Huawei lanserar P30 och P30 Pro med upp till fem gånger optisk zoom

Permalänk
Avstängd

@scorpio_gbg: Varför är du missnöjd med wifi 5? Minn s7 edge har det och jag tycker att det fungerar jättebra. Så klart att det är coolare med den nyaste versionen, men är det verkligen en sådan dealbreaker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Intressant, upplever själv att den är bra nära standard android.
Om man inte sitter och djupdyker i allt hela tiden såklart.
Betydligt bättre än samsungs variant IMO.

Men hur man upplever ett UI är ju väldigt personligt.

Samsung ONE UI är betydligt bättre än EMUI imo.
Innan föredrog jag EMUI över Samsung touchwiz, men inte nu längre.

Däremot är jag personligen ingen fan av curvad skärm, notches, holepunch. Så mycket försvinner om man säger så
Kanske man kommer köpa Samsungs kommande A90 om specsen blir vad som läckts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hmm... lågupplöst skärm, sämre ip klassning, inget 3,5 mm utag, ingen reverse laddning, ir läsning av fingeravtryck istället för ultraljud, ingen samsung pay osv osv och kostar 9k. Nä..inget val alls om man vill ha det mesta för pengarna. S10+ är fortfarande förstavalet.

Upplösningen ger ca 400PPI, inget att klaga över. Många S10/S10+ körs i samma upplösning (dvs inte den högsta).
Är ju samma IP klassning och reverse laddning har den (Huawei var ute med det redan i höstas).
Fingeravtryckläsaren ska funka snabbare än på S10/S10+.
Google Pay finns.
+ Bättre batteritid
+ Bättre kamera
+ Otroligt mycket snabbare laddning både trådat och trådlöst.

osv osv osv

Köper man hos Telenor för 7900kr och säljare av klockan får man den för strax under 6000kr. Väldigt bra pris för marknadens bästa mobil just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

1080p är defenitivt nog för en mobilskärm med.

Skrivet av Mirialia:

Upplösningen ger ca 400PPI, inget att klaga över. Många S10/S10+ körs i samma upplösning (dvs inte den högsta).

1080 AMOLED PenTile ger att den faktiska upplösningen är lägre än 1080 (det är fler gröna punkter än punkter med andra färger). På S10 så skärmen fler pixlar så även med 1080 inställt så kommer den vara skarpare än Huawei-skärmen.

Så en Samsung-skärm är skapare även med 1080 inställt, sen om man tycker det är ett problem är väl en annan sak. Jag tyckte inte skärmen på P20 Pro var dålig men har inte jämfört sida vid sida med mina Samsung 1440-skärmar heller. Möjligtvis kan det vara lite svårsmält på en mobil för 9000 kr...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, känns omotiverat att köpa en mobiltelefon för 10 000 kr då man endast får uppdateringar till den i max 2 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D3str0yer:

Imponerande hårdvara, men själv så tål jag inte Huaweis UI, dessutom tveksamheter med deras faktiska relation med den kinesiska staten.

Märkligt hur du och flera andra här har problem med Huawei pga "tveksamheter med Huaweis relation med kinesiska staten". Vi andra VET och har bevis om spionering från den amerikanska staten men detta har ni inget emot. Men tveksamheter alltså räcker ? Dessutom skulle varenda USA ägd telefonföretag lätt kunna bevisa koppling. Bara köpa en P30 och köra lite reverse engineering på dess hård och mjukvara och presentera sitt fynd och så klart bevis. Inget har vi sett än så länge, undrar varför ?
Och miljontals andra som sysslar med ROM utveckling och annat ska jag inte ens nämna!
Antingen är du betald av Huaweis konkurrenter för att sprida desinformation eller så jobbar du åt den amerikanska staten. Tredje alternativ är att ni är....ja det är en fullt namn att kalla folk så jag väljer att tro något av dom två förstnämnda.

Man blir mörkrädd för fan...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Man blir mörkrädd för fan...

Men är lovligt naiv om man tror att man kan ha hemligheter på en vanlig mobil oavsett om den är från "USA", Kina eller Sydkorea...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Märkligt hur du och flera andra här har problem med Huawei pga "tveksamheter med Huaweis relation med kinesiska staten". Vi andra VET och har bevis om spionering från den amerikanska staten men detta har ni inget emot. Men tveksamheter alltså räcker ? Dessutom skulle varenda USA ägd telefonföretag lätt kunna bevisa koppling. Bara köpa en P30 och köra lite reverse engineering på dess hård och mjukvara och presentera sitt fynd och så klart bevis. Inget har vi sett än så länge, undrar varför ?
Och miljontals andra som sysslar med ROM utveckling och annat ska jag inte ens nämna!
Antingen är du betald av Huaweis konkurrenter för att sprida desinformation eller så jobbar du åt den amerikanska staten. Tredje alternativ är att ni är....ja det är en fullt namn att kalla folk så jag väljer att tro något av dom två förstnämnda.

