiot för att man inte vill köpa ett spel på en specifik launcher?

Permalänk
Medlem

Mitt problem med Epic Games Store är framförallt nedladdningshastighet. Jag sitter relativt långsamt internet redan, men mina 2.5 mb/s nedladdning på steam blir enkelt 500 kb/s på epic games launcher. Detta gör att jag bara inte orkar ladda ner spel därifrån, det tar alldeles för lång tid.

Sedan så känns det bara så smidigt med steam. Vi har redan steam, origin, battle.net, uplay, vi behöver inget mer. Jag skulle älska om vi kunde få alla spel på steam men det förstår jag ju hade varit en förlust för företagen som redan har egna butiker.
Men steam är så bra för att alla som spelar spel på datorn har det. Sedan finns det så mycket spel där redan, det finns workshop, och det är allmänt enkelt att använda. Känns bara jobbigt när det ska komma ett nytt spel och man upptäcker att man måste ha en ny användare på ett nytt program för att man ska kunna spela det.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

@anon12433: Tycker avsaknaden av bra argumentation i det du säger är störande, så här försöker jag påvisa felen jag ser.
Kort sagt så tycker jag färre antaganden skulle stärka din argumentation. Detaljer nedan på eget bevåg.

Skrivet av anon12433:

Det är helt klart en liten men extremt högljudd skara steamanvändare som opponerar sig mot detta utan egentlig anledning. Det finns något enstaka argument till varför de föredrar Steam framför EGS men i huvudsak är det påhittade argument och hat.

Du kan hitta anledningar inom denna tråden. Jag uppmanar dig att titta på de.
Argumenten som faktiskt stödjs i denna tråden verkar inte vara av den typ som du hävdar heller.

Citat:

Gissningsvis för att de upplever att "det var bättre förr".

Det enda som sker när man 'gissar sig till' eller 'spår' någon annans tankeställning är att man uppvisar sin egen tro.
Detta är således din åsikt, som du sedan tillskriver dina meningsmonståndare. En halmdocka med andra ord.

Citat:

Jag känner mig ganska säker att denna skara som opponerar sig hårdast mot EGS är ganska liten. Detta då spel som Fortnite drar in rekordmycket pengar utan deras hjälp och de tidigaste rapporterna pekar på att försäljningen av spel i EGS går mycket bra.

Detta är en icke-poäng.
Den 'skara' som klagar behöver inte vara densamma som spelar Fortnite, och påverkar inte storleken.
Tycker själv idén med 'högljudda minoriteter' är ett ...väldigt bekvämt sätt att ignorera kritik.

Citat:

Kanske är det en ilska riktad mot att inte känna sig relevant längre? Att samma typ av spel som var populära när de var unga inte längre går så bra?

Fler halmdockor, se ovan.

Citat:

Ni har säkert sett dessa "listor" med fördelar och nackdelar mellan plattformarna postade av Steamförespråkare?

Ogrundad gruppering, antyder att alla meningsmoståndare håller med dessa 'listor' du nämner.

Citat:

Flera av punkterna är falska/påhittade och resten är funktioner som ingen egentligen bryr sig om.

Beror på listan, men jag håller med dig här. Dessa listorna är enkla att hitta på och betyder inte mycket i sig.
Om man vill hylla vissa funktioner så borde man diskutera de funktioner som man själv värderar.

Jag gillar Steam workshop, men förstår mycket väl att det är en bekvämlighetstjänst som gör det lättare att hitta och distribuera mods, och att det inte betyder att spel utan Steam workshop nödvändigtvis kommer gå utan mods helt och hållet. Men otroligt bekvämt är det för mig i alla fall, vilket gör att jag gillar det och därav värderar det.

Citat:

Om man går så långt så att man måste ljuga för att få fram fördelar med Steam, hur bra är då Steam egentligen?

Falsk gruppering, antyder att alla meningsmotståndare använder sig av korrupta argumentationsmetoder.
Notera hur jag kan använda samma metod för att antyda att du inte har något argument - 'om du måste hitta på och göra falska antydningar om dina meningsmotståndare, hur bra är ditt argument egentligen?' Dock då med faktisk grund.

