Vilket är tidernas bästa spel-intro?

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att när jag såg Red Storm loggan i ett annat nyligen lanserat spel, the division 2, blev det instant gåshud igen och jag kände bara för att vifta med armarna och skrika GOTY! GOTY!

Sånna spår har rainbow six satt i mig. Men det är kanske bara jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu behöver vi bara någon form av poll, rösta fram top 10 -listan!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Oj så banbrytande.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Starwars The Old Republic "Knights of the Fallen Empire". Nu när det har gått ut att nästa trilogi (film) ska just spelas under The Old Republic tiden gör saken inte sämre!

Permalänk
Jubileumsmästare

Trine 2.

Den kanske inte kvalar in bland tidernas bästa, men jag har alltid gillat introt, som delvis är en tutorial. Musiken och berättarrösten är båda väldigt välgjorda och ger spelet en riktigt skön stämning.

Permalänk
Medlem

Golden Axe till Sega Megadrive, ljudet på spelet var annorlunda än alla andra spel, kändes som fet bas på den tiden

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av The Kristoffer:

Nu behöver vi bara någon form av poll, rösta fram top 10 -listan!

Haha, får se om jag kan sno ihop en nästa vecka!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bästa introt finns redan på Sweclockers kanal

(Edit) Hoppsan, såg att han redan lagt upp det!

Permalänk
Medlem

Då det redan har länkats D2 och AOE
Så får man ju inte glömma den här klassikern!

Stavfel.
Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Finns det mer att hämta i den här tråden? Vi kör vidare. Den här är kanske inte den "bästa", men väl nog så klassisk:

Permalänk
Hjälpsam

Ursprungliga Diablo, en tid då 3D animering och cinematics knappt fanns. Starten på en helt egen genre spel som sedemera kallades Diablo eller Diablo-kloner. Mörk och olycksbådande. SÅg den många gånger när Diablo kom.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Vive la liberté!

Ursprungliga Battlefield 1942 introt. Förmedlar känslan av totalt kring på land, till sjöss och i luften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Le John:

Finns flera bra länkade redan men denna måste ändå nämnas. Ett av de bästa RTSen som gjorts och som fortfarande körs. Tycker introt representerar spelet bra och är än mer imponerande att det släpptes 1997

https://www.youtube.com/watch?v=k6mZZiI4ShQ

Får rysningar av det där introt, riktigt bra! kör spelet än idag finns massor extra och motorn dom använder där skott och höjd beräknas i realtid, tror det var först med det. spelet är extremt mod vänligt. brukar köra det på lan med en kompis, givetvis med fina unitpacks och bozai killer AI. finns inte så många bra moderna strategi spel längre, kanske inte drar in lika mycket pengar som andra antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Något så läskigt och cinematiskt hade man aldrig sett innan.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD