Ändra Microsoftkonto men behålla gamertag + achievements

Permalänk

Ändra Microsoftkonto men behålla gamertag + achievements

Vet inte om jag skriver i rätt kategori så säg gärna till om jag har hamnat fel!

Som rubriken lyder vill jag kunna ändra microsoftkonto som jag har på mitt Xbox One UTAN att min gamertag + achievements ska försvinna (kontot jag spelar på tillhör min mamma då hon först stod för mitt Xbox Live Gold för en ca 5-6 år sedan).
Har löst det med betalning men jag måste fortfarande använda min mammas mejl och lösenord, vilket hon såklart inte vill att jag ska ha tillgång till även om jag inte bryr mig ett skvatt, och vill då att det helt enkelt ska stå i mitt namn och med min mejl men att inget ska försvinna.

Är det ens möjligt eller måste jag börja om från noll igen med nytt namn och inga achievements??

Vill tillägga att jag inte blir riktigt klok på varken Microsoft Support eller Xbox Support

Permalänk
Medlem

jag läste för snabbt, verkar inte finnas nån enkel lösning.

uppdaterade till svenska supportsidan #2 la till varning #3 raderade allt.
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

@Microapple: Har läst sidan men uppfattar det som att jag bara byter namnet på själva mejladressen. Det är själva Microsoft kontot jag vill ändra så min gamertag + achievements hamnar på mitt Microsoft konto och inte min mammas.

Permalänk

Vet inte om det kommer att fungera men testa att byta gamertag på din mammas microsoftkonto för att sedan ändra och ta över den på ditt eget microsoftkonto.
Achievements är kopplat till kontot så dom kan du glömma. Förstår dock inte meningen med att flytta över dom, dom fyller ju ingen funktion?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vet inte om det kommer att fungera men testa att byta gamertag på din mammas microsoftkonto för att sedan ändra och ta över den på ditt eget microsoftkonto.
Achievements är kopplat till kontot så dom kan du glömma. Förstår dock inte meningen med att flytta över dom, dom fyller ju ingen funktion?

kan inte ha mer än en gamertag per Microsoftkonto, enda sättet han teoretiskt skulle kunna "ta över" allt på sin/eller en ny mail och slippa logga in på hennes konto är om hon går med på att det blir borttagen i processen.