Permalänk
Medlem

Intel Xe 66 TFLOPS

Har dykt upp läckor senaste dygnet om en intern presentation hos intel gällande kommande gpu:er.

Riktigt smaskigt skvaller. 699 USD för dubbla gpuer som har peak 66.8 TFLOPS. Låter ju galet.

Här finns mer detaljer.

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra vilket datum det är i dag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraeshok:

Man kan ju undra vilket datum det är i dag...

Mar 31
Så det kan ju inte vara aprilskämt om det skrev i Mars?

Kollade upp vad jag hade på mitt kort för att jämföra.

Edit: 6 ggr så snabbt som ett 1080TI i teraflops om jag förstått rätt.
Dock verkar det kunna bli rejäl värme.
TDP 350W
Power Connectors 3x 8-pin

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Publicerat 31 mars dock.

Permalänk

^_^
Om 10 år kanske... Men bra genomfört!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@The Kristoffer: "leakade" datumet pekar ju mot Sommar 2020, så det är ju ett tag till oavsett.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Bildexpert 📺

31:a Mars Svensk tid kan vara 1:a April i en annan tidszon. Just sayin'...

Permalänk
Medlem

Som någon påpekat. Datumet är ju från 31 mars. Så det kan inte vara ett skämt. WCCFtech la också upp en videon om detta igår, 31 återigen.

Verkar också som att intel har löst multi gpu problemet gällande optimeringar. Genom att ha ett lager mellan applikationer och multi gpu setups som får applikationen att tro att den verkar på ett kort i stället för flera. Låter fint för sli/xfire entusiaster.

Permalänk
Hjälpsam

Som referens ligger 2080 Ti på 13,4 TFLOPS. Men, det är ett mjukvaruskal för att omvandla D3D/DX till hanterbar kod för Intels arkitektur, men så länge man genom emuleringen får behålla minst 20% prestanda springer Intels chip i cirklar kring NVIDIA för pris/prestanda.

Lutar åt dagens datum på denna.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Lansering den 31:e Juni... Samt Direct3D 14_2 och 4D XPoint vad nu det är.

Tidigt Aprilskämt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Som någon påpekat. Datumet är ju från 31 mars. Så det kan inte vara ett skämt. WCCFtech la också upp en videon om detta igår, 31 återigen.

Verkar också som att intel har löst multi gpu problemet gällande optimeringar. Genom att ha ett lager mellan applikationer och multi gpu setups som får applikationen att tro att den verkar på ett kort i stället för flera. Låter fint för sli/xfire entusiaster.

Är väl inte omöjligt att sajten anpassar posttiden för aktuell tidszon, och att vi ser det som postades tidigt den 1:a i skribentens tidszon som postat sent den 31:a

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Så kan det så klart vara. Låter ju annars rätt sämst att ha aprilskämt på fel dag. Missar ju poängen....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

Så kan det så klart vara. Låter ju annars rätt sämst att ha aprilskämt på fel dag. Missar ju poängen....

1 April i Nya Zeeland inträffade redan efter lunch den 31:e i Sverige.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Bildexpert 📺

Lanseras den 31 Juni nästa år (kolla din kalender)
Når 2,7 GHz (2.71828 exakt) vilket bara råkar vara Eulers konstant

Jag vet dock för lite om GPU:er för att reagera på 66 Teraflops. Så jag googlade. Inte rimligt.

Permalänk
Datavetare

Undrar om det inte är lite nördhumor i denna också

Står ju exponentiell ökning, men grafen visar på en perfekt linjär ökning, Y-axeln är inte logaritmisk...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Lanseras den 31 Juni nästa år (kolla din kalender)
Når 2,7 GHz (2.71828 exakt) vilket bara råkar vara Eulers konstant

Jag vet dock för lite om GPU:er för att reagera på 66 Teraflops. Så jag googlade. Inte rimligt.

Hah, och för att tydliggöra kopplingen till namnet, X^e, talet e, Eulers konstant

Funderar man lite på talet e blir nördhumorn i diagrammet @Yoshman postar också rätt uppenbar

Jodå, det är med all säkerhet ett aprilskämt. Well played, som man säger

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!