Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Bethesda visar inte The Elder Scrolls VI eller Starfield på E3 2019

Bethesda visar inte The Elder Scrolls VI eller Starfield på E3 2019

Årets E3-mässa bjuder på en rad spelnyheter från Bethesda, men The Elder Scrolls VI och Starfield är inte två av dem. Det bekräftar företagets Todd Howard under PAX East 2019.

Läs hela artikeln här

Ser ju verkligen fram emot ES6 så lite info vore ju fint förstås men detta var ju väntat. De har väl knappt hunnit starta utvecklingen så ingen vits att visa något som är säkert minst tre år bort från släpp eller så.

Blir säkert ett av dragplåstren för nya generationen konsoler gissar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Var tvungen att kolla två gånger för att se till att det inte var ett aprilskämt. Men jag undrar vad de ska visa på E3... nytt Doom-gameplay och en Fallout 76-expansion? Bethesda kommer inte vara populära efter det i så fall.

Är detta verkligen värt en nyhetsartikel?

Och vad skulle de visa egentligen. TES6 är långt bort.

Hoppas mer information gällande TES6 kommer inom snar framtid

Hoppas de insett att de måste byta motor.

Skrivet av Zemlan:

Ser ju verkligen fram emot ES6 så lite info vore ju fint förstås men detta var ju väntat. De har väl knappt hunnit starta utvecklingen så ingen vits att visa något som är säkert minst tre år bort från släpp eller så.

Blir säkert ett av dragplåstren för nya generationen konsoler gissar jag.

Med lite tur och deras tidigare fiaskon så hoppas man ju på att de kanske tar ett år eller två extra dessutom och löser problemen med motorn eller bygger om den

Som redan sagts, man får hoppas Fallout 76 kaoset ringde i väckaklockan.

Skrivet av My2nd:

Kommer inte hända, de gick ju ut för ett tag sen och försvarade sin motor.

Spelen de gör ser ut som Morrowind med smink, orkar inte med deras spel med samma buggar och stel combat varje gång längre.

Kommer ni på redaktionen vara på E3:p?

Skrivet av My2nd:

Jag hoppas verkligen det!

Skrivet av LeVvE:

Kommer inte hända, de gick ju ut för ett tag sen och försvarade sin motor.

Spelen de gör ser ut som Morrowind med smink, orkar inte med deras spel med samma buggar och stel combat varje gång längre.

Sant men jag hoppas iom floppen som var fallout 76, skriverierna om deras motor osv har gjort att man tänkt om

Skrivet av AdoringFan:

Är detta verkligen värt en nyhetsartikel?

Och vad skulle de visa egentligen. TES6 är långt bort.

Håller med. En sk. icke-nyhet.

Kan tipsa Swec-redaktionen om lite andra nyheter att skriva om. Till exempel "Valve visar inte Half-life 3 på E3".

Bättre att det får ta tid än att det blir ett hastjobb.

Sitter och köttar Morrowind nu, något moddad för modern upplösning och bättre texturer

April april?

Skräll att de inte hade något material, de snöt ju ihop världens mest generiska teaser bara för att få käft på folk.

Jag hoppas verkligen att nya TES blir bra, varit så dåligt med bra open world single player spel på sistonde.

Jag är inte så säker på att nya TES blir bra. Det har gått utför med åren sedan Daggerfall.

Den här dokumentärskaparens dokumentär om Elderscrolls serien säger det bättre än jag kan.

Skrivet av Fluf:

Sitter och köttar Morrowind nu, något moddad för modern upplösning och bättre texturer

Vad för moddar rekommenderas?

Jag gissar att de kommer att försöka sälja FO76 (igen) på E3, nu som spelbart.

Ser fram emot nästa TES på en ny motor.... 2043.

Skrivet av Akerhage:

Vad för moddar rekommenderas?

Jag började med att skumma igenom denna;
https://wiki.nexusmods.com/index.php/Morrowind_graphics_guide

Lite osäker på vad som hamnade där hemma, får kolla efter jobbet.

@Alucius: så du vill att vi ska se en dokumentär för att förstå ditt inlägg ^^,? isf.. judarna hade det jobbigt under andra världskriget , kan inte riktigt förklara men du kan se schindlers list så förstår du vad jag menar

Skrivet av My2nd:

Tror datorspelare som kan väldigt lite om 3D utveckling och grafikmotorer som säger att dom måste byta motor bör tänka om lite, grafikmotorer kan alltid uppgraderas och byggas på. Och Betsheda har redan sagt att både Elder Scrolls 6 och Starfield kommer använda Creation Engine. Och jag är väldigt säker på att Bethsedas utvecklare är mer än kapabla till att föra över deras grafikmotor till nästa generation av next-gen spel.

Och ja som sagt under PAX East 2019 för några dagar sedan så sa Todd Howard att dom kommer fortsätta med Creation Engine.

Senast redigerat 2019-04-01 17:44
Skrivet av CGI:

April april?

Tror också det är ett aprilskämt. Varför ska de meddela det den första april?

Skrivet av Startrance:

Tror datorspelare som kan väldigt lite om 3D utveckling och grafikmotorer som säger att dom måste byta motor bör tänka om lite, grafikmotorer kan alltid uppgraderas och byggas på. Och Betsheda har redan sagt att både Elder Scrolls 6 och Starfield kommer använda Creation Engine. Och jag är väldigt säker på att Bethsedas utvecklare är mer än kapabla till att föra över deras grafikmotor till nästa generation av next-gen spel.

Och ja som sagt under PAX East 2019 för några dagar sedan så sa Todd Howard att dom kommer fortsätta med Creation Engine.

Tror datorspelare som spelat relativt lite TES som säger att dom inte bör byta motor bör tänka om lite.

Parafraserandet åsido, jag har inga som helst problem med grafiken i Creation Engine. Med rätt ljus- och vädermoddar är den fullt tillräcklig för mina behov. Men det är scriptmotorn som är undermålig. Och de verkar aldrig få riktigt ordning på den. Trots att Skyrim uppdaterades 42338236 gånger i olika versioner och SE fick en rejäl "overhaul" så blev det inte bra. Även med världens (i mitt tycke) mest hängivna modcommunity kvarstår en stelhet som kommer av att motorn helt enkelt inte klarar av att göra ett lika inlevelserikt spel som man borde kunna förvänta sig av Bethesda på 2020-talet.

Dessutom är det sällan som just scriptandet fått kärlek av Bethesda. De försöker fixa bättre grafik i varje ny generation i deras spelserier... inte sällan på bekostnad av inlevelseförmågan, meta och själva spelvärdet.

Vi har ju The Elder Scrolls Online

Jag skulle vilja få ett nytt Fallout istället, alternativt att dom konverterat Fallout 76 till singleplayer och lagt till content och buggfixar.

Min Fallout klåda har kommit tillbaka

"...Anledningen till att den åldrande spelmotorn används är enligt Howard de kraftfulla verktygen den erbjuder för utvecklare och även moddare."

Varför spendera tid (läs: pengar) på att bygga ny spelmotor samt släppa patchfix, när du har en armé av moddare som frivilligt (läs: gratis) gör det åt dig.

Rent ekonomiskt så vore det dumt av Todd att byta spelmotorn, så självklart kommer han att försvara det beslutet in i det sista.

Att dom ska avända samma motor som alla gamla spel är pinsamt. Kommer inte se eller kännas bra MEN buggarna blir nog som vanligt underhållande ibland.