EK Water Blocks släpper heltäckande vattenblock för AMD Radeon VII

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks släpper heltäckande vattenblock för AMD Radeon VII

Med arkitekturen Vega på 7 nanometer avtäckte AMD grafikkortet Radeon VII i början av 2019. Nu presenterar EK Water Blocks ett alternativ till den inkluderade referenskylaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den vill man se recensioner om!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem

Förbeställt ett, vill se vart taket går men hoppas iaf på 2100+ på kärnan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

Den vill man se recensioner om!

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.tomshw.de/2019/03/17/the-wall-stabiles-uebertakte...

Permalänk

Noterat!

Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem

men va fasiken!!! varför släppte inte amd detta kort som furyx med vattenkylning? 7nm verkar fungera superbra med det enl thw.
Ser fram emot 3:e part vattenkylt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

men va fasiken!!! varför släppte inte amd detta kort som furyx med vattenkylning? 7nm verkar fungera superbra med det enl thw.
Ser fram emot 3:e part vattenkylt kort

Ja jävlar! Drog ju t.om ifrån 2080Ti i ett par test. Använde dom något moddat bios eller var kortet helt orört förutom överklocken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att AMD valde en så medioker standardkylare. Men mer glädje till de som väljer att byta kylare då man vinner mycket prestanda med en bättre kylare.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

men va fasiken!!! varför släppte inte amd detta kort som furyx med vattenkylning? 7nm verkar fungera superbra med det enl thw.
Ser fram emot 3:e part vattenkylt kort

Ja eller som med Vega 64 där de släppte en version med en bra vattenkylare och en med en vanlig luftkylare. Känns ju onödigt att köpa ett kort med en påkostad vattenkylare om man ändå tänkt plocka bort den och sätta dit ett vanligt block.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den tillhörande panelen för att göra kortet single slot var ju ett läckert tillbehör!

Permalänk
Medlem

Beställt. Återstår att se hur det presterar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Icaruz:

Återkoppla gärna om resultaten. Är själv sjukt sugen på ett Radeon 7 med vattenblock för att uppgradera kortet i sign..

Tyvärr spelar jag nog för lite för att motivera köpet... men va fan. Det är ett grymt kort med vattenkylningen på plats

Sen var det ju detdär med att jag har en g-synk skärm..
Men då får man ju en anledning att schoppa efter en ny skärm också

Visa signatur
Permalänk

Ok, det låter för intressant för att inte kolla på iaf, men, problemet är att jag aldrig byggt vattenkylning själv förut, kan någon kanske hjälpa till med lite råd, vad behöver jag?

Så här ser det ut, såg på EKs hemsida att det finns ett ställ man kan skriva fast i en 120mm fläktplats, så om jag tar bort fläkten längst till höger så borde jag kunna montera pump och reservoar där? Kylaren under dom andra 2 fläktarna, sen behöver jag bara blocket, slangar och kopplingar?

Men vilka är bra? vad BEHÖVER jag för att klara det? Kan någon hjälpa mig med en lista från det som finns på Inet för det? Jag tänkte ta det lite dyrare blocket, för det är väl nått med olika material med? Att man inte ska blanda dem?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@pekkasteele: Här har du en bra grund med allt som behövs för att kyla cpu: https://www.inet.se/produkt/5320077/ek-kit-p360
Eller så kan du använda dig av ek's köpguide: https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/

Sedan så köper du till gpu-block och två extra anslutningar.

För att kyla både cpu och gpu så rekommenderar jag åtminstone 360mm radiatoryta (Huvudregel är minst 120mm per komponent dvs i detta fall gpu+cpu. Vid OC 240mm per komponent). Om du har tänkt överklocka eller köra fläktarna i väldigt låg hastighet så kan du lägga till ytterligare en 360mm eller 240 radiator.

Det så kallade "stället" du pratar om ingår f.ö i kittet jag länkade högst upp. Du kan fästa det på fläktar utan problem: https://www.inet.se/produkt/5331430/ek-uni-pump-bracket-120mm...

Det finns massvis med guider om du söker runt lite.
Du kan även få bra hjälp här:
EKWB discord: https://discord.gg/5YZcG8n
https://www.reddit.com/r/watercooling/

Permalänk
Medlem

1-slot wonder. Nice!
Hade jag inte suttit tålmodigt och väntat på mitt Calyos chassi så hade detta varit förbeställt. 2!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

@Icaruz:

Återkoppla gärna om resultaten. Är själv sjukt sugen på ett Radeon 7 med vattenblock för att uppgradera kortet i sign..

Tyvärr spelar jag nog för lite för att motivera köpet... men va fan. Det är ett grymt kort med vattenkylningen på plats

Sen var det ju detdär med att jag har en g-synk skärm..
Men då får man ju en anledning att schoppa efter en ny skärm också

Absolut, återkommer när bygget är klart 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..