åsikter om 3 musmattor: razer speed, zowie gs-r och qck heavy ?

Permalänk

åsikter om 3 musmattor: razer speed, zowie gs-r och qck heavy ?

undrar om någon här haft en eller flera utav dessa mattor och vad ni tycker om dessa samt vilken ni tyckte var bäst/varför?

skall ersätta en gammal sliten allsop tygmatta och min gamla slitna g400s mus, tänkte köpa en g403 prodigy mus och valet står nu mellan någon av dessa 3 mattor efter lite forskning ! har rätt låg sens i fps spel typ 20 cm för en 360 snurr, och gillar tygmattor som har glid men ändå är precisa,

sen vill man ju inte att de slits alltför fort heller så texturen och känslan blir jätteannorlunda efter kort tids användning, läste lite om att det kan vara en risk på både razer goliathus speed och zowie gs-r, medan qck heavy kanske är lite mindre jämn/fin/slät i texturen fast håller längre och enkelt kan tvättas för att få nästan-som-ny känsla igen?

alla förslag och åsikter uppskattas iaf

mvh

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem

Tycker du borde titta på Razer gigantus! En blandning av speed och kontroll, men lite mer åt speed. Sitter själv på den och kör både en deathadder elite och g403 på den. Båda glider på fint på den. Har testat en del musmattor, bl a razer speed och zowie gs-r som du nämner, men razer gigantus är den bästa enligt mig. Bara ett tips

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

har 2 QCK mattor liknande den du nämnde fast 3mm tjock den ena har jag haft i drygt 3 år och den har helt klart ändrat textur till att det går trögare inget jag märkte förrän ja köpte en ny och musen kändes som att den nästan flöt runt av sig själv på den nya.

ända ngativa jag känner är väl att den verkar vara som en magnet för damm och skit för ja hinner knappt ta den ur tvättmaskinen så tycker jag de ser ut som den blivit gråare av damm igen.

har även en gammal q-pad matta som är nog nära 10 år snart

google bild men lika dan

men den har fortfarande samma glid känns det som iaf betydligt bättre än även den nya qck mattan jag har använder den dock inte mer än som nödreserv nu mer då limmet börjat lossna i kanterna för läääänge sen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

köp en cooler master mp510 bästa musmattan jag testat då har jag testat qpad,razer,xtrfy steelseries mm

Permalänk

Testat QCK+, QCK heavy och GSR en hel del. GSR har mindre glid men bättre precision i mitt fall vilket jag föredrar mer. Spelar med G Pro Wireless + Corepad Skatez.

Sen är ju även GSR mycket dyrare, 350:-

Finns även lite andra modeller av GSR som har lite mer glid &: https://www.maxgaming.se/musmattor/g-sr-se-musmatta-rod
https://www.maxgaming.se/musmattor/g-sr-se-sweden-le-musmatta

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Har en äcklig gammal Steelseries QcK i något större format jag plockade upp för en massa år sedan på rea. Har funkat superbra, bortsett från att textilen släpper från skumgummit efter ett par års användning, och att skumgummit tycks expandera, så kanten blir vågig. Det är dock lätt åtgärdat med stålskala och skalpell, bara skär bort de yttersta centimetrarna när det blir ett problem, så har man några år till på sig.

Generellt sett funkar den skitbra för mig med spel osv. Är väldigt förtjust i så lätta möss som möjligt, så textilens motstånd är inget större problem. Eventuellt spunnet hölje på mussladden är lätt att plocka bort om det skulle vara ett problem.

Visst, man kan ju tycka det är ett rån att ta tresiffriga belopp för en musmatta som inte kan kosta många kronor att tillverka, men den har funkat bra, och utslaget på alla de år jag haft den, är kostnaden minimal.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

tack för alla svar! som det ser ut nu efter en del forskning lutar det mot razer gigantus elite, vetifan varför men känns som den kommer passa mig, återstår att se

Skrivet av Rouge of Darkness:

har 2 QCK mattor liknande den du nämnde fast 3mm tjock den ena har jag haft i drygt 3 år och den har helt klart ändrat textur till att det går trögare inget jag märkte förrän ja köpte en ny och musen kändes som att den nästan flöt runt av sig själv på den nya.

ända ngativa jag känner är väl att den verkar vara som en magnet för damm och skit för ja hinner knappt ta den ur tvättmaskinen så tycker jag de ser ut som den blivit gråare av damm igen.

har även en gammal q-pad matta som är nog nära 10 år snart

google bild men lika dan
http://users.kymp.net/feuer/mousepads/qpad01_full.jpg

men den har fortfarande samma glid känns det som iaf betydligt bättre än även den nya qck mattan jag har använder den dock inte mer än som nödreserv nu mer då limmet börjat lossna i kanterna för läääänge sen.

Lol! den där mattan hade jag för typ 10 år sen, den räckte i många år och var riktigt nöjd med den, bytte ut den till slut efter att jag inte kunde hitta en ny likadan riktigt skön var den fick en nostalgitripp när jag såg den nu haha

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060