Utöver det så påverkar argument inte verkligheten. Jag kan demonstrera;
Argument: Min dator existerar. För att kunna existera måste den nödvändigtvis ha en värld att existera i.
Slutsats: Världen existerar på grund av min dator.

Världen påverkas inte oavsett hur många sådana kassa argument man motbevisar. Världen existerar ändå.

Det du gör här är att hävda att användningen/existensen av dåliga argument bevisar att bra argument inte finns.
Detta är ett falskt argument. Men som jag just sa, så påverkar argument inte världen.

Så det kan mycket väl vara sant att 'bra argument inte finns' - du har bara inte bevisat det med ditt argument.

Pedanteri

==

Skrivet av anon12433:

Jag välkomnar konkurrensen som Epic bjuder på och handlar gärna hos dem för att ge Steam lite konkurrens så att de vaknar ur dvalan. Steam upplevs i mångt och mycket som Intel efter lanseringen av Sandy Bridge. De kontrollerade marknaden och kände inget behov av att förbättra sig. Jag ser fram emot en framtid där både Valve och Epic hålls på tårna pressas till att ge oss spelare bättre och bättre spel, priser samt tjänster.

Här håller jag med dig i överlag. Är dock inte så förtjust i denna exklusivitet då den inte verkar ge kunderna någonting.
Jag gillar heller inte tankesättet "om någonting ger resultat så är metoden rättfärdigad."

Så medans jag som dig hoppas att Steam förbättras av detta, så är jag inte, och behöver inte vara, förtjust i metoden.
Och då vi rent konkret verkar få sämre features för samma pris så är anledningen till lite irritation rätt så uppenbar.

Permalänk
Inaktiv

För mig kvittar det egentligen vart spelet finns, jag spelar för spelens skull, inte för att gynna exempelvis Steam. Föredrar sett till features GOG och då specifikt att de håller hårt i konceptet de hade från början, alla spel de säljer är DRM-fria.

Jag hade föredragit om alla spel för en viss plattform gick att köpa på samtliga klienter för den plattformen. Men det lär aldrig hända. Steam är heller inte oskyldig, många spel som är exklusiva till Steam exempelvis, och även en del till GOG. Och Origin förstås. Epic är långt ifrån ensam här.

I slutändan väljer utgivaren/utvecklaren vart de vill släppa sina spel. Och de gör det som gynnar sig själv bäst.

Utvecklarna kan gott fortsätta som de gör. En minoritet som klagar på specifikt Epic Games Store. Och sedan får vi inte glömma att xCloud och Stadia är på gång. Sättet man spelar kan för många förändras enormt inom en nära framtid. Fler butiker bör se över möjligheterna att erbjuda prenumerationer på spel, Microsofts Game Pass, EA/Origin Access, Playstation Now kan mycket väl vara framtiden. Och som Game Pass användare är det ett uppfriskande och trevligt sätt att konsumera spel faktiskt.

Permalänk
Medlem

Steam har alla möjligheter i världen att möta Epic med bättre priser för utvecklare och hade dom velat kunde dom betalat för å behålla sin plats först i kön. Men dom verkar inte intresserade och vad som väcker denna hat storm och gnäll från folk som uppenbarligen aldrig haft en annan plattform i livet än steam blir så överdriven.
Sen sprider man halvsanningar och rykten som vilken skvallertidning som helst och allt som stödjer pöbelns åsiktskorridor blir fakta.
Förstår mig verkligen inte på den här tidens tankesätt folk blir så upprörda av icke saker att det är skrämmande.

För er med konstruktiv kritik i frågan och som faktiskt blir negativt drabbade pga missade funktioner så har jag förståelse för att man blir besviken och det är inte er jag riktar min kritik till, men det känns som de flesta bara vill ha något nytt å rasa över.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

För mig spelar inte butiken någon roll, har redan flera installerade så en till launcher gör varken till eller från. Tycker Super Meat Boy Forever-utvecklaren har en ganska intressant infallsvinkel i den här artikeln https://www.rockpapershotgun.com/2019/04/05/team-meat-on-the-...:

Everything that’s coming out and everything I know that’s coming out [there], I’m like, ‘Wow I’m in really good company’ and I can’t necessarily say that with Steam, because the company is everybody. I’m on the same platform as Borderlands 2 or whatever but I’m also on the same platform as that rape game, which is kinda like ehhhh.

“I don’t feel like [those types of games] will affect my sales or anything, but honestly it’s weird. It’s weird that on [Steam’s] New Releases, when Super Meat Boy Forever does come out, there will be some hentai match-three game either above me or below me – and the chances are pretty good – and like, that’s fine, but it’s also a little weird. It’s strange.

Steam är i dagsläget så fullt av spel som bara är skit att det blir svårt att nå ut som mindre utvecklare. Och alla kanske inte vill att deras spel ska ligga i samma lista som ett spel med namnet "Rape Day". Tycker det är intressant aspekt som man inte tänker på så ofta.

Sannerligen en intressant aspekt att ta upp.

Tycker det där är ett exempel på tolerans; En vilja att stå ut med saker som avviker från vad man själv kan önska.
Alternativet är att skapa ett intolerant område som man själv kan förhålla sig inom där det oönskade utestängs.
Attraktionen för intolerans är rätt så självklar: Att inte behöva stå ut med det man inte gillar längre.

Vem vill det egentligen?

Jag gillar själv idén av tolerans för att jag vill kunna upptäcka saker jag gillar, och vill inte att de aldrig når fram till mig för att andra människor inte gillade det på vägen till mig, och blockerade det från att komma fram.
Tycker kostnaden 'att stå ut med' saker man inte gillar är väl värt det i utbyte.

==

Skrivet av anon42512:

Borderlands 3-utvecklaren överväger att rata Steam i fortsättningen efter recensionssabotage

https://www.gamereactor.se/nyheter/730713/Borderlands+3utveck...

Verkar barnsligt av den utvecklaren; Viljan att blunda och täcka öronen så man slipper se 'hemska' åsikter.

Och den här uppmålningen av 'recensionsbomber' eller 'recensionssabotage' som någonting negativt är lite knasig.
Tycker det faktiskt är helt ok att andras åsikter skiljer från ens egna.
Att man bara bör finna sig i att det man själv gillar möjligtvis inte gillas av andra.

Man kommer aldrig lyckas göra alla glada, men man kan mycket väl lyckas att glädja de flesta.
Steam reviews visar detta tydligt i form utav recenssionsbetyg som 'overwhelmingly positive.'
Det betyder givetvis inte att alla är glada, men de flesta är det tydligen.
Och om någonting sker så är det ju möjligt per definition.

Att inte lyckas med detta är därför indikativt på att det finns saker man kan göra bättre.
Och då borde man göra bättre, inte grina att det finns folk som inte är like glada som du vill att de ska vara.

Att just recenssioner är den valda kommunikationsvyn ändrar ingenting märkvärt.
Klagomål på vyn är att säga "Vi vill att du ska kunna ge din åsikt, men inte på ett sätt som påverkar våra intäkter."

En vilja att minimera kundens kraft i det hela med andra ord.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är hur Robot Cache kommer tas emot när fler noterat att den existerat. Ganska intressant som koncept egentligen, även om kryptomining som del av finansieringssystemet säkert lär vara kontroversiellt bland en del. Möjligheten att sälja tillbaks spel har Green Man Gaming försökt med en gång i tiden (misslyckades när mer och mer spel blev DRM-skyddade/Steam började äta upp PC-marknaden).

För många blir det nog bara en till klient (att störa sig på). För andra säkert ett sätt att få ner spelkostnaden och på så vis lockande. Stöd från utgivare/utvecklare har de tydligen redan (runt 60st enligt artikeln):

https://www.pcgamer.com/robot-cache-hopes-to-woo-pc-gamers-wh...

Permalänk
Inaktiv

@Illunwe: Spelet blir helt plötsligt dåligt för att ett annat spel blir exklusivt eller va?

Permalänk
Medlem

@Illunwe:

Citat:

Last month, Valve said it will start removing negative off-topic user reviews from a game’s review score on its digital storefront Steam. On Friday, it put its new policy to work by excluding thousands of reviews for Gearbox Software’s “Borderlands” franchise.

Borde du inte bojkotta Valve och Steam så länge de håller på så här? De minimerar ju kundernas kraft!

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Min spontana reaktion när den dök upp: Jaha, ännu en butik att hålla koll på.

Andra reaktion, hmm indie gratisspel varannan vecka, får la samla några och kolla.

Överlag nöjd med hur butiken funkar, utbudet blir bättre varje dag, uppdateringar med mera är för mig klanderfritt.
Till stor del föredrar jag interfacet över Steams som nu är ålderstiget och onödigt plottrigt.

Att devs får större del av kakan så att de kan fortsätta att utveckla de spel jag gillar tillräckligt för att köpa ser jag som en stor fördel, både praktiskt och solidariskt.

Är det bara Steamfanboyism, eller har Epic Games några allvarliga brister?

Jag tycker mer det känns som"oj, alla gnäller, jag måste också gnälla"
Jag kör många Launchers, spela roll, är det dom få megabyten launcher tar upp på hårddisken?
Konkurrens? äh bull... säljs spelet på 3 "stores" så kanske du kan spara 20:-, är det 20:- som knäcker hushållsbudgeten så ska man inte spela spel alls.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv

Okej, nu kan jag rage:a lite mot EGS. Den minimerade mitt spel bara för att jag fick en friend request (som dessutom var spam) 🤦‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

@Illunwe: Spelet blir helt plötsligt dåligt för att ett annat spel blir exklusivt eller va?

Nej. Men 'lösningen' som förespråkas är kass.
En bra lösning vore att ge ett recenssionssystem för utvecklaren eller dess publicist.
Vilket vore en bra destination för recenssioner som inte riktas mot spelen.

Sedan får folk bry sig eller inte om recenssioner som inte har med spelet i sig att göra.

Skrivet av filbunke:

@Illunwe:

Borde du inte bojkotta Valve och Steam så länge de håller på så här? De minimerar ju kundernas kraft!

Se ovan. Men kan tillägga att idén om recenssionsbombning verkar rätt välkänd. (kan väl ha fel)
Och om man faktiskt läser recenssionerna som står så brukar de rakt ut säga varför de ges.
De recenssionerna är därav i regel inte 'gömda' på något sätt, även om det kan ske.

Jag förstår dock att de flesta tydligen skippar spel med 'mixed' eller sämre som betyg.
Notera dock att spel har 'all time' och 'recent' så om de skiljer sig kraftigt kanske man borde kolla på varför.

Gillar i huvudsak inte idén att sopa skiten under mattan. Bättre lösningar borde sökas, är min poäng här.

Saknande 'inte' på ett ställe.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Illunwe:

Nej. Men 'lösningen' som förespråkas är kass.
En bra lösning vore att ge ett recenssionssystem för utvecklaren eller dess publicist.
Vilket vore en bra destination för recenssioner som inte riktas mot spelen.

Sedan får folk bry sig eller inte om recenssioner som inte har med spelet i sig att göra.

Se ovan. Men kan tillägga att idén om recenssionsbombning verkar rätt välkänd. (kan väl ha fel)
Och om man faktiskt läser recenssionerna som står så brukar de rakt ut säga varför de ges.
De recenssionerna är därav i regel inte 'gömda' på något sätt, även om det kan ske.

Jag förstår dock att de flesta tydligen skippar spel med 'mixed' eller sämre som betyg.
Notera dock att spel har 'all time' och 'recent' så om de skiljer sig kraftigt kanske man borde kolla på varför.

Gillar i huvudsak inte idén att sopa skiten under mattan. Bättre lösningar borde sökas, är min poäng här.

Vänta bara. Utvecklare kommer att, precis som Gearbox, börja klaga på Valve om dessa recensioner är, på något sätt, kvar. Och nu har det något också att hota med. Gör ni inte vad vi vill så flyttar vi allt till EGS, som bonus så får det ju behålla mer per sålt spel.

Så som sagt, blir snart dags för ett antal att börja bojkotta Steam. Om de nu var konsekventa...

Och betyg för utvecklare, etc, kommer du inte att få se.

Permalänk
Medlem

hehe, massa småbarn som bombar reviews för saker inte kommer på steam.
Bevisar hur patetiska vissa folk är

Själv skiter jag i vilket, vill jag ha ett spel köper jag det, svårare är det inte.
Trodde inte det fanns något så löjligt som steam elitists, men tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Vänta bara. Utvecklare kommer att, precis som Gearbox, börja klaga på Valve om dessa recensioner är, på något sätt, kvar. Och nu har det något också att hota med. Gör ni inte vad vi vill så flyttar vi allt till EGS, som bonus så får det ju behålla mer per sålt spel.

Så som sagt, blir snart dags för ett antal att börja bojkotta Steam. Om de nu var konsekventa...

Och betyg för utvecklare, etc, kommer du inte att få se.

Först säger du att EGS hotar Steams marknadsstyrka, och att utvecklare därav kommer få mer kraft att trycka emot Steam.
Sedan säger du att lösningen till detta är att bojkotta Steam. Roligt skämt där.

Sedan håller jag med om att betyg för utvecklare troligen ej kommer hända.
Mest troligt är att de tar bort de störande, vilket jag kan förstå även om jag inte helt håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Illunwe:

Först säger du att EGS hotar Steams marknadsstyrka, och att utvecklare därav kommer få mer kraft att trycka emot Steam.
Sedan säger du att lösningen till detta är att bojkotta Steam. Roligt skämt där.

Sedan håller jag med om att betyg för utvecklare troligen ej kommer hända.
Mest troligt är att de tar bort de störande, vilket jag kan förstå även om jag inte helt håller med.

Har aldrig hävdat att lösningen är att bojkotta Steam.

Men de som anser de skall ha rätten att kunna skriva negativa recensioner om ett spel bara för att företaget bakom spelet har gjort något de ogillar eller för att de ogillar ett annat spel släppt av företaget... Något måste de ju göra för att vara något konsekventa... Och recensionsbomba skulle ju inte gå i såfall....

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Har aldrig hävdat att lösningen är att bojkotta Steam.

Men de som anser de skall ha rätten att kunna skriva negativa recensioner om ett spel bara för att företaget bakom spelet har gjort något de ogillar eller för att de ogillar ett annat spel släppt av företaget... Något måste de ju göra för att vara något konsekventa... Och recensionsbomba skulle ju inte gå i såfall....

Då vill jag be om ursäkt för mitt missförstånd! Ledsen
Jag håller med dig om du menar att de i så fall borde bojkotta företaget som de har ett problem med.

Permalänk

Visst, det är bra med konkurrenter men har man haft alla andra Borderlands spel på Steam och sedan väljer att inte lansera det på Steam förens 6 månader efter launch så har man ju missat ganska många kopior sålda.

Jag tycker själv att det är jobbigt att behöva ha många olika launchers för spel, tycker inte att Steam är helt perfekt men det är där jag har resten utav Borderlands spelen och jag förväntade mig att jag skulle kunna ha 3an där med.

Men men, jag antar att pengar från Epic styr vart det ska gå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skooma - MSI Z370 Gaming Carbon PRO | Delided i7 8700K @ 5.1GHz | 16GB DDR4 Corsair Vengance LPX 3000MHz @ 3500Mhz | ASUS GeForce RTX 2080 Ti Strix | 2x 500GB Samsung 970 PRO NVMe M.2 | ASUS PG279Q | ASUS MG248

Permalänk

Gammal tråd men..

What to do, what to do
---

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfactory:

Ja, du fick ju med ungefär hälften av dem...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number