Otherside Entertainment visar System Shock 3

Permalänk
Melding Plague

Otherside Entertainment visar System Shock 3

Mer än tre år efter att utvecklingen påbörjats släpps ett första videoklipp som visar System Shock 3 i rörelse. Förutom monster och robotar skymtas även den onda AI:n SHODAN.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har väntat på SS3 länge, vill ha NU!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot det här! Gillade SS2 starkt, även om jag aldrig lyckades ta mig igenom det på grund av föråldrad spelmekanik.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Hurray hurray it's a jolly jolly day

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

System Shock-serien har aldrig handlat om grafiken, men jädrar... den ser riktigt illa ut. Man får väl hoppas att gameplay, atmosfär och story levererar istället.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

System Shock 1 var det mest fantastiska spel till pc när det kom enligt mig. Jisses vad det slukade min tid ^^

Inget kan mäta sig med första spelet, så jag är redo för att bli besviken men ändå ha kul.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

System Shock-serien har aldrig handlat om grafiken, men jädrar... den ser riktigt illa ut. Man får väl hoppas att gameplay, atmosfär och story levererar istället.

illa ... ILLA? va i h. Hur kräsna har folk blivit på de senaste åren.

Du kan väl inte på allvar förvänta dig att alla skall köra frostbite motorn och ha trippel A budgetar och utvecklingsteam på flera hundra till tusentals personer?

OtherSide Entertainment består av under 50 pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

illa ... ILLA? va i h. Hur kräsna har folk blivit på de senaste åren.

Du kan väl inte på allvar förvänta dig att alla skall köra frostbite motorn och ha trippel A budgetar och utvecklingsteam på flera hundra till tusentals personer?

OtherSide Entertainment består av under 50 pers.

Enda jag tycker ser illa ut, är animationen för monstret som reser sig upp. Riktigt, riktigt dåligt gjort. Inget flyt alls.

Men helt seriöst så ser resten helt ok ut

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

illa ... ILLA? va i h. Hur kräsna har folk blivit på de senaste åren.

Du kan väl inte på allvar förvänta dig att alla skall köra frostbite motorn och ha trippel A budgetar och utvecklingsteam på flera hundra till tusentals personer?

OtherSide Entertainment består av under 50 pers.

När System Shock 1-remaken ser bättre ut än denna anser jag mig ha rätten att påpeka hur föråldrat spelet ser ut. Texturerna ser illa ut, polygon-count är bortom all kritik, och Shodan... herregud. Det ser ut som de modellerat Shodan efter Amy Schhumer. Det är väl skräckinjagande på ett helt annat vis förvisso, så det får man väl ändå se humorn i.

Det kommer dock inte hindra mig från att spela SS3 när det väl kommer, då serien är en av mina absoluta favoriter. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg - Jag hoppas att de levererar på andra fronter. Då blir jag nöjd.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att se hur de tacklar både den övergripande storyn och handlingens fortgång. I båda förra spelen var ju SHODAN en dold antagonist, fram till en viss punkt.

Personligen hoppas jag på lite mer Prey, SOMA, och Alien: Isolation. Särskilt SOMA hade en fascinerande utforskning av identitet och målmedvetenhet, för att inte tala om världen i sig.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag aldrig spelat ett System Shock så kanske inte förstår charmen, men när det gäller själva trailern så såg spelet riktigt gammalt och utdaterat ut. Får vibbar av spel skapade i goldsource.

Permalänk
Medlem

Animationerna ser b ut.

Mycket viktigt för att hålla mig kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Efter fubar-fiaskot som var Ultima Ascendant, så hoppas jag Otherside skärper sig och levererar något...spelbart. De flesta stortitlar idag är bara yta utan innehåll ala Hollywood så inga direkta förväntningar. Därför håller jag mig till små-titlar.

Förhoppningsvis är det samma spel i nya kläder annars bådar det illa. Tyvärr är det inte den artistiska friheten som har fokus idag, utan det är byråkraterna som styr slutresultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Ser fram emot det här! Gillade SS2 starkt, även om jag aldrig lyckades ta mig igenom det på grund av föråldrad spelmekanik.

