Oculus avtäcker Rift S – uppföljare till Rift med inbyggd rörelsespårning

Permalänk
Melding Plague

Oculus avtäcker Rift S – uppföljare till Rift med inbyggd rörelsespårning

Oculus avtäcker uppföljaren till VR-headsetet Rift, som får namnet Rift S. Bland nyheterna nämns enklare anslutning och ny panel med högre upplösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Eehh? Lägre frekvens och inte längre OLED?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Känns väldigt mycket som ett Lenovo WMR headset. Visst, alla som prövat säger att den har bättre tracking än WMR men för lite alldeles för sent av Oculus att släppa detta nu.

Sorgligt men verkar inte finnas mycket kvar av gamla Oculus, nu är de som vilken tillverkare som helst, bara billigaste skiten de kan få ut.

Permalänk
Medlem

Fortfarande för stort och klumpigt. Ska VR någonsin bli stort måste det sluta se ut som om det var 1989.
Hur kul det än är så är det inte redo för den stora massan. Samt att panelerna är långt ifrån redo.

Något pessimistiskt svar haha.. För jag vill så nedrans gärna ha VR när det är vad det kan bli. Inte vad det är idag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Så är den i samma prisklass som deras egna Oculus Quest? Börjar bli en del att hålla koll på nu.

Permalänk
Medlem

Rent designmässigt verkar det som att de tagit efter PSVR väldigt mycket när det gäller hur det hela sitter på huvudet.

Konstigt att uppdateringsfrekvensen sjunkit i och med övergången till en LCD. Är det inte enklare/billigare att fixa 120 Hz uppdateringsfrekvens på en LCD än en OLED-skärm? Verkar ju hursomhelst sämre än 120 Hz OLED-skärmen i PSVR, åtminstone på pappret. Bortsett från upplösningen.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fortfarande för stort och klumpigt. Ska VR någonsin bli stort måste det sluta se ut som om det var 1989.
Hur kul det än är så är det inte redo för den stora massan. Samt att panelerna är långt ifrån redo.

Något pessimistiskt svar haha.. För jag vill så nedrans gärna ha VR när det är vad det kan bli. Inte vad det är idag.

Tycker att Oculus (Facebook's) VR känns mer 1984

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Känns mer som ett svar på Vive Pro än en regelrätt uppföljare. Jag väntar till den faktiska andra generationen av headsets innan jag uppgraderar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jäkligt synd att Rift S inte fick åtminstone de 2k @ 90hz panelerna som sitter i nya konkurrenten HP Reverb!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1552354-hp-reverb-wmr-...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

Sorgligt men verkar inte finnas mycket kvar av gamla Oculus, nu är de som vilken tillverkare som helst, bara billigaste skiten de kan få ut.

Någon som hävdade sig vara Oculusanställd skrev precis att de även jobbar hårt på en ny Rift med högre specifikationer (fast fortfarande inte eye tracking eller variabelt fokusavstånd) som ska komma nästa år, men att de det här året satsar på att göra det enklare och bekvämare för folk som inte har mycket pengar och högpresterande datorer. Man kan ju hoppas att det är sant; Rift S är inte mycket att hänga i julgranen för dem som vill ha maximal kvalitet.

Permalänk
Medlem

Man har ju hört att de tänkt sig Rift 2 men facebook vill ha utdelning och bara entusiaster köper vad det kostar att köra cutting edge.

Men det börjar ju finnas en hel del alternativ nu så vi sitter inte i båten med Oculus.

Gällande kvalitet har ni testat? Optiken är ju rätt så viktig det är inte bara upplösning och lcd eller oled...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Gällande kvalitet har ni testat? Optiken är ju rätt så viktig det är inte bara upplösning och lcd eller oled...

Tror inte det är så många som fått chansen att testa ännu. Nyheten kom upp på deras hemsida igår.
Men finns lite videos iaf

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jäkligt synd att Rift S inte fick åtminstone de 2k @ 90hz panelerna som sitter i nya konkurrenten HP Reverb!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1552354-hp-reverb-wmr-...

Synd, jo, men så kostar ju HP Reverb 50% mer och har andra nackdelar.

Jag är tudelad till det här. Upplösningen är inte en så stor sak, men ögonspårning och trådlöshet skulle vara viktigt för mig. Det är visserligen grymt dyra features, och här pratar vi ändå om en produkt i mellanklassen rent prismässigt. Det här är ju klart bättre än Rift, men den produkt som verkligen kommer att göra VR populärt kommer nog inte på flera år än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Skrivet av H4tten:

Rent designmässigt verkar det som att de tagit efter PSVR väldigt mycket när det gäller hur det hela sitter på huvudet.

Konstigt att uppdateringsfrekvensen sjunkit i och med övergången till en LCD. Är det inte enklare/billigare att fixa 120 Hz uppdateringsfrekvens på en LCD än en OLED-skärm? Verkar ju hursomhelst sämre än 120 Hz OLED-skärmen i PSVR, åtminstone på pappret. Bortsett från upplösningen.

Nya VIVE Cosmos använder precis samma mekanik som PSVR och nu Rift S också, verkar helt klart vara en design som är bättre lämpad som en "one size fits all". Varför återuppfinna hjulet liksom

Enligt review från ArsTechnica som också tog upp det där med 90 vs 80Hz så gör den högre pixeltätheten och bättre trackingen upp för och t.o.m. ger en bättre upplevelse än dom där extra 10Hz'en - Artikeln finns här.

Sedan slopar dom OLED för en klassisk LCD-panel i nya Rift S också, detta för igen bättre helhetsupplevelse med lägre delay o.s.v. Som ägare av både Rift och PSVR så kan jag säga att Riften känns bättre, speciellt då man kan super-sampla på PC, kör med "Caustic" VR-riggen (i5 6600K+RTX2060) i sign och krämar på SS x1.4 i nästan samtliga titlar - Det är sjukt hur stor skillnaden blir med bättre klarhet kontra lite mer svärta eller högre frekvens i VR's fall faktiskt. Så ser inga problem med att dom sänker responstiden & ger bättre skärpa, tror det kommer ta bort "fatigue" och SDE mycket mer än lite mer Hz, speciellt för mainstream datorer med t.ex. GTX 970/1060 & RX480/580 som ligger på gränsen i nyare titlar att hålla i dom där 90fps'en.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Börjar komma ner i pris nu. Bli ett köp nästa generation när dom förbättrat ytterliggare och sänkt priset till ~2000kr (headset och kontroller).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Rörelseföljning ffs!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mirialia:

Börjar komma ner i pris nu. Bli ett köp nästa generation när dom förbättrat ytterliggare och sänkt priset till ~2000kr (headset och kontroller).

Tror 2000kr för specs ens nära Rift S/HTC Vive är lite att drömma om för nästa generation. Om något pekar nästa generation på högre priser då det ska vara biffigare specs än dagens Rift S och VIVE, och mig veterligen ligger det inte någon magisk teknik på horizonten för LCD/OLED eller SoC's som skulle kunna pusha prestandan och samtidigt priserna till den nivån.

Helt ärligt tror jag baserat på informationen som finns tillgänglig för allmänheten idag att vi inte ser ett headset under 3500:- som ligger i klass med Rift/vive fören tidigast om 5-7 år.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon304340:

Känns väldigt mycket som ett Lenovo WMR headset. Visst, alla som prövat säger att den har bättre tracking än WMR men för lite alldeles för sent av Oculus att släppa detta nu.

Sorgligt men verkar inte finnas mycket kvar av gamla Oculus, nu är de som vilken tillverkare som helst, bara billigaste skiten de kan få ut.

Det känns som Lenovos headset för det är exakt vad det är
Lenovos logo finns på det också
Oculus har bara gjort mjukvaruanpassningar och lagt till deras touch controller

Detta är inte oculus egendesignade headset, det kommer förhoppningsvis med nästa generations rift om något år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nya VIVE Cosmos använder precis samma mekanik som PSVR och nu Rift S också, verkar helt klart vara en design som är bättre lämpad som en "one size fits all". Varför återuppfinna hjulet liksom

Enligt review från ArsTechnica som också tog upp det där med 90 vs 80Hz så gör den högre pixeltätheten och bättre trackingen upp för och t.o.m. ger en bättre upplevelse än dom där extra 10Hz'en - Artikeln finns här.

Sedan slopar dom OLED för en klassisk LCD-panel i nya Rift S också, detta för igen bättre helhetsupplevelse med lägre delay o.s.v. Som ägare av både Rift och PSVR så kan jag säga att Riften känns bättre, speciellt då man kan super-sampla på PC, kör med "Caustic" VR-riggen (i5 6600K+RTX2060) i sign och krämar på SS x1.4 i nästan samtliga titlar - Det är sjukt hur stor skillnaden blir med bättre klarhet kontra lite mer svärta eller högre frekvens i VR's fall faktiskt. Så ser inga problem med att dom sänker responstiden & ger bättre skärpa, tror det kommer ta bort "fatigue" och SDE mycket mer än lite mer Hz, speciellt för mainstream datorer med t.ex. GTX 970/1060 & RX480/580 som ligger på gränsen i nyare titlar att hålla i dom där 90fps'en.

