Borderlands 3 släpps den 13 september – blir exklusivt för Epic Games Store

Permalänk
Melding Plague

Borderlands 3 släpps den 13 september – blir exklusivt för Epic Games Store

Via Twitter avslöjas nya detaljer om Borderlands 3, vilket uppges lanseras den 13 september och samtidigt bli tidsexklusivt för Epic Games egen spelbutik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa det bara jag får spela det..
Får leva med att det är Epic store
Edit: Randy Pitchfords twitter för den som vill kolla.
https://twitter.com/DuvalMagic/status/1112834134085337088
Edit: såg nu att länken redan fanns med i artikeln🙄

Permalänk
Medlem

Väntar på steamsläpp och rea. För det kommer hända

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Väntar på steamsläpp och rea. För det kommer hända

Skickades från m.sweclockers.com

Åfan? Vad mer ser oraklet i sin spåkula som pöbeln inte kan lista ut?

Får hoppas att det hinner hända lite med Epic Store fram tills dess så får man se om det blir ett köp där eller om man väntar på Steam i mars.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att det blir exklusivt för en särskild launcher, precis som att vissa spel kräver Steam OM jag själv kan välja i vilken butik jag vill KÖPA spelet!

Rent monopol är för jävligt och borde inte vara okej!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Känns helt okej att spela spelen ett år senare.. då hinner priserna på grafikkort en sjunka några hundralappar så man inte behöver det senaste direkt utan kan sitta stilla i båten tills de släpps på Steam 😆😆😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nämen det var ju oförutsägbar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hur kommer detta gå i längden. Allt epic gör är att köpa exklusivitet men de har själva sagt att det bara är tillfälligt. Vad gör de som gör att man inte ska gå tillbaka till steam?
Jag hade kunnat tänka mig borderlands 3 och spela direkt när de kommer men jag blev trött på kassa launchers för många år sedan så detta är en spik i kistan för mig. 6 månader och något annat spel har tagit spelets plats.
Det är samma sak som när man släpper ett undermåligt spel och sedan fixar det 6-12 månader senare, då har man hittat något nytt. Bara de mest hängivna är kvar och väntar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Även om det kommer till Epic Launchern blir det ett köp för mig. Hade riktigt roligt med 2an och hoppas att 3an kommer ge samma upplevelse.

Permalänk
Medlem

Obekräftade uppgifter, kanske borde hålla kalabaliken i 24 timmar till eller så innan någonting faktiskt bekräftats. Att Unreal Engine-spel hamnar hos Epic är väl föga förvånansvärt, men rubriken kan ju kanske ses över innan det är garanterat.

Permalänk
Medlem

Har inget intresse av spelet men blir sugen på att köpa bara för att bidra till Epic stores framgång så hatarna fortsätter storböla

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Konsolkrig på samma plattform, precis vad alla vill ha...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag väljer plattform utifrån spelen. PS4 är ett av de bästa köp jag nånsin gjort och jag har aldrig spelat så mycket som jag gjort sen jag köpte den, pga spelutbudet.

Varför skulle jag välja bort att installera en launcher för att få ett spel jag ser fram emot ENORMT mycket, när jag kan köpa en hel konsoll bara för att komma åt vissa spel?

Självklart kommer jag köpa Borderlands 3. Spelet kommer sparka röv och ge mig många timmars glädje.

Permalänk

Ett numera raderat Twitter från 1:a april, tror jag väntar ett tag innan jag ropar hej. Och vad gällde vad utvecklaren sa tycker jag det mest låter som han talar utifrån egna åsikter och inte bekräftar eller emotsäger något efetrsom det inte är han som bestämmer över den biten.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Sex månader kan jag lätt vänta enbart för att slippa Epic Games Store, så det är så det får bli.

Det blir inget köp från den butiken förrän de lägger ned exklusivitetstjafset.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Som sagt, det var en tweet från igår, första april. Skämtet var väl mer om "Pre-order now for the Gold Weapon Skins Pack!", tror jag, än September 13, men jag tror även att det var ett skämt.

Om det hamnar hos Epic gör mig ingenting, har inget mot dom.

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem, vad som helst som ger Valve lite konkurrens så de kanske kan hitta tillbaka till sitt spelskapande igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Konkurrens på lika villkor, fri marknad... vad hände med dem?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Som sagt, det var en tweet från igår, första april. Skämtet var väl mer om "Pre-order now for the Gold Weapon Skins Pack!", tror jag, än September 13, men jag tror även att det var ett skämt.

Om det hamnar hos Epic gör mig ingenting, har inget mot dom.

Mycket möjligt att det kan ha varit ett aprilskämt, men själv tror jag inte det. Då hade de troligen inte tagit bort inläggen kort efter de publicerats. Lite konstig sak att skämta om också, i mitt tycke. Men som sagt, vi får se imorgon om det stämde eller inte.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Inga som helst problem, vad som helst som ger Valve lite konkurrens så de kanske kan hitta tillbaka till sitt spelskapande igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan om det ger någon konkurrens långsiktigt eller om helt enkelt "tvingar" in steam och valve på samma bana.
Vore bättre om de kunde konkurrerat med funktioner och pris inte exklusivitet.

Misstänker detta kommer sluta med att alla pengar läggs på köpa exklusivitet istället för att företagen lägger pengar på att utveckala sina plattformar till att vara snabbare, säkrare och ha mer funktioner.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Hjälpsam

Jag har Gog, Steam, Origin, och Uplay, får väl addera Epic Store, varför inte?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Blir köp på EGS för min del, känns extra bra när mer pengar går till Gearbox utan att jag för den skull får betala mer för spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Inga som helst problem, vad som helst som ger Valve lite konkurrens så de kanske kan hitta tillbaka till sitt spelskapande igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, enda tråkiga är alla launchers man måste ha..

Men! Man behöver ju inte ha igång alla launchers samtidigt.

För min del kvittar det vem som är nyckelhållaren för diverse spel.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Konkurrens på lika villkor, fri marknad... vad hände med dem?

Det är det du ser nu. Om Valve känner för att konkurrera så är det bara att lätta lite på den ytterst välfyllda plånboken och börja erbjuda utgivarna/utvecklarna lika bra avtal som Epic gör.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Jag väljer plattform utifrån spelen. PS4 är ett av de bästa köp jag nånsin gjort och jag har aldrig spelat så mycket som jag gjort sen jag köpte den, pga spelutbudet.

Varför skulle jag välja bort att installera en launcher för att få ett spel jag ser fram emot ENORMT mycket, när jag kan köpa en hel konsoll bara för att komma åt vissa spel?

Konsolerna är ju det absolut värsta scenariot för oss konsumenter. Du tvingas att köpa en särskild "dator" för att överhuvudtaget kunna spela de exklusiva spelen.

Håller med dig helt för övrigt. Tycker det är märkligt att det är så många som är rädda för att testa ny mjukvara på ett forum som sweclockers. Särskilt när det borde vara tvärtom! Ge det en chans eller vänta 6 månader. Så jobbigt kan det inte vara.

Permalänk
Medlem

Lär skaffa det oavsett var man får fatt på det bara det går att spela på PC hjälpligt. Men förstår varför det blir nyheter kring detta hela tiden nu, många har problem med det

Men för mig spelar saker roll i denna ordning typ :
1. Plattform (PC)
2. Spel (gameplay)
...
20+. Klienten jag trycker "Starta/spela" med

Skrattade högt flera gånger när jag lirade tvåan, så ser fram emot att se vilka tokigheter man stöter på i trean!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Det är det du ser nu. Om Valve känner för att konkurrera så är det bara att lätta lite på den ytterst välfyllda plånboken och börja erbjuda utgivarna/utvecklarna lika bra avtal som Epic gör.

Eh, nej, det här är monopol. OM det inte är så att man kan köpa spelet var man vill och att det bara aktiveras i EGS.

Annars är det här värdelöst.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Konsolerna är ju det absolut värsta scenariot för oss konsumenter. Du tvingas att köpa en särskild "dator" för att överhuvudtaget kunna spela de exklusiva spelen.

Håller med dig helt för övrigt. Tycker det är märkligt att det är så många som är rädda för att testa ny mjukvara på ett forum som sweclockers. Särskilt när det borde vara tvärtom! Ge det en chans eller vänta 6 månader. Så jobbigt kan det inte vara.

Absolut, har alltid varit emot konsoler tills jag gav med mig och köpte en. Visst är det tråkigt att ens val av konsol innebär att man tvingas välja bort vissa spel trots att konsolerna är nästan identiska. Switch är ju en annan historia men just PS4/Xbone är ju nästan identiska, men om det fantastiska spelutbudet är ett resultat av konkurrensen om att få kunder till ens plattform så är jag nöjd.

Kan Epic Games Stores intåg på marknaden sätta press på Steam och generera bättre innehåll/bättre villkor för utvecklarna så välkomnar jag dom. Plattformen är ju fortfarande PC. Det heter ju PC Master Race, inte Steam Master Race

Permalänk
Livsnjutare 😎

Känns som att mer och mer antingen flyttar till Epic Store eller blir exlusivt till plattformen under en viss tid.

...lite som Call of Duty -grejen med "Will launch on Xbox * weeks before Playstation!"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kan inte med epic games och kommer således inte att köpa detta.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|