Värt med 32"/FHD/165 Hz från eBay för $350?

Permalänk
Medlem

Värt med 32"/FHD/165 Hz från eBay för $350?

Hallå forumet,

Jag letar efter en gamingskärm till mitt datorbygge för FPS-spel. Däremot har jag en del krav på att skärmen framförallt ska vara stilren. Jag hittade denna: https://www.ebay.com/itm/Crossover-Z320-165-Tempered-Glass-Mo...

Kanske lite overkill med 32"? Men den har i mitt tycke ett bra utseende och pris. Finns det något liknande från Sverige till rimlig penning och/eller är detta en bra skärm?

Tack.

Förtydligade rubriken från "Crossover z320"/Thomas Y
Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Bildexpert 📺

@Falle89: Vad som utmärker ebay-skärmar och liknande är att det ofta är samma sorts skärmar du kan köpa från kinesiska butiker. Med skillnaden att någon lagt mer tid på att presentera produkten.

Men du har fortfarande ingen aning vad du faktiskt får innan du eller någon annan väl sett skärmen. Då kan man jämföra specar för att få en fingervisning om vad det kan vara. Du länkar en 32-tummare med 1920x1080, 165 Hz, VA-panel och ganska lågt specad ljusstyrka, 250 nits. Vilken kostar 350 dollar. Det blir ca 3250 kronor samt då tull och moms vilket du gör att du landar på runt 4 000 kronor eller mer beroende på hur tullen hanterar detta. För en produkt du inte vet om den är bra eller dålig.

Väg detta mot vad du får för 4000 kronor i Sverige för motsvarande specar:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s398738380&catId=393&s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Falle89: Vad som utmärker ebay-skärmar och liknande är att det ofta är samma sorts skärmar du kan köpa från kinesiska butiker. Med skillnaden att någon lagt mer tid på att presentera produkten.

Men du har fortfarande ingen aning vad du faktiskt får innan du eller någon annan väl sett skärmen. Då kan man jämföra specar för att få en fingervisning om vad det kan vara. Du länkar en 32-tummare med 1920x1080, 165 Hz, VA-panel och ganska lågt specad ljusstyrka, 250 nits. Vilken kostar 350 dollar. Det blir ca 3250 kronor samt då tull och moms vilket du gör att du landar på runt 4 000 kronor eller mer beroende på hur tullen hanterar detta. För en produkt du inte vet om den är bra eller dålig.

Väg detta mot vad du får för 4000 kronor i Sverige för motsvarande specar:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s398738380&catId=393&s...

Hej och tack för återkoppling,

Jag tycker dock det är svårt att hitta någon skärm som visuellt ser ok ut på de svenska sidorna (kan givetvis ha missat). Vill inte ha en svart/röd skärm som blinkar i olika neonfärger osv, utan en iMac-inspirerad look där "less is more" är anammat.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Bildexpert 📺

@Falle89: Tyvärr ont om dessa skärmar designade för mer än rymdleksak eller svarta ramar. Särskilt om du vill ha 144 Hz och gamingegenskaper. Skärmen du tittar på har i alla fall en väldigt högt pris i förhållande till vad du får.