Samsung arbetar på kamera som kan gömmas under telefonskärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det finns ett problem med den lösning och det är konkurrens. När konkurrenterna började med flärp så såg S8 och S9 ut att vara äldre telefoner, många har inget emot att köpa en liten äldre enklare mobil för under 2000kr. Men Samsung skulle försöka sälja dessa för nästan 10 000kr.
Ska man sälja premiummobiler idag så är det svårt att göra det utan att ha maximal skärmyta på mobilen. Prestandan har dessutom blivit såpass bra så utseende har fått en väldigt stor betydelse av valet vid telefon.

För mig känns då kamera bakom displayen som den bästa funktionen, speciellt när jag aldrig någonsin använder denna kamera.

*edit
Denna trend med tunna skärmkanter har t.o.m kommit till datorskärmar där det inte på något sätt är lika allvarligt att man har 2" dödyta på skärmen. Men det ser så mycket bättre ut med tunn skärmkant. Där man på mobil har problemet att många både anser skärmen är för liten samtidigt som att mobilen är för stor.

Jo men alla dem går åt fel håll då det är dumma kompromisser allihop sen så vill man ha lite döyta för hur ska man annars kunna hålla mobilen horisontellt bekvämt utan att täcka skärmen.

Sen kan jag bekräfta att de kommit till datorskärmar då min har ganska tunna kanter, tom min tv för 3000 kr har ultratunna kanter.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av deltascu:

Ja, man kan använda selfies på det sättet (i direkt tvåvägskommunikation), även om det inte är det enda eller kanske vanligaste användningsområdet. Sociala medier är en uppenbarligen viktig kanal för produkltionen av selfies.

Hade tippat på att de flesta selfies används i snapchat där man skickar bilder av sig själv med text till varandra.

Permalänk
Medlem

Bara jag som ogillar exakt alla trender som moderna telefoner utvecklas efter?

  • Minimera antalet kontaktdon

  • Minimera tjockleken

  • Göm fingeravtrycksläsaren

  • Göm kamera i en ful avstickare på skärmen

  • Totalförseglad så att varken vatten, batteri eller skruvmejsel kommer in

  • Glas hela vägen ut till kanten så att golvet inte råkar missa det

  • Maximera priset

/Fortfarande bitter ägare av LG V20.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tycker möjligheten att ta en selfie är fantastiskt. Var ute och reste i somras ensam och tyckte det var skitbra att kunna ta bilder på mig själv vid olika monument etc. Tar selfies varje dag med exempelvis snapchat som jag tycker bidrar med ett trevlighetselement vid konversationer via mobilen.

Tycker ni som tycker selfies är töntiga är ignoranta. Det är inte bara blonda tjejer med stora bröst och duckface som tar selfies och lägger ut det på instagram, det tar helt bort behovet att ha en separat kameraman vilket jag tycker är fantastiskt så alla kan vara med på bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Flera av oss skulle istället ta en bild av monumentet eftersom det är det centrala man vill visa upp och inte sig själv.

Majoriteten av mina samtal med min far skulle vara över innan han lyckats få på videosamtal och det skulle inte ge några som helst fördelar heller då vi sällan gör bara en sak under ett samtal till varandra.

Bara för att ni har ett behov av att synas och vara visuella betyder inte att alla behöver det.

Olika målgrupper har olika behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Flera av oss skulle istället ta en bild av monumentet eftersom det är det centrala man vill visa upp och inte sig själv.

Majoriteten av mina samtal med min far skulle vara över innan han lyckats få på videosamtal och det skulle inte ge några som helst fördelar heller då vi sällan gör bara en sak under ett samtal till varandra.

Bara för att ni har ett behov av att synas och vara visuella betyder inte att alla behöver det.

Olika målgrupper har olika behov.

Skulle dock definitivt säga att majoriteten vill vara med på bilden. Så himla trist att se semesterbilder utan människor.

Det handlar inte om et behov att synas men tack för att du antar att alla är som tar selfies är attention whores.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl