Nintendo Switch lanseras i två nya varianter till sommaren

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch lanseras i två nya varianter till sommaren

Lagom till semestertider planerar Nintendo lansera Switch i två nya uppdaterade utföranden. Den ena blir en mer påkostad modell och den andra en prispressad som efterträder 3DS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt vettigt imho.

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV. Men blir nog bra ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter trevligt. Får se om det blir värt att uppgradera.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Det vore trevligt om de kunde släppa en variant med matt skärm, nuvarande Switch har på tok för mycket glare imo. Kul också att Sharp och Nintendo jobbar mer ihop, det gjorde de redan på Famicom-tiden då Sharp fick licenstillverka både Famicoms med integrerade diskettstationer och TV-apparater med integrerade Famicoms. Kanske kommer vi att få se en Switch/3DS Twin?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Det vore trevligt om de kunde släppa en variant med matt skärm, nuvarande Switch har på tok för mycket glare imo. Kul också att Sharp och Nintendo jobbar mer ihop, det gjorde de redan på Famicom-tiden då Sharp fick licenstillverka både Famicoms med integrerade diskettstationer och TV-apparater med integrerade Famicoms. Kanske kommer vi att få se en Switch/3DS Twin?

Fast det står att Sharp inte vann kontraktet till de nya

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Fast det står att Sharp inte vann kontraktet till de nya

Fast jo.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Nu är jag nöjd med min nuvarande Switch men är nyfiken på vad den nya, dyrare modellen egentligen innebär. Vi får väl se, om det blir något imponerande så kanske det blir att helt enkelt skaffa en och ersätta den nuvarande trots allt.

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag lite själviskt på att den dyrare inte är så mycket bättre än den gamla så jag slipper fundera på en uppgradering hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gissar på att de bara uppdaterar den till nyare versionen av Tegra. Vilket borde ge en bra boost. Kanske lite mer inbyggt minne.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken våghalsig gissning.

Permalänk
Medlem

Blir det en bra höjning på prestanda så det blir åtminstone full HD / bättre upplösning på både enheten och TV kan jag faktiskt tänka mig införskaffa mig en Switch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fast det står att Sharp inte vann kontraktet till de nya

Japanska Sharp som eftersträvade att leverera paneler till första Switch, men vann inte kontraktet, ska vara aktuell som leverantör för båda nya modeller.

Det står att dom ska vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Nu är jag nöjd med min nuvarande Switch men är nyfiken på vad den nya, dyrare modellen egentligen innebär. Vi får väl se, om det blir något imponerande så kanske det blir att helt enkelt skaffa en och ersätta den nuvarande trots allt.

Helt ärligt hade jag blivit nöjd om den dyrare varianten kunde hålla 30 eller 60 fps (beroende på spel och om man bortser från indie) i alla lägen, något den nuvarande inte verkar speciellt duktig på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

visste inte att det var touch skärm, använder man den?

Permalänk
Medlem

Undrar om dom tar bort vibratorn helt eller bara HD Rumble.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Ersättare till 3DS? kommer den altså utrustas med kortslot som kan läsa DS/3DS titlar utöver sin egen Switch slot?

skulle väl isf va ända anledningen för mig att skaffa en isf för hittills inte släppts några titlar till enheten som motiverat ett köp dock tveksamt hur dual skärm skulle lösas på switch.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Var det därför mitt sjätte sinne sade "köp inte än, vänta."

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

På tiden. Den var i slöaste lagret redan när den kom. Det jag skulle vilja ha är webbläsare som både klarar av youtube, netflex och såklart swelockers. Behovet av detta handlar inte om att jag ej har råd att köpa en surfplatta utan att jag ej har plats i min ryggsäck för att ha all bröte.

Skrivet av Vangen:

Var det därför mitt sjätte sinne sade "köp inte än, vänta."

Exakt jag kände så 1989 när Gameboy kom. Polare köpte denna, men de hade problem med otydlig display i solljus. Jag tänkte om jag bara väntar lite längre så kommer det en bättre bärbar konsol. Och nu 2019 så kommer det en portabel spelenhet som spöar denna med hästlängder. Oj vad avundsjuka mina vänner från 1989 kommer bli när jag visar upp denna.

Permalänk
Medlem

Låter som en bra ide. Jag trodde det bara var rykten dock. Så låter det på endgadget iaf.
Kommer nog bli bra med lite mer fps. Har ingen 4k tv så personligen kommer den troligtvis inte vara för svag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Necragaming:

visste inte att det var touch skärm, använder man den?

Jag använder den bokstavligen bara för att fylla i lösenord i e-shoppen.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kan de göra något åt ergonomin i bärbart läge det fungerade inte alls bra för mig med den gamla. Är lite sugen på att köpa en igen nu när pokemonspelen kommer ska bara köra igenom alla jag missat (gen 4-7) först på min 3ds jag skaffade i veckan.

Skrivet av Necragaming:

visste inte att det var touch skärm, använder man den?

Eftersom man ska kunna spela med konsolen dockad vid tvn. Blir det ju inte som på wii u att de flesta spelen hittade något sätt att nyttja den (inte alltid bra). Men den har en pekskärm.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Om ryktet stämmer så blir det nog att uppgradera till den mer påkostade modellen. Intressant dock att se förändringarna på de två nya modellerna, dagens Switch borde rimligtvis bli någon form av mellanklass, såvida den inte pensioneras då.

Permalänk
Medlem

En bättre skärm skulle vara välkommet, inte nödvändigtvis högre upplösning men med trevligare färgåtergivning iaf. Och lite kraftfullare hårdvara som kan ex leverera stabila 60 fps i spel som Zelda Breath of The wild 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Yepp sugen på vad det innebär för specs på den uppdaterade, själv intreserad av mer batteritid annars siktar jag nog in mig på en begagnad från ngn som uppgraderar, känns som priset borde bli bättre då på en beganad utan spel en de som finns på marknaden nu.

Permalänk
Medlem

Hoppas ju att det blir bakåt kompatibilitet men att de kan skala spelen till den äldre konsollen.
Barnen fick nyligen vars en switch. ska bli kul med en till mig med. Sugen på mario och Zelda. Var ett par år sedan jag dammade av några Nintendo spel.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Kul med en ny ersättare till 3DS då den är väldigt gammal som sagt (hela 8 år) Lär nog skaffa en sån. Jag tror dock inte att den blir bakåtkompatibel med 3DS/DS då den förmodligen inte skulle få nån pekskärm men även att få till de så att de ser bra ut iom att dem spelen utnyttjar 2 skärmar. Jag gissar att den kommer landa på mellan 2000 och 2500 kr.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Avstängd

Jahapp, blir till att softmodda den man har nu och investera i en "högpresterad" Switch senare för vanligt bruk. Jag spekulerar att "högpresterade" versionen kmr kosta runt 4000 kr och i värsta fall mer. Kan den "billigare" varianten klättra sig under 3000 kr må tro?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Låter väldigt vettigt imho.

Tror dock inte att performancevarianten kommer klara 4k @ 144 hz med BFV. Men blir nog bra ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Höhöhö #pcmasterrace
OT: Hoppas och tror inte att den kommer ha någon markant prestandaskillnad. Vore konstigt om dom går och börjar segmentera sina spel för hårt redan efter 2 år. Kanske hanterar fps-dipparna i dockat läge bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeffan97:

Kul med en ny ersättare till 3DS då den är väldigt gammal som sagt (hela 8 år) Lär nog skaffa en sån. Jag tror dock inte att den blir bakåtkompatibel med 3DS/DS då den förmodligen inte skulle få nån pekskärm men även att få till de så att de ser bra ut iom att dem spelen utnyttjar 2 skärmar. Jag gissar att den kommer landa på mellan 2000 och 2500 kr.

Switch är ersättaren för 3DS. Det handlar troligen om en prisvänligare Switch-modell som ska locka över 3DS-ägarna.

Dubbla skärmar är nog på gott och ont på väg bort helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ersättare till 3DS? kommer den altså utrustas med kortslot som kan läsa DS/3DS titlar utöver sin egen Switch slot?

skulle väl isf va ända anledningen för mig att skaffa en isf för hittills inte släppts några titlar till enheten som motiverat ett köp dock tveksamt hur dual skärm skulle lösas på switch.

Angående dual screen så kan de kanske fixa fästen åt joycons på långsidorna så man håller enheten i porträttläge med dedikerade skärmytor för övre och nedre skärmen. Hade funkat för mig åtminstone.

Sen ett tillbehör så man kan lägga in sina spel vore trevligt, alternativt full support i e-shop (gärna med något system för att få kopior på spel man redan äger fysiskt)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD