EPIC slår till igen - Mörk tid framför oss - Fler spel distribuerade av EPIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@Dinoman:

jo, för av de 500.000 i dota 2 spelar merparten autochess och när de tröttnat på det kommer spelarantalet att droppa dramatiskt

oavsett, om du slår ihop 500.000 med 350.000 är du fortfarande långt ifrån fortnite.
7,6 miljoner samtidiga spelare 16/2-19 och även om bara en femtedel spelar PC och 80% spelar konsoll (bara ett antagande) så är det fortfarande fler än dota och cs:go tillsammans

https://www.polygon.com/2019/2/21/18234998/fortnite-record-pl...

så jo, deras primetitlar är döda jämfört med konkurrenternas motsvarighet.

Då är typ nästan alla spel som finns döda.
När ett spel är dött då spelar ingen det XD
Måste älska när alla på youtube eller steam skriver
The game is dead när ett spel har ett X antal hundra tusen spelare XD
Edit: Har inte Apex Legends gått om fortnite i hur många som spelar spelet?
Om så är så måste ju fortnite vara död med om Apex har mer spelare
Men inget spel är som sagt dött för ens det är 0 spelare i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Då är typ nästan alla spel som finns döda.
När ett spel är dött då spelar ingen det XD
Måste älska när alla på youtube eller steam skriver
The game is dead när ett spel har ett X antal hundra tusen spelare XD
Edit: Har inte Apex Legends gått om fortnite i hur många som spelar spelet?
Om så är så måste ju fortnite vara död med om Apex har mer spelare
Men inget spel är som sagt dött för ens det är 0 spelare i spelet

Min primära poäng är konkurrenterna till Steam har populärare "original content" som kan dra användare till plattformen samt bättre vilkor för utvecklare så jag förstår inte varför folk höjer steam till skyarna och bashar på allt annat. Jag spelar själv både dota 2 och CS:GO men att säga att något av spelen ökar i popularitet är ju att ljuga. Om du som utvecklare når en bredare spelarbas på en konkurrerande plattform och dessutom får behålla mer pengar varför stanna kvar på steam? de har inget som de övriga inte har.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av htbtoma:

@Dinoman:

jo, för av de 500.000 i dota 2 spelar merparten autochess och när de tröttnat på det kommer spelarantalet att droppa dramatiskt

oavsett, om du slår ihop 500.000 med 350.000 är du fortfarande långt ifrån fortnite.
7,6 miljoner samtidiga spelare 16/2-19 och även om bara en femtedel spelar PC och 80% spelar konsoll (bara ett antagande) så är det fortfarande fler än dota och cs:go tillsammans

https://www.polygon.com/2019/2/21/18234998/fortnite-record-pl...

så jo, deras primetitlar är döda jämfört med konkurrenternas motsvarighet.

Dota 2 lanserades 9 Juli 2013
CS:GO lanserades 22 Augusti 2012

Fortnite lanserades sommaren 2017.

Dota 2 och CS:GO har haft en stabil användarbas i alla dessa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag skulle rekommendera att du läser grundläggande företagsekonomi.

Att Epic kapar mellanhänder för att dra ner kostnader och erbjuder andra en halvering av avgift är en guldgruva för alla i längden. Lägre eller samma pris för konsumenter men billigare för utvecklare som kan lägga mera pengar på annat än distribution.

Inget av det du skriver har något med det jag skrev att göra.

Vilka mellanhänder pratar du om? Steam har väl lika få mellanhänder som Epic? Sen står det inte skrivet någonstans att halveringen av avgiften gynnar någon annan än utgivaren (om ens utvecklaren) - det KAN eventuellt gynna konsumenten genom att spelet kostar mindre men det är inget tvång eller rekommendation eller något sådant alls. Inget spel på Epic är billigare än någon annanstans vad jag vet iaf. Epic har heller ingen smartare distribution än Steam så jag vet inte varför du hittar på saker för att få fram din poäng.

Fakta på bordet är att:
Epic tar 12% istället för 20/25/30% som Steam tar.
EGS är en launcher som helt saknar funktioner förutom friendslist/chat och ett manuellt refundsystem mot Steam som har ett komplett system som täcker alla behov.
EGS köper till sig exklusiviteter, något Steam inte gör.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inget av det du skriver har något med det jag skrev att göra.

Vilka mellanhänder pratar du om? Steam har väl lika få mellanhänder som Epic? Sen står det inte skrivet någonstans att halveringen av avgiften gynnar någon annan än utgivaren (om ens utvecklaren) - det KAN eventuellt gynna konsumenten genom att spelet kostar mindre men det är inget tvång eller rekommendation eller något sådant alls. Inget spel på Epic är billigare än någon annanstans vad jag vet iaf. Epic har heller ingen smartare distribution än Steam så jag vet inte varför du hittar på saker för att få fram din poäng.

Fakta på bordet är att:
Epic tar 12% istället för 20/25/30% som Steam tar.
EGS är en launcher som helt saknar funktioner förutom friendslist/chat och ett manuellt refundsystem mot Steam som har ett komplett system som täcker alla behov.
EGS köper till sig exklusiviteter, något Steam inte gör.

"Vilka mellanhänder pratar du om?"
Epic är både tillverkare och distributör av sina egna spel, alltså lär dom inte betala någon avgift. Alltså ingen mellanhand

Epic tar ut hälften för andra företag att använda deras plattform emot steam, något som i längden lär ge lägre priser för alla. EPIC är nya och det lär dröja innan dom börjar sänka prisarna och ta riktigt med marknadsandelar. Det du får offra är några MB ram och en extra launcher.

Discord knäcker steam i samtliga chatt funktioner och fullt kompatibelt med allt ifrån battlenet till uplay.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

"Vilka mellanhänder pratar du om?"
Epic är både tillverkare och distributör av sina egna spel, alltså lär dom inte betala någon avgift. Alltså ingen mellanhand

Epic tar ut hälften för andra företag att använda deras plattform emot steam, något som i längden lär ge lägre priser för alla. EPIC är nya och det lär dröja innan dom börjar sänka prisarna och ta riktigt med marknadsandelar. Det du får offra är några MB ram och en extra launcher.

Discord knäcker steam i samtliga chatt funktioner och fullt kompatibelt med allt ifrån battlenet till uplay.

Epic gör ju inga spel förutom Fortnite så ser ingen relevans. De sket ju i UT (som många inkl mig suktade efter) eftersom det gick så bra med Fortnite och tydligen inte kan göra två saker samtidigt.

Men okej, du verkar fast inbiten på att Epic är något himmelskt och ser inte andra sidan av myntet så det är ingen idé att diskutera vidare.

Ha det gött och lycka till med EGS!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Epic gör ju inga spel förutom Fortnite så ser ingen relevans. De sket ju i UT (som många inkl mig suktade efter) eftersom det gick så bra med Fortnite och tydligen inte kan göra två saker samtidigt.

Men okej, du verkar fast inbiten på att Epic är något himmelskt och ser inte andra sidan av myntet så det är ingen idé att diskutera vidare.

Ha det gött och lycka till med EGS!

Himmelskt nej, bara ännu en i mängden. Extremt lite kommer förändras, det är inte mycket att diskutera utan bara att acceptera

peace out

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället