netonnet - frakt & paketering?

Permalänk
Medlem

netonnet - frakt & paketering?

Hej,

Jag har sett att netonnet har ett bra pris på en filmkamera (endast online, annars hade jag åkt och hämtat den i butik såklart) och av erfarenhet vet jag att kameror/filmkameror inte mår speciellt bra av stötar och tapp (postmord är mästare på att ha sönder paket...)

Till min fråga - hur är netonnets paketering av produkter. Lägger de stötdämpande material eller kan de lägga en produkt i en kartong med massa luft i som gör att produkten glider omkring tills paketet är helt söndertrasat?
Jag är inte ute efter att fråga netonnet, de kommer självklart säga att de packar bra.
Jag vill höra från er som faktiskt har beställt och är nöjda/missnöjda.
Tack för er tid.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Beställde en hårddisk före jul från Netonnet. Den kom fram med postnord och har fungerat bra sedan dess.

Permalänk
Avstängd

Beror nog på vad man beställer, de senaste gångerna jag beställt från netonnet så har paketeringen varit väldigt sparsam. Dock beställde jag inte produkter som var särskilt stötkänsliga.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Hej
Beror nog på vem som packar, har beställt en del saker från dem där det har varit både bra & dåligt packat.

Permalänk
Medlem

@griid: Det är ju en av Sveriges största återförsäljare inom elektronik, jag tror inte dem hade blivit det om det hade varit urusel hantering. Brist kan ju alltid ske hos alla dock. Men du lär inte få ett facit av din erfarenhet här på Sweclockers.

Testa beställa och är du missnöjd med hanteringen får du väl ångra köpet då? Borde väl vara rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hej,

Jag har sett att netonnet har ett bra pris på en filmkamera (endast online, annars hade jag åkt och hämtat den i butik såklart) och av erfarenhet vet jag att kameror/filmkameror inte mår speciellt bra av stötar och tapp (postmord är mästare på att ha sönder paket...)

Till min fråga - hur är netonnets paketering av produkter. Lägger de stötdämpande material eller kan de lägga en produkt i en kartong med massa luft i som gör att produkten glider omkring tills paketet är helt söndertrasat?
Jag är inte ute efter att fråga netonnet, de kommer självklart säga att de packar bra.
Jag vill höra från er som faktiskt har beställt och är nöjda/missnöjda.
Tack för er tid.

Beställde nyligen en drönare från netonnet och fick paketet i en kartong som separerade med plast och skumgummi, mycket bra.
Beställde lurar förra året och fick det parketet i en kartong och vill minnas att det inte var någon dämpning mellan kartong och paket.

Har dock gjort 10-20 beställningar därifrån och har alltid gått bra. Tror mycket att det beror på värdet och vem som packar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@griid: Det är ju en av Sveriges största återförsäljare inom elektronik, jag tror inte dem hade blivit det om det hade varit urusel hantering. Brist kan ju alltid ske hos alla dock. Men du lär inte få ett facit av din erfarenhet här på Sweclockers.

Testa beställa och är du missnöjd med hanteringen får du väl ångra köpet då? Borde väl vara rimligt.

Så gör jag.
Även om det kan bli bökigt med tidskrävande telefonsamtal om att få retursedel etc. är det bra att markera om man inte är nöjd med paketeringen genom retur.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Så gör jag.
Även om det kan bli bökigt med tidskrävande telefonsamtal om att få retursedel etc. är det bra att markera om man inte är nöjd med paketeringen genom retur.

Dom har chat på sidan så inte speciellt krångligt att komma i kontakt med dom.
Om det skulle vara några problem kom ihåg att fota varan och höra av dig direkt till dom.

Permalänk
Medlem

De packar nog den alldeles utmärkt och den har ju tidigare transporterats i sin originalkartong ända från Kina. Å andra sidan - Postnord.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Har kameran överlevt resan från "andra sidan jorden" till Netonnets lager så överlever den nog resan hem till dig oavsett posttjänst och skulle den inte göra det så kan du traska in med den i butik för att returnera. Du behöver inte returnera online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

Har kameran överlevt resan från "andra sidan jorden" till Netonnets lager så överlever den nog resan hem till dig oavsett posttjänst och skulle den inte göra det så kan du traska in med den i butik för att returnera. Du behöver inte returnera online.

