Permalänk
Medlem

Åker man idag i en XC90 så kommer man få klaustrofobi i en Niro...

Permalänk
Medlem

@wounds: 6000 extra i skatt, kan man ju tycka att det inte är så kul. Men om du slår ut det på 12 månader, så blir det en femhundring extra på leasingen om du byter.
OM du re-leasar din gamla bil ett år till (Vilket jag tror är den bästa lösningen) så är du faktiskt framme i slutet på bonus/malus perioden. Om 21 månader har du max ett halvår kvar av bonus/malus, enligt vad vi vet nu.
Då borde du också kunna se om politikerna håller sitt löfte att det skulle vara en en gångs grej på tre år, att den skall bort efter tre år?
Det skulle innebära lägre kostnad under år fyra på nuvarande bil. Samt förhöjd skatt på nästa fossil bil kanske ett halvår, sedan skall bilen vara nere på ordinarie nivå på skatten igen. (Nu går vi inte in på politikers ärlighet, eller bristen där av, utan håller oss till vad vi har.)
Om 21 månader har du också nya alternativ från biltillverkarna att titta på. Alla har nyheter runt hörnet just nu.
Re-leasing av gamla bilen är klart bästa alternativet om den känns OK för övrigt och du inte hunnit lägga 30'000mil på den redan?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@wounds: 6000 extra i skatt, kan man ju tycka att det inte är så kul. Men om du slår ut det på 12 månader, så blir det en femhundring extra på leasingen om du byter.
OM du re-leasar din gamla bil ett år till (Vilket jag tror är den bästa lösningen) så är du faktiskt framme i slutet på bonus/malus perioden. Om 21 månader har du max ett halvår kvar av bonus/malus, enligt vad vi vet nu.
Då borde du också kunna se om politikerna håller sitt löfte att det skulle vara en en gångs grej på tre år, att den skall bort efter tre år?
Det skulle innebära lägre kostnad under år fyra på nuvarande bil. Samt förhöjd skatt på nästa fossil bil kanske ett halvår, sedan skall bilen vara nere på ordinarie nivå på skatten igen. (Nu går vi inte in på politikers ärlighet, eller bristen där av, utan håller oss till vad vi har.)
Om 21 månader har du också nya alternativ från biltillverkarna att titta på. Alla har nyheter runt hörnet just nu.
Re-leasing av gamla bilen är klart bästa alternativet om den känns OK för övrigt och du inte hunnit lägga 30'000mil på den redan?

Håller med. Det känns som det ekonomiskt mest vettiga. Har kört 4200 mil så här långt och kommer nog att hamna ganska precis på 6000 efter tre år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@wounds: 6000 extra i skatt, kan man ju tycka att det inte är så kul. Men om du slår ut det på 12 månader, så blir det en femhundring extra på leasingen om du byter.
OM du re-leasar din gamla bil ett år till (Vilket jag tror är den bästa lösningen) så är du faktiskt framme i slutet på bonus/malus perioden. Om 21 månader har du max ett halvår kvar av bonus/malus, enligt vad vi vet nu.
Då borde du också kunna se om politikerna håller sitt löfte att det skulle vara en en gångs grej på tre år, att den skall bort efter tre år?

Tror du missuppfattat bonus/malus, den är inte temporär utan den gäller för de första tre åren på alla nysålda bilar, efter tre år för en ny bil så återgår man till den normala bilskatten.

Exempel är min nya bil, har malus 5000kr per år de tre första åren och 1300 per år i normal skatt, d.v.s. från år 4. Alltså total malus på 3*(5000-1300), totalt 8100kr i straffskatt för att jag är en miljöbov, hade jag köpt en elbil hade jag fått bonus (negativ bilskatt) de första tre åren och sen normal skatt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

@Mindfighter: Har absolut missuppfattat systemet då! Tack för info.
Sitter själv med ständig Malus, då jag leasar bil på två år. Trodde jag skulle komma över det efter "dessa tre år", men då sket sig det med en bredsladd!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Har du provat en VW Sharan? Där sätter man sig mer in i bilen istället för ner i bilen som med en A6, V90 etc. Jo jag vet att det är en "förortsmamma-bil", men det är mer prisvärda än en SUV ändå förbannat sköna. Går att få med 4motion dessutom.

Jag har en Seat Alhambra (samma som Sharan fast lite billigare) sedan 4 år. En grym familjebil, kanske den bästa t o m. Men en förbannat tråkig bil att köra. Fast är det inte en faktor är den som du säger riktigt prisvärd. Baksätet som dessutom är individuellt justerbart per stol är hästlängder bättre än V70 som har ett rikigt dåligt baksäte. Vi får in vår barnvagn i bagaget utan att ens fälla ihop den, bara att lyfta in. Skjutdörrar är med grymt smidigt när man ska in och ut med barn, finns heller ingen risk att ungarna skickar upp dörren i sidan på en annan bil. Går ganska snålt med.

Behöver man mycket utrymme kan jag definitivt rekommendera en Sharan/Alhambra. Behöver man inte det enorma bagaget osv och vill ha en bil som är lite rolig att köra skulle jag titta vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag har en Seat Alhambra (samma som Sharan fast lite billigare) sedan 4 år. En grym familjebil, kanske den bästa t o m. Men en förbannat tråkig bil att köra. Fast är det inte en faktor är den som du säger riktigt prisvärd. Baksätet som dessutom är individuellt justerbart per stol är hästlängder bättre än V70 som har ett rikigt dåligt baksäte. Vi får in vår barnvagn i bagaget utan att ens fälla ihop den, bara att lyfta in. Skjutdörrar är med grymt smidigt när man ska in och ut med barn, finns heller ingen risk att ungarna skickar upp dörren i sidan på en annan bil. Går ganska snålt med.

Behöver man mycket utrymme kan jag definitivt rekommendera en Sharan/Alhambra. Behöver man inte det enorma bagaget osv och vill ha en bil som är lite rolig att köra skulle jag titta vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte helt oäven till mpv. Har kikat lite på typ c4 Picasso. Folk brukar ofta såga franska bilar men de gånger jag hyrt bil i Frankrike och fått citroen eller peugeot har jag tyckt att de är ganska bra. Känns som att man får mycket för pengarna och bra komfort. Renault har jag dock sämre erfarenheter av. Provkörde en megane en gång i tiden och den gjorde ingen glad. Det trista med sånna bilar är som du säger att körglädjen är lika med noll, inget acc för omkörningar osv. Men de är klockrena familjebilar och på något sätt borde väl kanske det vara det viktigaste. Jag tycker så klart att det är schysst att köra en fräsig bil men det känns som att det blir mindre viktigt allt eftersom åren går. 😊

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Ford S-Max ska vara en skön bil av vad jag läst på nätet, om man nu kikar på den typen av bil. Personligen har jag fått upp ögonen för Peugeot 5008, ser jäkla bra ut på insidan

Permalänk
Medlem

Kia Optima SW plugin-hybrid då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ford S-Max ska vara en skön bil av vad jag läst på nätet, om man nu kikar på den typen av bil. Personligen har jag fått upp ögonen för Peugeot 5008, ser jäkla bra ut på insidan

S-max har funnits i bakhuvudet. Ska provköra den. 5008 hade jag missat. Bra tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

Kia Optima SW plugin-hybrid då kanske?

Intressant, en "vanlig" kombi iofs men hört mycket bra om Kias kombis så det skulle ju kunna vara något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Inte helt oäven till mpv. Har kikat lite på typ c4 Picasso. Folk brukar ofta såga franska bilar men de gånger jag hyrt bil i Frankrike och fått citroen eller peugeot har jag tyckt att de är ganska bra. Känns som att man får mycket för pengarna och bra komfort. Renault har jag dock sämre erfarenheter av. Provkörde en megane en gång i tiden och den gjorde ingen glad. Det trista med sånna bilar är som du säger att körglädjen är lika med noll, inget acc för omkörningar osv. Men de är klockrena familjebilar och på något sätt borde väl kanske det vara det viktigaste. Jag tycker så klart att det är schysst att köra en fräsig bil men det känns som att det blir mindre viktigt allt eftersom åren går. 😊

Vi provkörde en c4 innan vi köpte Alhambran, den var rätt trevlig ändå. Väldigt luftig kupé kommer jag ihåg, men ja franska bilar har ju inte det bästa ryktet. Det som gjorde att den gick bort för oss var att bagaget är för litet då vi har hund som åker i bur samt småbarn där vagn, resesäng osv ska kunna rymmas.

Vi har 177-hästarsdieseln som numera är på 184 hk, och den är ganska pigg ändå. Lansväg och motorväg funkar kanon för den ligger stabilt på vägen, det är på lite krokigare vägar det känns att bilen är högbyggd och hellre vill gå rakt fram.

Ibland får man dock böja sig för familjens behov och då är detta en perfekt bil. Vi hade en Mazda 6 kombi med sportchassi tidigare, och den var riktigt rolig att köra plus att man satt ganska lågt vilket jag gillar. Raka motsatsen till Alhambran, men just nu fungerar den typen av bil helt enkelt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Vi provkörde en c4 innan vi köpte Alhambran, den var rätt trevlig ändå. Väldigt luftig kupé kommer jag ihåg, men ja franska bilar har ju inte det bästa ryktet. Det som gjorde att den gick bort för oss var att bagaget är för litet då vi har hund som åker i bur samt småbarn där vagn, resesäng osv ska kunna rymmas.

Vi har 177-hästarsdieseln som numera är på 184 hk, och den är ganska pigg ändå. Lansväg och motorväg funkar kanon för den ligger stabilt på vägen, det är på lite krokigare vägar det känns att bilen är högbyggd och hellre vill gå rakt fram.

Ibland får man dock böja sig för familjens behov och då är detta en perfekt bil. Vi hade en Mazda 6 kombi med sportchassi tidigare, och den var riktigt rolig att köra plus att man satt ganska lågt vilket jag gillar. Raka motsatsen till Alhambran, men just nu fungerar den typen av bil helt enkelt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, enda är väl att jag har haft kollegor som haft en del strul med VW. Hade en kollega som hade den mindre, Touran, och jag har aldrig hört någon som klagat så mycket över olika fel och hur ofta han behövde uppsöka verkstad men han kan ju haft oflyt också.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Jag har en Seat Alhambra (samma som Sharan fast lite billigare) sedan 4 år. En grym familjebil, kanske den bästa t o m. Men en förbannat tråkig bil att köra. Fast är det inte en faktor är den som du säger riktigt prisvärd. Baksätet som dessutom är individuellt justerbart per stol är hästlängder bättre än V70 som har ett rikigt dåligt baksäte. Vi får in vår barnvagn i bagaget utan att ens fälla ihop den, bara att lyfta in. Skjutdörrar är med grymt smidigt när man ska in och ut med barn, finns heller ingen risk att ungarna skickar upp dörren i sidan på en annan bil. Går ganska snålt med.

Behöver man mycket utrymme kan jag definitivt rekommendera en Sharan/Alhambra. Behöver man inte det enorma bagaget osv och vill ha en bil som är lite rolig att köra skulle jag titta vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har själv en Alhambra -17, och jag håller med dig på alla punkter! Man får plats med en bakåtvänd bilbarnstol i baksätet, och då sitter till och med jag med mina 185cm i förarstolen och kan skjuta bak lite till. Tråkig bil? Ja. Men så jääävla skööön. Det där med sportig bil har jag släppt helt och hållet nu.
Pro tip för ytterligare bekvämlighet: Jag köpte en Britax SwingFix bilbarnstol till tösen på 6 månade. Dra åt helvete så jävla nice! https://www.youtube.com/watch?v=APC3Mzweiqc

Permalänk
Medlem

Hybrid är bara vettigt småsträckor och då är definitivt inte BMWs X-modeller något att satsa på.
Jag beställer troligen en V60 T6 hybrid nästa vecka, men kör mestadels kortare sträckor. De gånger jag kör längre kommer den dra väldigt mycket, men tillsammans me delägare förmånsvärde och ”gratis” körning till jobbet så är det ekonomiskt, för mig, plus minus noll.
I samma genre har du även Mercedes E300 d, dieselhybrid. Ingen räckviddsångest där inte, men ingen SUV.

