Receiver till Canton högtalare

Permalänk
Medlem

Receiver till Canton högtalare

Hej Sweclockare!

Jag har lyckats komma över ett par Canton GLE 496 högtalare för en väldigt billig peng.
Det jag eftersöker nu dock är en schysst receiver. Jag ser gärna att den har möjlighet
för många tänkbara ny moderniteter såsom Google Assistent, Wifi uppkoppling & dylikt.

Ett alternativt jag kikat på är t.ex Denon AVR-X1500H då jag också är förtjust
i deras multiroom högtalare, kanske i framtiden.. Denna är dock något dyr för min del.
Just multiroom kompatibiliteten är dock inget krav(Inget annat heller för den delen, men önskvärt)

Då jag inte har så mycket kunskap inom området överhuvudtaget så eftersöker jag lite hjälp.
Har googlat en del men det är en djungel för mig. Om en vänlig själ vill upplysa mig med kunskap
& tips om förstärkare(Pris gärna under 4000kr, om möjligt) så mottages det gladeligen!

Tack.

Permalänk
Medlem

Har du brottom annars brukar förstärkare som den du länkat ligga under 4k på helg reor, har sony dn1050 till mina canton gle

Permalänk
Medlem

Förutsätter att det är en surround förstärkare som du vill ha? Om du bara har dessa 2 skulle du kanske kunna köra ett stereoförstärkare?

Detta är nog en utav de bättre under 4K som jag vet iaf. om du inte har bråttom skulle du vänta lite och se om det inte kommer ngn bra rea på någon dyrare för att komma under 4k..
https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/yamaha-rx-v485-bioforsta...

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera något specifikt som lirar bra med just Canton MEN personligen är jag supernöjd med min Denon AVR-X4100W. Har kört uteslutande Sony och Yamaha tidigare men stärkaren från Denon känns ljusår bättre.

Om det är intressant har jag en Denon PMA-720 (stereo) liggandes - vilken kostar betydligt mycket mindre än 4k. Hör av dig via PM isf.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

Jag har inte allt för bråttom än så länge.
Fortsätter hålla utkik så får vi se om jag kommer över något.