Det var det jag hade hoppats på, men deras chat sa att detta inte var möjligt. fick inte returnera i butik om jag beställt online, vilket jag sade att det var väldigt korkat =/
Jag kommer beställa kameran, men jag är alltid nojig över andras vårdslösa hantering av paket på postnord.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

De packar nog den alldeles utmärkt och den har ju tidigare transporterats i sin originalkartong ända från Kina. Å andra sidan - Postnord.

Den paketeringen är jag inte orolig över när de ligger fint staplade i containrar. Postmord är de jag, absolut har noll förtroende för.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det var det jag hade hoppats på, men deras chat sa att detta inte var möjligt. fick inte returnera i butik om jag beställt online, vilket jag sade att det var väldigt korkat =/
Jag kommer beställa kameran, men jag är alltid nojig över andras vårdslösa hantering av paket på postnord.

Va konstigt, jag gjorde detta för ett par veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det var det jag hade hoppats på, men deras chat sa att detta inte var möjligt. fick inte returnera i butik om jag beställt online, vilket jag sade att det var väldigt korkat =/
Jag kommer beställa kameran, men jag är alltid nojig över andras vårdslösa hantering av paket på postnord.

Står på deras hemsida att man kan lämna tillbaka i lagershop.
Har själv gjort det, så personen du pratade med är tydligen inte bildad i företagets villkor.

Permalänk
Medlem

Deras packning brukar tyvärr vara undermålig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Rekordmedlem

Om du nu har nära till en butik så gå dit och handla så slipper du oroa dig för att Postnord skulle kunna ha besudlat ditt paket.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan man inte beställa för upphämtning i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du nu har nära till en butik så gå dit och handla så slipper du oroa dig för att Postnord skulle kunna ha besudlat ditt paket.

Absolut! men som jag skrev finns denna vara endast för online-beställning och finns inte deras butikssortiment.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

Har kameran överlevt resan från "andra sidan jorden" till Netonnets lager så överlever den nog resan hem till dig oavsett posttjänst och skulle den inte göra det så kan du traska in med den i butik för att returnera. Du behöver inte returnera online.

På pall ja!
Vilket är ett helt annat sätt att frakta saker på/med vilket INTE inebär att personer behöver flytta/lyfta ett paket överhuvudtaget.
Det närmsta är att pallen flyttas manuellt med en hand palltruck och möjligen vid upppackning av pallen MEN detta görs ju INTE av posten/etc utan av den butik som har beställt hem den aktuella pallen, dvs risk för fotboll/etc är oerhört mycket mindre.

Till Ts NoN är ganska ojämna i sin paketering tyvärr.
Tex har jag fått en hd skickad i sin hårdplast förpackning sen inrullad i 4-5 varv bubbelplast sen i kartong med 2-4cm skummgummi runtom.
Och några månader senare en hd utan hårdplast förpackningen inrullad i ett varv bubbelplast (och menar ett varv då det var ihopptejpat så det inte var nåt omlott alls)islängd löst i kartong som hade fått plats med 6-8 hd i liknande paketering (den åkte tillbaks provades inte ens och köpte från annan butik istället).

Och ungefär samma sak med en hel del annat men oftas mindre ömtåliga prylar.
Ett exempel en (plåt/stål) gryta i sin egen kartong 4-5 varv bubbelplast runt och sen i en kartong som det paketet passade perfekt i=total overkill.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Som sagts beror det till stor del på personalen och hur bra packaren sköter sig. Däremot ska påpekas att varan först är emballerad inuti sin förpackning, och sen emballerad återigen i nätbutikens förpackning. Netonnet sköter sig lika bra som valfri annan aktör.

Köp eller köp inte. Produkten är välpackad i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag kan säga att alla paket som vara packade på ett sätt som göra att paketet ska tåla en lättare stöt. Regeln är också att paketet ska gå skaka på utan att innehållet rör sig fritt. Nu är det som de flesta skriver, det beror helt på hur personen som packar gör, vissa gör det bättre, andra sämre.

Skulle det vara så att får ett defekt paket skulle jag rekommendera att du går in i butiken med det så ska det inte vara några problem med att lösa det.

Netonnets kundtjänst är inte den bästa så jag personligen skulle undvika att kontakta dem för vissa gånger får man prata med någon som inte har en aning om nåt. Detta gäller även när vi från butiken pratar med dem.

Jag har själv jobbat i butiken på service avdelningen och kan säga att netonnets kundtjänst är inte den bästa.

Skickades från m.sweclockers.com