Permalänk

Vilken IPTV-box?

Är ju en djungel med boxar, men vilken fungerar bäst i dagsläget ang kanalbyten, EPG, Linuxbaserade vs Android `?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Är ju en djungel med boxar, men vilken fungerar bäst i dagsläget ang kanalbyten, EPG, Linuxbaserade vs Android `?

Jag har det jag fick av Telia, den är Linuxbaserad och heter Motorola VIP 1003.
Den känns lite slö så så jäkla VIP är den inte.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Jag körde iptv via min nvidia shield TV, bra prestanda, snabb när man byter kanaler osv. Ser sällan på TV så slutade med iptv då Netflix duger för dom få conger man hinner kika på tv men i det stora hela var jag väldigt nöjd med shielden + kodi

Permalänk
Medlem

Du kan inte nöja dig med nån av de existerande trådarna? Tex:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1493824-android-box-fo...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

@MatteN:

Alltså,,, är det lönt dryga sig...

Det har ju förmodligen kommit nya boxar ex Formuler Z8

Permalänk
Medlem

Jag köpte Formuler z7+ på Ebay för två veckor sedan.
Jag skulle ge den 10/10. Det stod mellan denna och Nvidia shield men den är dubbelt så dyr.

Jag betalade 1000:- på Ebay . De
Prestandan är grym, du laggar aldrig fast i några menyer.
Jag har kopplat in min externa HDD på 2tb och spelar upp alla filmer, Kodi ordnar upp mitt bibliotek med skivomslag och undertexter b.la.
Bilden på IPTV är klockren, precis lika bra som farsans bild och han har parabol.

Android 7.0 gör att du kan tänka hem vilka appar du vill i princip. Den har blåtand så du kan koppla in trådlös handkontroll och ladda hem Nintendo emulatorer och spela. Du laddar hem appar som netflix, Kodi, mm och du har hela ditt mediala-biblitek tillgänglig vid ett enda knapptryck.

Fjärrkontrollen till z7+ kan du programmera till tv, dvs jag startar och stänger av TVn med boxens fjärris.
Med z7+ klarar du dig en par år till så jag skulle fortfarande rekomendera z7+ före 8an.

En sak till, den spelar upp 4k material både från HDD och internet laggfritt. Jag rekommenderar denna produkten och hävdar att du har svårt att hitta liknande prestanda för pengarna. Köp!
Efter 2 veckors användande hittar jag inget att klaga på. Kolla Youtube, där finns mycket info om denna boxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

@Ynnoj:

Hur gör man får att styra TV:n? Föräldrarna har en Philips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Ynnoj:

Hur gör man får att styra TV:n? Föräldrarna har en Philips.

Ursäkta kan du utveckla det där? Du vill programmera knapparna på kontrollen? Har du en formuler z7+?! Isåfall vänd på kontrollen så står det där. Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

@Ynnoj: Precis, vill programmera. Har en Z8.

Permalänk
Medlem

Apple TV4 kör jag med. Funkar bra och är lätt för sambon också vilket var ett krav för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör Xiaomi Box 4K och den tycker den funkar bra! Den har även inbyggd chromecast vilket är en trevlig funktion om man vill ha det.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Jag köpte Formuler z7+ på Ebay för två veckor sedan.
Jag skulle ge den 10/10. Det stod mellan denna och Nvidia shield men den är dubbelt så dyr.

Jag betalade 1000:- på Ebay . De
Prestandan är grym, du laggar aldrig fast i några menyer.
Jag har kopplat in min externa HDD på 2tb och spelar upp alla filmer, Kodi ordnar upp mitt bibliotek med skivomslag och undertexter b.la.
Bilden på IPTV är klockren, precis lika bra som farsans bild och han har parabol.

Android 7.0 gör att du kan tänka hem vilka appar du vill i princip. Den har blåtand så du kan koppla in trådlös handkontroll och ladda hem Nintendo emulatorer och spela. Du laddar hem appar som netflix, Kodi, mm och du har hela ditt mediala-biblitek tillgänglig vid ett enda knapptryck.

Fjärrkontrollen till z7+ kan du programmera till tv, dvs jag startar och stänger av TVn med boxens fjärris.
Med z7+ klarar du dig en par år till så jag skulle fortfarande rekomendera z7+ före 8an.

En sak till, den spelar upp 4k material både från HDD och internet laggfritt. Jag rekommenderar denna produkten och hävdar att du har svårt att hitta liknande prestanda för pengarna. Köp!
Efter 2 veckors användande hittar jag inget att klaga på. Kolla Youtube, där finns mycket info om denna boxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni för iptv leverantör? O fortfr lika nöjd?

Permalänk
Medlem

Stora Frågan, Shield eller Z8an...

Permalänk
Medlem

Apple TV (gen 4) eller 4k med appen iPlayTV.
Ska du ha streamingtjänster som cmore, netflix, hbo osv, så är Apple TV solklart den bästa boxen man kan ha! Det är tyvärr mycket sämre app-stöd till tex Androidboxar.

Permalänk
Medlem

Har du smart tv? Då kanske du redan har bara att ladda hem en app, t.ex. på Android TV(eller Shield TV) finns ju kanske den snyggaste iptv appen, TiviMate, sedan finns en uppsjö appar till dom olika OS som körs på tv. Själv kör jag på en Shield TV och TiviMate, ev. Smart IPTV som har sämre menyer men något bättre bildkvalite i mitt tycke än TiviMate.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Bästa IPTV Boxen

Kan ingenting om IPTV vill jag först säga!

Finns det IPTV boxar som klarar att spela in 3-4 kanaler samtidigt och som funkar med Bahnhofs TV utbud?

Permalänk
Inaktiv

Har haft Apple tv, Cromecast, MiBox och nu har jag en Nvidia Shield och de är lätt den bästa av alla jag haft, kör med TiviMate IPTV Player appen som är helt suveränt.

Nvidia Shield slår alla mediaspelare som finns idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Har haft Apple tv, Cromecast, MiBox och nu har jag en Nvidia Shield och de är lätt den bästa av alla jag haft, kör med TiviMate IPTV Player appen som är helt suveränt.

Nvidia Shield slår alla mediaspelare som finns idag.

Men hur funkar iptv boxar? Kan man spela in flera kanaler samtidigt? och kan man använda vilken ip box som helst? enligt bahnhof så funkar endast Serverados eller Kalejdos boxar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med Shielden just för att de är som en dator, jag kan se allt möjligt via appar eller via iptv, eller ha filmer i den eller streama filmer, jag kan spela typ alla konsoler förutom dom allra senaste, en iptv box kan ju bara göra en sak och spela in är inget som intresserar mig, vill jag spela in kan jag köra min iptv länk i min dator i vlc player och spela in där om jag vill.

Permalänk
Medlem

Men går det överhuvudtaget att spela in flera kanaler samtidigt med någon iptv box? Någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com