Amerikansk motsvarighet till Ratsit, Hitta, Eniro

Permalänk
Medlem

Amerikansk motsvarighet till Ratsit, Hitta, Eniro

Hejsan

Söker efter en motsvarighet till Ratsit, Hitta, Eniro med flera i USA. Sitter och har samtal med några personer och deras företag som jag skulle vilja kolla lite närmare på men vetitusan hur mina Google skillz är idag Hittar vart fall inte information som gör mig trygg. Nån som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

Det har funnits Yellowpages men har inte använt det på åratal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Tack, hittade företaget men det är så anonymt att det förslår. Sånt gör mig också nervös

Permalänk
Medlem

Jag försökte spåra släktingar hörommånaden (vilka jag tillslut hittade) men insåg rätt snabbt att det finns inte liknande ratsit i USA, eventuellt i enstaka stater. Det som finns är yellow/white pages som funkar ok, men inte alltid. En del grejer måste man betala för med.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Om företaget är ett AB och finns på börsen kan du kolla på årsrapporter och få en bild av hur företaget går. Men är det ett privat familjebolag så finns det ingen motsvarighet till t.ex. alla bolag i Sverige. Amerikanska IRS vet hur det går för bolaget men det är inte publik information. Amerikanerna är mycket mera restriktiva med personliga uppgifter är vi är i Sverige, och det tycker jag nästan är bra om jag ska vara ärlig.

Vill du ha tag i personen kan du söka här: https://www.searchbug.com/peoplefinder/people-search-usa.aspx

Permalänk
Medlem

Ja jag börjar förstå att de är lite mer skygga. På gott och ont förstås. Men vi tog hjälp av en amerikansk advokat idag, tänkte att de säkert har bättre vägar in och vet hur saker fungerar, samt Amerikanska Handelskammaren i Sverige så får vi se om de kommer fram till något vettigt

Tack för länkarna!