Intressant, det är säkert som du säger att 10 extra hertz inte gör skillnad. Har bara jämfört Gear VR och PSVR själv dock, men kan ju vara så att upplösningen är viktigare än 120 Hz och OLED också. Men just mellan Gear VR och PSVR tyckte jag nog att de extra hertzen med PSVR gjorde det mycket bättre, samt bekvämligheten.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror 2000kr för specs ens nära Rift S/HTC Vive är lite att drömma om för nästa generation. Om något pekar nästa generation på högre priser då det ska vara biffigare specs än dagens Rift S och VIVE, och mig veterligen ligger det inte någon magisk teknik på horizonten för LCD/OLED eller SoC's som skulle kunna pusha prestandan och samtidigt priserna till den nivån.

Helt ärligt tror jag baserat på informationen som finns tillgänglig för allmänheten idag att vi inte ser ett headset under 3500:- som ligger i klass med Rift/vive fören tidigast om 5-7 år.

Då blir det till att vänta för min del.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror 2000kr för specs ens nära Rift S/HTC Vive är lite att drömma om för nästa generation. Om något pekar nästa generation på högre priser då det ska vara biffigare specs än dagens Rift S och VIVE, och mig veterligen ligger det inte någon magisk teknik på horizonten för LCD/OLED eller SoC's som skulle kunna pusha prestandan och samtidigt priserna till den nivån.

Helt ärligt tror jag baserat på informationen som finns tillgänglig för allmänheten idag att vi inte ser ett headset under 3500:- som ligger i klass med Rift/vive fören tidigast om 5-7 år.

WMR-headsets har reats ut lite då och då. Köpte en Acer WMR för ett år sedan för 2 999 kr och den har bättre specs än Rift/Vive och fortfarande högre upplösning än Rift S. Enda skillnaden är att Rift S har lite bättre tracking för sina kontroller pga fler trackingkameror. Men vid dagligt bruk skulle jag inte säga att trackingen av kontrollers är något problem med Acer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror 2000kr för specs ens nära Rift S/HTC Vive är lite att drömma om för nästa generation.

Om man inte bor i USA, för då har det sedan länge funnits gott om WMR-headsets som är skarpare än Rift och Vive (men förstås har sina egna nackdelar) och som sålts för $199.

Permalänk

Den högre upplösningen gör att setet kan vara intressant, men jag vill nog testa det först. Problemet med VR är den pissiga grafikupplösningen, och om den här höjningen av upplösning fixar problemet, plus att det finns dipterinställning eller nån annan lösning för att man inte kan använda glasögon, då köper jag.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Hulle:

WMR-headsets har reats ut lite då och då. Köpte en Acer WMR för ett år sedan för 2 999 kr och den har bättre specs än Rift/Vive och fortfarande högre upplösning än Rift S. Enda skillnaden är att Rift S har lite bättre tracking för sina kontroller pga fler trackingkameror. Men vid dagligt bruk skulle jag inte säga att trackingen av kontrollers är något problem med Acer.

/hulle.

Blir svårt om man ska jämföra reor med t.ex. MSRP. Köpte som exempel min Rift för 3790:- med 7st spel inkluderade, vilket jag tyckte var ett kap gentemot VIVE som då på rean kostade 6490:-.

Sedan är inte specs på papper allt heller, om man ska ställa headsetten bredvid varandra - Dessa har jag testat eller äger själv:

VIVE: 2160x1200, 461ppi, 110°, AMOLED, 90Hz.
Rift: 2160x1200, 456ppi, 110°, PT OLED, 90Hz.
PSVR: 1920x1080, 386ppi, 100°, OLED, 120Hz.
Samsung Odyssey(WMR): 2880x1600, 615ppi, AMOLED, 90Hz.

På papper så borde Samsung's headset krossa dom andra, speciellt med en prislapp om 249.99$ i skrivande stund. Likväl kan jag säga att RIFT'en slår både PSVR och Samsung's ditto utan tvekan när det kommer till helhetsupplevelsen i slutändan, speciellt med hur länge man kan bära HMD'n. Men även VIVE anser jag vara bättre än RIFT i slutändan, just p.g.a. den otroligt bra tracking som det headsettet har.

WMR är absolut inte något dåligt, men det är en annan "tier" ner från Rift och definitivt från Vive i slutändan & något man bör ha i åtanke. Dock något jag kan rekommendera för någon som är sugen på att testa vattnen för VR och inte vill bränna tusenlappar på något som kanske inte är för dom.

Edit: Såg att man skulle bott i USA nu, du kan få Acer's WMR-headset för 170$ hos Microcenter just nu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Blir svårt om man ska jämföra reor med t.ex. MSRP. Köpte som exempel min Rift för 3790:- med 7st spel inkluderade, vilket jag tyckte var ett kap gentemot VIVE som då på rean kostade 6490:-.

Sedan är inte specs på papper allt heller, om man ska ställa headsetten bredvid varandra - Dessa har jag testat eller äger själv:

VIVE: 2160x1200, 461ppi, 110°, AMOLED, 90Hz.
Rift: 2160x1200, 456ppi, 110°, PT OLED, 90Hz.
PSVR: 1920x1080, 386ppi, 100°, OLED, 120Hz.
Samsung Odyssey(WMR): 2880x1600, 615ppi, AMOLED, 90Hz.

På papper så borde Samsung's headset krossa dom andra, speciellt med en prislapp om 249.99$ i skrivande stund. Likväl kan jag säga att RIFT'en slår både PSVR och Samsung's ditto utan tvekan när det kommer till helhetsupplevelsen i slutändan, speciellt med hur länge man kan bära HMD'n. Men även VIVE anser jag vara bättre än RIFT i slutändan, just p.g.a. den otroligt bra tracking som det headsettet har.

WMR är absolut inte något dåligt, men det är en annan "tier" ner från Rift och definitivt från Vive i slutändan & något man bör ha i åtanke. Dock något jag kan rekommendera för någon som är sugen på att testa vattnen för VR och inte vill bränna tusenlappar på något som kanske inte är för dom.

Edit: Såg att man skulle bott i USA nu, du kan få Acer's WMR-headset för 170$ hos Microcenter just nu

Ja det är klart att det är svårt att räkna med reor.

Jag bytte själv ut min Vive mot Acer WMR och anser att det är en uppgradering på nästintill alla plan. Vive är tung, obekväm, mer SDE och lighthouse är väldigt omständigt om man inte har ett dedikerat rum. Verkligen det enda jag har att klaga på Acer WMR är att trackingen av kontrollerna kan flippa i vissa begränsade situationer, i övrigt är den grymt bekväm, även med stora glasögon och skärmen är högupplöst med rätt bra SDE (mycket bättre än Vive och Rift) och trackingen av själva HMD:n är perfekt som sådan.

Odyssey har ju erkänt urdålig ergonomi, tyvärr med tanke på den trevliga skärmen (som dock lider av black crush).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Eehh? Lägre frekvens och inte längre OLED?

Lägre frekvens och högre upplösning låter ändå vettigt. Då kan de behålla samma systemkrav utan att det märks nämnvärt. Att välja LCD framför OLED tycker jag dock låter märkligt. Vem vill ha bleeding i VR liksom? Att de även har valt att ta bort IPD-justering tycker jag är idiotiskt. Detta kommer leda till mer ansträngda ögon för alla som inte har 64mm som jag gissar blir vad Oculus kommer utgå efter, och det blir värre ju längre ifrån du ligger. Detta kommer framför allt påverka kvinnor, men det är inte allt för ovanligt att män ligger under 60mm eller över 70mm.

Rift S känns inte som en uppföljare, utan snarare ett dåligt och förhastat försök till att implementera tekniken som man har tagit fram för Quest utan att höja prislappen. Hade den kostat $200-250 så hade det varit en intressant produkt, men fan inte för $400. Då behåller jag hellre min nuvarande Rift och köper Quest som är trådlöst i stället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ja lägre pris gör ju att fler får chansen att testa på VR, det här kan bli riktigt bra. Fler som har VR desto mer vågar de ju satsa på o göra VR spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Lägre frekvens och högre upplösning låter ändå vettigt. Då kan de behålla samma systemkrav utan att det märks nämnvärt. Att välja LCD framför OLED tycker jag dock låter märkligt. Vem vill ha bleeding i VR liksom? Att de även har valt att ta bort IPD-justering tycker jag är idiotiskt. Detta kommer leda till mer ansträngda ögon för alla som inte har 64mm som jag gissar blir vad Oculus kommer utgå efter, och det blir värre ju längre ifrån du ligger. Detta kommer framför allt påverka kvinnor, men det är inte allt för ovanligt att män ligger under 60mm eller över 70mm.

Rift S känns inte som en uppföljare, utan snarare ett dåligt och förhastat försök till att implementera tekniken som man har tagit fram för Quest utan att höja prislappen. Hade den kostat $200-250 så hade det varit en intressant produkt, men fan inte för $400. Då behåller jag hellre min nuvarande Rift och köper Quest som är trådlöst i stället.

Jag tror inte att du är målgruppen. Har du redan en Rift så förväntar de knappast sig att du ska köpa ett nytt headset, utan det här är för de som är intresserade men som tycker att Rift börjar bli gammal. Därför är priset också vad det är - inte en entusiastversion, men ändå något som känns som ett litet steg över Rift.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det känns som en rejäl sidegrade. Optiken, komforten och trackingsystemet är nog bättre, men sämre skärmpanel, lägre refreshrate, inga hörlurar och ingen fysisk IPD-inställning? Hard pass.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

När tror ni denna kommer till Sverige jämfört med övriga världen? Känns som vi alltid får saker ett år senare. Som ny i VR-världen känner jag mig positiv - särskilt med den inbyggda trackingen. Definitivt ett köp från min sida.