Då rekommenderar jag dig starkt att spela det igen. Det finns på Steam och där i forumet finns guider till hur du får det mer modernt grafiskt och kontrollmässigt via moddar och inställningar. Jag spelade det när det var nytt och för något år sedan igen och njöt båda gångerna väldigt mycket av upplevelsen. Men SS2 var fult redan när det kom så tyvärr är de gamla filmklippen gräsliga (de är tillverkade i spelmotorn men sparade som filmer vilket gör att de inte uppgraderas när man uppgraderar modellerna i övrigt).

Angående detta spel är jag rädd för att det blir ett nytt Underworld Ascendant, jag har dock högre förhoppningar på värld och story här. Valet av Unity känns sådär då de inte lyckades få till UA så bra i just den motorn.

Och remaken av SS1 ser riktigt fin ut, jag är backer där och sen de fokuserade på att få till en remaster och inte en reboot så börjar det se bra ut faktiskt. De tog ett hårt brejk där de gick ut och sa att de gjort fel och lagt pengar på fel saker. Efter det gillar jag det hela mer. Och ja, det är mycket snyggare än det som visades här. Jag var OK med allt i trailer fram till Shodan kom in, kan de inte göra "henne" rättvisa i 3D bör de behålla henne som 2D.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Videoapan:

Då rekommenderar jag dig starkt att spela det igen. Det finns på Steam och där i forumet finns guider till hur du får det mer modernt grafiskt och kontrollmässigt via moddar och inställningar. Jag spelade det när det var nytt och för något år sedan igen och njöt båda gångerna väldigt mycket av upplevelsen. Men SS2 var fult redan när det kom så tyvärr är de gamla filmklippen gräsliga (de är tillverkade i spelmotorn men sparade som filmer vilket gör att de inte uppgraderas när man uppgraderar modellerna i övrigt).

Tack för tipset. Jag spelade det på just Steam för några år sen för första gången och kommer ihåg att jag hade någon grafikmodd installerad. Har alltid tänkt att jag ska ge det en till chans, så någon gång ska det nog bli av. Gillade allt utom just det spelmekaniska, stämningen och miljöerna var riktigt bra.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Unity, Det är väl en motor för mobila enheter främst?! I en androidtelefon nära dig? A la super Mario run?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Ser fram emot det här! Gillade SS2 starkt, även om jag aldrig lyckades ta mig igenom det på grund av föråldrad spelmekanik.

Brukar jag också skylla på :). har testat det men det var extremt klumpigt så liksom du gav jag upp. fördelen är att gamla spel som inte kunde flasha med grafik eller mikrotransaktioner (höhö) och trots att spelen såg ut som skit och man inte kunde betala med sitt kreditkort för en ny skjorta så var storyn ofta guld. hoppas moderna spelmakare kunde spela lite äldre spel och se VARFÖR dom sålde som smör och än idag spelas och moddas friskt på forum för att kunna spelas på moderna maskiner.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vad som gjorde System Shock, framförallt tvåan, så bra var ju miljön och stämningen.
Grafiken var aldrig imponerande.
Därför blir jag lite orolig när det första de talar om är just grafiken...
Visa lite videoklipp som visar stämningen i spelet!!!

Permalänk
Inaktiv

EDIT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

20-minuter gameplay från Alpha version.

Är remake på ettan, inte SS3

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Inaktiv

Ah, my bad. Inte vaknat till ordentligt än här.

Permalänk
Medlem

Epic Games exclusive. Calling it!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Unity, Det är väl en motor för mobila enheter främst?! I en androidtelefon nära dig? A la super Mario run?

Skickades från m.sweclockers.com

Cross-over plattform. Du kan använda dig av Unity till allt från Windows till de flesta plattformar och det är förmodligen ett medvetet val då du slipper tunga konverteringar. Med det sagt så lär det också se "gammalt" ut med föråldrad grafik och spelmekanik.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Epic Games exclusive. Calling it!

Då får de nog byta spelmotor först..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

System Shock 1 var det mest fantastiska spel till pc när det kom enligt mig. Jisses vad det slukade min tid ^^

Inget kan mäta sig med första spelet, så jag är redo för att bli besviken men ändå ha kul.

Exakt!

Minns när man fick Flechette gun första gången, samt hissmusiken, och cyberrymden. "With all ethical constraints removed.."

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Märkligt dålig grafik och animation. Ser ut som Lawnmower man.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Meh? Det är ju inget annat än ett "tech demo" med unity motorn under huven.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.