Man blir mörkrädd för fan...

Kan bara hålla med , det är USA som har startat denna trend som vanligt. Allt för att försvåra för andra länders företag och för att gynna sina egna. Vi alla som har nått i huvudet vet vem som är den största pajasen när det kommer till spionage och annat skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv

@Redzo: för det första är kina en militär diktatur, men det verkar inte spela någon roll för Huawei fanatikerna. Förutom alla andra bevis som redan finns och har nämnts så kan du ju läsa detta som är ett par dagar gammalt:

https://arstechnica.com/gadgets/2019/03/how-microsoft-found-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

@Redzo: för det första är kina en militär diktatur, men det verkar inte spela någon roll för Huawei fanatikerna. Förutom alla andra bevis som redan finns och har nämnts så kan du ju läsa detta som är ett par dagar gammalt:

https://arstechnica.com/gadgets/2019/03/how-microsoft-found-a...

Du läste bara att Huawei hade gjort ett fel i en drivrutin men missade det om "DOUBLEPULSAR is one of the many techniques devised by the National Security Agency and subsequently leaked. Subsequent to its publication, it has been used in malicious software"?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

@Redzo: för det första är kina en militär diktatur, men det verkar inte spela någon roll för Huawei fanatikerna. Förutom alla andra bevis som redan finns och har nämnts så kan du ju läsa detta som är ett par dagar gammalt:

https://arstechnica.com/gadgets/2019/03/how-microsoft-found-a...

95% av dina saker som du äger är förmodligen gjorda i Kina.
Kul att just Microsoft " USA " hittar ett fel i deras system. För Microsoft har ju aldrig haft buggar eller säkerhetshål i sitt system.
Ni som inte tycker om Huawei för diverse saker behöver ju inte köpa deras mobiler , så kan vi som tycker dom är bra fortsätta köpa dom.
Made in China lika vanligt som höga skatter i Svea Rike.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

@Mangee75: Tillverkat i ett land är inte samma sak som att chippen är helt designade där. Tycker det är helt otroligt hur ni bara väljer att blunda för alla bevis och fortsätter babbla om USA.

Även skrämmande med folk som inte förstår principiella skillnader mellan demokratier och diktaturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

@Mangee75: Tillverkat i ett land är inte samma sak som att chippen är helt designade där.

Du missade att Qualcomm är en strategisk NSA-partner?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

@Mangee75: Tillverkat i ett land är inte samma sak som att chippen är helt designade där. Tycker det är helt otroligt hur ni bara väljer att blunda för alla bevis och fortsätter babbla om USA.

Även skrämmande med folk som inte förstår principiella skillnader mellan demokratier och diktaturer.

Den här uppenbara dubbelmoralen att vissa saker från ett land är okej men inte andra? Oavsett så produceras dom i en diktatur!
Sen tycker jag att det är skrämmande att så många väljer att favorisera ett land och svälja allt dom säger och gör utan minsta problem.
Jag förstår vilka skillnader det är mellan en demokrati och en diktatur , men inte för att jag tycker att just USA är speciellt demokratisk förutom på pappret. Precis som Sverige.
Men nu är vi helt utan för tråden , så jag har inget mer att säga förutom att jag tycker att Huawei gör förbannat bra mobiler.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Kan den reglera ljusstyrkan på skärmen beroende på ljuset runt omkring? Det klarar inte min P10Pro, det är permanent superlågt som gäller

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Kan den reglera ljusstyrkan på skärmen beroende på ljuset runt omkring? Det klarar inte min P10Pro, det är permanent superlågt som gäller

Ja det kan den. Samma med min P20 Pro.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Märkligt hur du och flera andra här har problem med Huawei pga "tveksamheter med Huaweis relation med kinesiska staten". Vi andra VET och har bevis om spionering från den amerikanska staten men detta har ni inget emot. Men tveksamheter alltså räcker ? Dessutom skulle varenda USA ägd telefonföretag lätt kunna bevisa koppling. Bara köpa en P30 och köra lite reverse engineering på dess hård och mjukvara och presentera sitt fynd och så klart bevis. Inget har vi sett än så länge, undrar varför ?
Och miljontals andra som sysslar med ROM utveckling och annat ska jag inte ens nämna!
Antingen är du betald av Huaweis konkurrenter för att sprida desinformation eller så jobbar du åt den amerikanska staten. Tredje alternativ är att ni är....ja det är en fullt namn att kalla folk så jag väljer att tro något av dom två förstnämnda.

Man blir mörkrädd för fan...

Väldigt bra skrivet!!!

Självklart så spionerar Kina på något sätt. Det gör Sverige med om man har två hjärnceller att tänka med.

Folk verkar blunda för USAs VÄLDIGT uppenbara spionage på omvärlden. Även på deras egna allies i "väst".
Glömt hur de spionerade på Tyskland och EU? GLÖMT SNOWDEN??? Hallå????? Dags att vakna nu.

USA är förmodligen de som spionerar mest men det känns som att random svensson tycker det är okej för att det USA som är med i "väst".
Förstå att USA gör allt för sina egna intressen och bryr sig inte ett dugg om någon.

Så om det är en "demokrati" eller "diktatur" bryr jag inte mig ett dugg om i detta fallet...
Bara för ett land är en "demokrati" så är det okej även om de spionerar MER än "diktaturen"??? Öhhh okej???

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av Leinhart:

@Shudnawz:

Jag har en P20 pro.

Mina referenser i tidigare lurar har varit IOS: iphone 3gs, iphone 4, iphone 5, iphone 6s och iphone 8 plus.
ANDROID: Sony Z3, Samsung Galaxy S6 Edge, Samsung Galaxy S8.

I min mening är P20 pro den bästa telefonen jag haft. Sony och Samsung har inte lyckats med ett lika bra flöde som Huawei i vardagsanvänding. Huawei känns dessutom mycket mer responsiv på scroll och fingergester (Samma nivå som iphone, varken mer eller mindre)

Friheten i Android, kombinerat med användarvänligheten hos iphone har gjort huawei till mitt självklara val, och hade jag inte haft en p20 pro så hade jag definitivt köpt en p30 pro.

2 nackdelar med p20 pro är 1: avsaknad av trådlösladdning men med ett batteri som för mig i snitt håller 2-3 dygn så är detta inga problem i praktiken. 2: Den är väldigt tunn och lätt att tappa, detta löser Huawei genom att slänga med ett väldigt bra och snyggt gummiskydd samt från fabrik påklistrat skärmskydd, så inte heller detta är ett problem.

Det känns som att Huawei gjort ett gediget jobb när det kommer till research utav marknaden och konkurrensen och satt ihop en produkt som ger en allt man kan förvänta sig av en lur idag, utan massa onödigt krimskrams, som dessutom funkar precis som man intuitivt förväntar sig.

Firar snart 1 års dag med min p20

PS: Visst är UI något som man individuellt upplever olika, men jag tror att om man inte har erfarenhet av något UI så kommer Huawei kännas lika enkel som Iphone, och när man väl vänjer sig så känns det till och med smidigare än iphone någonsin varit.

Indeed. Kunde inte skriva det bättre själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Kan den reglera ljusstyrkan på skärmen beroende på ljuset runt omkring? Det klarar inte min P10Pro, det är permanent superlågt som gäller

Det har "alla" telefoner kunnat göra dom dom senaste 5-8åren. Har haft en P10 pro och den kunde det så om det inte fungerar på din så bör du kolla upp det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Kan den reglera ljusstyrkan på skärmen beroende på ljuset runt omkring? Det klarar inte min P10Pro, det är permanent superlågt som gäller

P10Pro finns inte så anledningen är nog att du har en pirattelefon. P10+ kan det däremot. Jag vet eftersom jag har en sådan också, som extratelefon. Inga problem med automatisk ljusreglering. Provade dessutom innan jag skrev detta inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är otroligt nöjd med min P10. Hade kunnat tänka mig en uppgradering men med tanke på priset stannar jag kvar

EXAKT så tänker jag med, P10 håller än och slår så många kameror fortf

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Spontanköpte en Mate 9 Pro någon dag sedan av ren nyfikenhet. Och måste säga att jag är då nöjd än så länge med UI, hastighet, stabilitet, byggkvalitet etc. Enda som saknas är väl fokushastigheten på Galaxy-kameror. Och att de inte är vattentåliga är givetvis en nackdel.

Sedan är det givetvis så att den tusenlapp jag betalade influerar mitt omdöme, hade den kostat 5000-6000 kronor skulle nog en S7/S8 som släpptes samtidigt stått som den tydliga vinnaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle aldrig betala den summan efter att Huawei har saboterat möjlighet att använda sd-kort. Efter ha lagt in discord på min 32GB Huawei så klagar telefonen konstant på att det finns för lite utrymme men gör man en fabriksåterställning så tar OS upp 26GB och snart 30-31GB efter lite patcher...

Skrivet av Shudnawz:

Oooh... dis nice. Gillar kamerauppsättningen. Men hur är Huaweis PRO-lurar att leva med? Vad har dom för UI relativt stock Android eller Samsungs?

Jättebloatware på 25-30GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Skulle aldrig betala den summan efter att Huawei har saboterat möjlighet att använda sd-kort.

Telefonen har 128 GB utrymme, 114 GB fritt. Tror nog att jag klarar mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Skulle aldrig betala den summan efter att Huawei har saboterat möjlighet att använda sd-kort. Efter ha lagt in discord på min 32GB Huawei så klagar telefonen konstant på att det finns för lite utrymme men gör man en fabriksåterställning så tar OS upp 26GB och snart 30-31GB efter lite patcher...

Jättebloatware på 25-30GB...

Irrelevant för mobilerna som den här tråden faktiskt handlar om, då det finns både 128GB och 256GB-modeller och sen kan man expandera med NM-kort upp till 256GB till (som är mycket snabbare än MicroSD-kort).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Ja det kan den. Samma med min P20 Pro.

Bra att veta

Skrivet av niclasc:

Det har "alla" telefoner kunnat göra dom dom senaste 5-8åren. Har haft en P10 pro och den kunde det så om det inte fungerar på din så bör du kolla upp det.

Ok försökt fixa men är väl et måndagsexemplar

Skrivet av MultiMan:

P10Pro finns inte så anledningen är nog att du har en pirattelefon. P10+ kan det däremot. Jag vet eftersom jag har en sådan också, som extratelefon. Inga problem med automatisk ljusreglering. Provade dessutom innan jag skrev detta inlägg.

Eller så kan det vara en förvirring med alla siffror, bokstäver och tillägg
Är 10 Pro

Permalänk
Medlem

Batteri-test på P30 lurarna.

Slår t.o.m S10 Plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta från P20Pro till P30Pro? Man får ju Kirin980 istället för Kirin970. Vad tror ni? Är det stor skillnad?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Märkligt hur du och flera andra här har problem med Huawei pga "tveksamheter med Huaweis relation med kinesiska staten". Vi andra VET och har bevis om spionering från den amerikanska staten men detta har ni inget emot. Men tveksamheter alltså räcker ? Dessutom skulle varenda USA ägd telefonföretag lätt kunna bevisa koppling. Bara köpa en P30 och köra lite reverse engineering på dess hård och mjukvara och presentera sitt fynd och så klart bevis. Inget har vi sett än så länge, undrar varför ?
Och miljontals andra som sysslar med ROM utveckling och annat ska jag inte ens nämna!
Antingen är du betald av Huaweis konkurrenter för att sprida desinformation eller så jobbar du åt den amerikanska staten. Tredje alternativ är att ni är....ja det är en fullt namn att kalla folk så jag väljer att tro något av dom två förstnämnda.

Man blir mörkrädd för fan...

Fråga dig själv om du hellre vill sponsra den kinesiska staten eller USA, själv så skulle jag välja USA alla dagar i veckan då folket där är mycket friare, mer fritt än i Sverige på många vis i och med deras riktiga åsiktsfrihet. USA är långt ifrån perfekta, snarare tvärtom, men Kina ligger på en helt annan nivå.

Trots USA's alla idiotiska aktioner så är jag åtminstone jag säker på att världen är bättre med USA som den ledande supermakten än Kina, de behandlar till och med sin egna befolkning som skit, undrar vad de tänker göra med oss andra.

Oavsett så gillar jag helt enkelt inte Huaweis version av Android, oavsett om den kinesiska staten har tillgång till någon information eller inte. Har prövat både P20 Pro och Mate 10, slutade med att jag lämnande tillbaka båda och återgick till en LG/Samsung pga mjukvaran.

Permalänk

@mfm: Fel. Det handlar om samma tillverkare och produktkategori. Men det behöver kanske inte behöver postas "femtio-elva gånger", utan det är nog nu.