Verisure och deras klistermärken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av videopac:

Nu lämnar jag den här tråden, rättshaverister och sniket folk som inte vill göra rätt för sig får väl fortsätta försöka ursäkta sitt korkade beteende i fred från mig i alla fall.

Som sagt, man baxnar!

Prova att ge ditt telefonnummer till verisure och säg att du har en villa eller lägenhet i bottenplan, så får vi se hur du känner efter 6 månaders telefonterror. Om jag hade så nära till affekt hade jag säkert baxnat över ditt självgoda moralpredikande och vurmande för branchens största rövhattar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Nu lämnar jag den här tråden, rättshaverister och sniket folk som inte vill göra rätt för sig får väl fortsätta försöka ursäkta sitt korkade beteende i fred från mig i alla fall.

Som sagt, man baxnar!

Haha ge dig nu... *vinkar*

Skrivet av ehsnils:

Om han verkligen ville ha kvar dem i avskräckande syfte - varför skapa tråden?

Det är litet skillnad på värde på prylen också, går inte att jämföra med ett elverk.

Eftersom det nu är så att dekalerna ingick i ett avtal som förra ägaren tecknade så är det en fråga om att dessa inte plockade ner dekalerna innan försäljningen gick igenom. Som jag ser det får larmföretaget helt enkelt gilla läget eftersom det kan vara svårt för dem rent legalt att kräva tillbaka dessa med det låga värde de dekalerna har.

Om de inte gillar läget så får de väl byta design med nya dekaler varje år på samma sätt som de gamla skattemärkena.

Det är inte säkerställt att det finns något som helst kontrakt mellan ursprungliga kunden och Verisure gällande att eventuella klistermärken och/eller skyltar ska återlämnas vid uppsägning av abonnemang.

OM det däremot fanns en sådan skrivelse så är det gamla husägarens ansvar inte den nya att se till att det innan försäljning görs. Och då det nu inte har skett så ligger det inte på nya ägaren att ombesörja det för Verisures skull. Utan Verisure ska rikta ett krav mot ursprungliga ägaren som sedan får kontakta nya ägaren och komma till en eventuell lösning, alternativt stå för en kostnad till Verisure att betala för etiketterna och/eller skyltarna så dessa tillfaller hans ägo varpå denne då kan överlåta ägandeskap till TS.

Det finns ingenting som säger att TS är skyldig att potentiellt åsamka skador på sitt hus för att Verisure är ett parasitiskt försäljningsföretag som tog en chansning och ville sälja på sin tjänst till nya ägaren utan att se till att avsluta det hela med sin förra kund innan.

Permalänk
Medlem

Laglig rätt utan trams !

Oavsett vad som VS säger så är det till förre ägaren som de skall rikta sina krav. Dom kan inte rikta något som helst krav till nya ägaren. Den som får ta upp förhandling med nya ägaren är den förra ägaren. Den får söka överenskommelse med nya köparen om att själv eller genom ombud ta ner skyltarna efter att överenskommelse träffats för ekonomisk gottgörelse för eventuella skador sedan dessa värderats av av båda parter godkänd värderingsman. Köparen SKALL också kräva kompensation för tidsåtgång att hantera ärendet. = prisnedsättning av köpeskillingen för att korrekt upplysning inte getts innan försäljning. VS har ingen rätt att TRAKASSERA nya köparen. Ej heller har de rätt att beträda fastigheten för åtgärd utan nya ägarens tillåtelse. Lär ER LAGEN utan tjafsa och tycka trams. F.D. Fastighetsmäklare !

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden har nu gått precis dit jag misstänkte att den skulle. Eftersom det inte kommer något mer konstruktivt än prat om "parasiter" och "trakassering" tar vi och avslutar här.

Skickades från m.sweclockers.com