Bedömt hittar du ingen vettig SUV som är hybrid, kommer nog varken löna sig rent ekonomiskt eller miljömässigt om du åker längre sträckor lite oftare - viktigt att eldriften får jobba ordentligt om det ska vara värt det!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Hybrid är bara vettigt småsträckor och då är definitivt inte BMWs X-modeller något att satsa på.
Jag beställer troligen en V60 T6 hybrid nästa vecka, men kör mestadels kortare sträckor. De gånger jag kör längre kommer den dra väldigt mycket, men tillsammans me delägare förmånsvärde och ”gratis” körning till jobbet så är det ekonomiskt, för mig, plus minus noll.
I samma genre har du även Mercedes E300 d, dieselhybrid. Ingen räckviddsångest där inte, men ingen SUV.

Bedömt hittar du ingen vettig SUV som är hybrid, kommer nog varken löna sig rent ekonomiskt eller miljömässigt om du åker längre sträckor lite oftare - viktigt att eldriften får jobba ordentligt om det ska vara värt det!

Fast jag kör nog under fem mil 80% av tiden. Den där mercan är hyperintressant. Finns den som kombi?

Edit: Såg nu att den gjorde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Hybrid är bara vettigt småsträckor och då är definitivt inte BMWs X-modeller något att satsa på.
Jag beställer troligen en V60 T6 hybrid nästa vecka, men kör mestadels kortare sträckor. De gånger jag kör längre kommer den dra väldigt mycket, men tillsammans me delägare förmånsvärde och ”gratis” körning till jobbet så är det ekonomiskt, för mig, plus minus noll.
I samma genre har du även Mercedes E300 d, dieselhybrid. Ingen räckviddsångest där inte, men ingen SUV.

Bedömt hittar du ingen vettig SUV som är hybrid, kommer nog varken löna sig rent ekonomiskt eller miljömässigt om du åker längre sträckor lite oftare - viktigt att eldriften får jobba ordentligt om det ska vara värt det!

Men hur är det med outlander då, den har ju iaf ett av marknadens lägsta förmånsvärden och eldriften är iaf minst 5 mil. Borde väl iaf skrika ekonomi men noll körglädje isf

Permalänk
Mattecoach

Lite input om Volvo:

På firman har vi nu tre st laddhybrider från Volvo, två V60 (tror båda är D5) och en V90. Det har i princip varit noll problem med dessa och laddhybrider har ju fördelen att många fortfarande kommer gå som supermiljöbilar, även om de kan dra mer på långa körningar. En kollega beställde nyligen en V60 T8 laddhybrid som är supermiljöbil t.ex..

Ang. utrymme; är man fem vuxna på över 2 m och 100 kg de flesta körningar så kan jag fatta att det är trångt, annars borde det inte vara problem. Vi har suttit en person på 2 m där fram och 1,9 m där bak utan större bekymmer i 4 timmar enkel väg, ingen satt obekvämt. Detta var dessutom i "gamla" V60 som är betydligt mindre än den nya varianten.
Har ingen aning om ifall XC90 är sämre än deras övriga laddhybrider, men den går nog inte som supermiljöbil heller.

Permalänk
Medlem

grattis först i kvarteret med en P2 Kommer komman många som vill prova din bil.

http://www.vibilagare.se/nyheter/polestar-2-bilder-och-fakta-...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Har du kollat på mitsubishis nya outlander phev?
https://youtu.be/LZ__5-V6CTI

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Fixa en laddhybrid som har räckvidd nog att klara ev pendling till jobbet på el om du nu känner dig lite miljömedveten. Sen ladda där och sen klara sig hem för att ladda där. Plus lite till så man klarar ev. "onödiga" resor efter jobbet (träning barn ska på, handla osv). Tänk dock på att tillverkares angivna sträckor kan du nog utan att skämmas halvera i verklig körning, speciellt om du behöver värma kupén osv.

Sen när du kör långt (längre än elen räcker till) har du bensinmotorn för dessa resor som hjälp då en förbränningsmotor drar som minst i dessa situationer iaf.

För att köpa elbilar med hundratals kilo batterier i sig förstår jag inte hur folk kan se som en bra lösning på något miljöproblem. Rimligtvis skapar man ju bara ett nytt med batterierna...Miljömuppar och politiker har bara inte insett detta än anser jag. Men precis som alla "miljödieslar" så kommer de nog snart ikapp även gällande detta också tror jag.

Kör du däremot ofta mycket långt så hela elbilens räckvidd nyttjas kan det vara ett alternativ. Dvs flera gånger i veckan då. Men att ha elbil och sen nyttja 1/3 av kapaciteten för att sedan ladda den är ju rent vansinne. Vi ska inte se batterierna som en bensintank helt enkelt utan det ska bara vara "stort nog". Detta är ett feltänk jag anser att många elbilsägare eller eller elbilsförespråkare gör.

Dock! Ett varningens finger höjer jag iaf gällande elbilar även i en optimal situation. Teknikens Värld har gjort en del tester där de just testar räckvidden på diverse elbilar. Dvs de simulerar en långresa tur och retur som många gör med sina bensinbilar utan att tänka extra över det...så fungerar det inte med elbilar. Inte ens nära.

De tvingas istället i regel planera rutter i förväg så de når laddstolpar med god marginal ifall det är fullt eller ngt ur funktion och det slutar ofta med att de får febrilt leta laddstolpar eller ta till räckviddsförlängare t.om...dvs bärga med kamerabilen. Så kör man långt och inte till samma ställe ofta är det vansinne att nyttja hela räckvidden. Dvs konsekvensen är att man tvingas ha onödigt stort batteri istället för att bara köra en laddhybrid som redan löser detta problem. (anser jag)

Mina två cents. Lycka till med själva köpet, inte koll nog på hybrider osv för att kunna rekommendera något Farsan har en C350E dock och jag vet att han är sugen på en V60 Twin-Engine alt. V90 twin-engine som ersättare till denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Fick precis reda på att man inte kan leasa ett extra år samt att det skulle kosta 390-400k att köpa ut bilen. Så en ny bil på något sätt känns mer troligt just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Tack för alla tips! Fick precis reda på att man inte kan leasa ett extra år samt att det skulle kosta 390-400k att köpa ut bilen. Så en ny bil på något sätt känns mer troligt just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte avbetala med dom pengarna du får från jobbet? Eller det kanske inte funkar så?

Aja hoppas du hittar rätt bil för dig i denna djungel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Kan du inte avbetala med dom pengarna du får från jobbet? Eller det kanske inte funkar så?

Aja hoppas du hittar rätt bil för dig i denna djungel.

Jo, absolut. Problemet är väl att de vill ha 30% cash och då ryker större delen av vår husbuffert och det känns inte som en så kul investering.

Tack nån j-a bil ska det väl bli iaf. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Nej, du har en poäng men skatten på bilen jag har idag skulle gå från drygt 3000 till 9000. Det är en väldig skillnad och då är ändå den här bilen Euro6-klassad.

Kia E-niro måste jag kolla närmare på för att se om den räcker storleksmässigt.

Jag jobbar som specialistsäljare på ett stort it-bolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick min Kia E-Niro förra veckan och den är otroligt underbar åk och provkör den, sen beställer du den samma dag ^^ förresten leveranstid idag sägs vara runt 6-9 mån så provkör den omgående annars kan du får problem med att få den i tid!

Permalänk

Jag skulle avråda från att "köpa" en nyare Mercedes i dagens läge..

Nu går ju våra bilar som taxi och därmed så slits dom rätt hårt men nog har det tummats rejält på kvalitén på den nya E-klassen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om någon är nyfiken så har jag precis beställt en X5. Det blev den nya plug-in hybriden. Levereras vid årsskiftet. Skippade privatleasing och gick på ett billån istället. Blev billigare än XC90:n jag har idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.