Permalänk
Medlem

Tankar kring Glorious nya mus Model O

Är på jakt efter en ny mus då min gamla trogna FK2 har börjat strula och har funderat på deras nya S2 eller denna som jag såg nyss. Var sugen på en Finalmouse men den var ju typ omöjlig att få tag i men vad tros om denna? Inte hittat så mycket info om den så undrar mest om detta kommer vara en flopp eller en värdig motståndare till Finalmouse?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk

Jag har kikat lite, och det verkar som en spännande mus. Jag gillar inte att det inte finns några recensioner på musen, och jag är också skeptisk till en mus med massa hål i. Blir det inte som ett rivjärn som samlar på sig massa bös från handen?

Jag kommer vänta tills den här musen är lite mer testad, det är för mycket pengar för mig att köpa grisen i säcken.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av joppe:

Är på jakt efter en ny mus då min gamla trogna FK2 har börjat strula och har funderat på deras nya S2 eller denna som jag såg nyss. Var sugen på en Finalmouse men den var ju typ omöjlig att få tag i men vad tros om denna? Inte hittat så mycket info om den så undrar mest om detta kommer vara en flopp eller en värdig motståndare till Finalmouse?

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag har kikat lite, och det verkar som en spännande mus. Jag gillar inte att det inte finns några recensioner på musen, och jag är också skeptisk till en mus med massa hål i. Blir det inte som ett rivjärn som samlar på sig massa bös från handen?

Jag kommer vänta tills den här musen är lite mer testad, det är för mycket pengar för mig att köpa grisen i säcken.

Vi ska få in ett exemplar av Glorious Model O till testlabbet, och jag försöker jaga rätt på en Finalmouse också för jämförelse

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Vi ska få in ett exemplar av Glorious Model O till testlabbet, och jag försöker jaga rätt på en Finalmouse också för jämförelse

Gött att höra, inväntar recensionen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en Finalmouse air58 Ninja som jag haft några månader. Inga problem med hålen än så länge men det gäller ju att inte spilla på den hehe. Det är sjukt najs med en lätt mus iaf.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi ska få in ett exemplar av Glorious Model O till testlabbet, och jag försöker jaga rätt på en Finalmouse också för jämförelse

Avväntar då denna med spänning!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Finalmouse air är rena skiten tyckte jag, scrollen är slät och den halaste scrollen jag någonsin använt, hålen på sidan var extremt irriterande.

Har kvar min Ultralight pro vilket är bättre tycker jag, iaf mer vettig scroll och inga hål på sidorna.

Model O är närmare UL pro iaf. (Dock ska det tilläggas att det inte är samma form fast det kan se ut så, föredrar model O's små justeringar för det bättre vad man kan se innan man pillat på den iaf.

Tidiga intryck av ex menismyforte verkar bra, däremot har det varit NDA på vissa saker som hur knapparna är med feedback, respons, rebounce etc etc då det varit pre-production samples.

Jag har förbokat 2 st, en glossy, en matt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi ska få in ett exemplar av Glorious Model O till testlabbet, och jag försöker jaga rätt på en Finalmouse också för jämförelse

Har en Air58 ni kan få låna om ni vill

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Nivity: haha själv gillar jag hålen på sidorna för det ger grepp när man lyfter musen och scrollen är inte hal för mig iallafall:)

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig så drog en preorder för drygt en vecka sedan! Nu har även förbokningarna på deras egna sida stängt så förhoppnings är det inte långt kvar!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Kunde inte hålla mig så drog en preorder för drygt en vecka sedan! Nu har även förbokningarna på deras egna sida stängt så förhoppnings är det inte långt kvar!

Verkar bara som om att det är den vita som är fullbokad.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Samma sensor som i Finalmouse Ultralight Pro, samma polling rate (1khz).
Kan givetvis vara andra skillnader som i kretsar, glidplattor, och andra inställningar som skaparna gjort. Så som lift-off distans.

Jag skulle känna mig trygg i det köpet i övrigt.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Samma sensor som i Finalmouse Ultralight Pro, samma polling rate (1khz).

Fast ULP defaultar väl ändå 500hz eller?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Ni som har använt de olika modellerna från Finalmouse, vad tycker ni om konceptet med en mus full av hål?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Samma sensor som i Finalmouse Ultralight Pro, samma polling rate (1khz).
Kan givetvis vara andra skillnader som i kretsar, glidplattor, och andra inställningar som skaparna gjort. Så som lift-off distans.

Jag skulle känna mig trygg i det köpet i övrigt.

Samma sensor som i de flesta möss idag, högre polling rate (Finalmouse har alltid varit 500hz, går att "överklocka" med 3e part drivers)

Betydligt bättre mousefeet, bästa bland alla stock feet enligt de som testat.

Det enda folken som testat lämnat ut förutom sensor performance osv är klicksen, det är också där musen kommer antingen vinna eller falla.
Dåliga clicks har förstört många möss som annars varit riktigt bra.

Lång travel, dålig rebounce etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Ni som har använt de olika modellerna från Finalmouse, vad tycker ni om konceptet med en mus full av hål?

Skickades från m.sweclockers.com

Ultra light med hål på toppen är helt ok, deras senaste AIR var största skiten jag använt, avskydde hålen på sidorna för det är där man faktiskt känner det hela tiden då man justerar sitt grepp osv (speciellt med tummen).

Sålde vidare min och behöll min Ultralight pro istället.

(Scrollen gjorde också att jag hatade musen, största skiten någonsin)

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Ultra light med hål på toppen är helt ok, deras senaste AIR var största skiten jag använt, avskydde hålen på sidorna för det är där man faktiskt känner det hela tiden då man justerar sitt grepp osv (speciellt med tummen).

Sålde vidare min och behöll min Ultralight pro istället.

(Scrollen gjorde också att jag hatade musen, största skiten någonsin)

Tack för input! Scrollen är viktig att den känns bra för mig med, det är den som brister i min G400s.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min Air58, hålen på sidorna stör mig inte ett dugg. Älskar hur lätt och smidig musen är. Scrollen använder jag endast i Windows och det funkar det utmärkt för. Nästan sugen att ta bort scrollen helt för att få en ännu lättare mus hehe

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk

Ni som skaffat musen. Är ni nöjda? Är själv inne på att fimpa min glossy S1 (värdelös coating) för en GMO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pkarlsson: Detta är min första lättviktsmus som jag testar så har dessvärre inget liknande att jämföra mot.

Med det sagt så är jag grymt nöjd med musen trots att jag bytte från en lite större samt en som är tänkt för en högerhand (Zowie EC2-A). Men det är ju dock vanesak.

Rent kvalitetsmässigt så känns den riktigt stabil trots sin lilla vikt. Jag rekommenderar denna till alla som frågar om den samt har jag fått två kompisar att köpa en direkt efter att de fått testa den någon timma hemma hos mig.

En vanlig kommentar jag brukar se/höra ibland är "Men hålen känns ju väldigt jobbiga att ha över hela musen". Nej, de är inte jobbiga. Man märker de inte ens när man använder musen.

Permalänk
Skrivet av pkarlsson:

Ni som skaffat musen. Är ni nöjda? Är själv inne på att fimpa min glossy S1 (värdelös coating) för en GMO.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är supernöjd, särskilt sladden känns jättebra, den känns nästan trådlös. Den är ganska låg, lägre än min gamla MX510.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

@pkarlsson: Detta är min första lättviktsmus som jag testar så har dessvärre inget liknande att jämföra mot.

Med det sagt så är jag grymt nöjd med musen trots att jag bytte från en lite större samt en som är tänkt för en högerhand (Zowie EC2-A). Men det är ju dock vanesak.

Rent kvalitetsmässigt så känns den riktigt stabil trots sin lilla vikt. Jag rekommenderar denna till alla som frågar om den samt har jag fått två kompisar att köpa en direkt efter att de fått testa den någon timma hemma hos mig.

En vanlig kommentar jag brukar se/höra ibland är "Men hålen känns ju väldigt jobbiga att ha över hela musen". Nej, de är inte jobbiga. Man märker de inte ens när man använder musen.

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag är supernöjd, särskilt sladden känns jättebra, den känns nästan trådlös. Den är ganska låg, lägre än min gamla MX510.

Tack för svaret.

Jag köpte med mig musen hem efter jobbet men det blir återköp. Bra mus, känns trådlös och trevlig vikt, men tyvärr för liten. Trycker in den främre sidoknappen när jag greppar musen för tummen inte får plats under.