Göra Raspberry Pi 3+ till PITV-Box

Permalänk

Göra Raspberry Pi 3+ till PITV-Box

Hej,

Jag har en raspberry pi 3 Model B+ liggandes.
Jag ska inom snar framtid börja med IPTV. Vilken är den bästa lösningen om jag endast vill använda min paj till IPTV?
Helst skulle jag vilja få den att funka på följande vis:
- När jag startar den så ska IPTV starta (som en vanlig iptv box)
- Den ska givetvis ha guide osv som en iptv-box.

Vilka lösningar finns?

Jag har sett lite om Kodi men då måste man klicka sig runt inne i den appen (eller?). Vill helst att det ska funka som jag beskrev ovan

Ett plus i kanten om man på något sätt kan styra det med Google home då jag tänkt införskaffa en sån!

Tack!

Permalänk
Medlem

Kodi är väl i stort rätt bra på det där med IPTV numera vad jag förstått, det har de funktioner man kan förvänta sig. Min egna erfarenhet på ämnet är dock ganska begränsad, så tänker inte sätta min högra hand på det.

Under settingskugghjulet -> Interface -> Startup kan du välja vad Kodi ska göra när det startar. Med LibreELEC i botten bör det gå att få det helt sömlöst dit, det blir väl egentligen en fråga om du kan få Kodi att bära sig åt exakt som du vill med de inställningar du kan göra.

Har absolut nollkoll på eventuell Google Home-kompatibilitet, men Kodi 18 gjorde väl ett ganska stort nummer av att ha HA-integration om jag inte missminner mig, så tycker man borde kunna få till det också.

Det är ju om inte annat väldigt enkelt att testa loss själv

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!