Testpilot: Phanteks Eclipse P600S – flexibelt och rymligt chassi

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Phanteks Eclipse P600S – flexibelt och rymligt chassi

Skruvmejslarna släpas fram när testpilot Björn "Deriveh" Höjing tar sig an Phanteks senaste chassi, som utlovar stort utrymme och många monteringsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra recension, men kan tycka att den är lite meningslös när det redan finns en Eclipse P600S recension på Sweclockers. Lägg hellre er tid på att recensera produkter som inte redan har en

Finns miljontals chassin där ute som bara väntar på att få bli recenserade, vad sägs som NZXT H500 kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har byggt i denna chassi panelerna är av men har rätt många fläktar, silent wings 2 och 3 blandning som körs i 630 varv använder dock min egen kontorller som ni ser uppe i högra hörnet, och den inbyggda samtidigt då 4 pins kontakter på den inbyggda inte riktigt fungerar så bra på fläktar som inte har pwm. Jag lovar er att du kan ha örat på datorn du kommer ej höra den.
Min temp är 63c på en finfet prime load (Ryzen OC 3.9k) på en noctua d14 och 68c på gpun 100% load rtx 2080 duke oc som körs i 2070 Core clock.

Bild på bygget

Permalänk
Medlem

@Cenorida:
Det här är ju en testpilot som gjort, som levt med datorn och skriver om sina upplevelser och erfarenheter med att praktiskt använda chassit. Jättebra komplement till recensionen tycker jag.
Angående NZXT H500, SweC kan ju bara recensera det de får skickat till sig, och det kanske inte NZXT är så värst intresserade av?
(jag är inte helt säker på hur det fungerar...)

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Tack. Dock så kan det nog finnas ett intresse av att höra olika personers upplevelser av samma chassi, var trots allt inte riktigt samma upplevelser. (Tror till och med att det har önskats vid tillfällen om jag inte har fel för mig.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Rymligt och fint. Kanske för högt för min smak. Onödig med två systemlösningen. Varför? Hade varit litet kortare skulle det blivit ett perfekt ersättning till mitt R6 Define.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag hade önskat lite fler bilder som visar helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag hade önskat lite fler bilder som visar helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att ordna, har inte monterat ner och skickat tillbaka ännu. Kan du vara lite mer specifik kring helheten?
Hela chassit tomt? Monterat? Tillsammans med skärm, mus och tangentbord? Har nog någon dag eller två till där jag kan hinna ordna bilder.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Det går att ordna, har inte monterat ner och skickat tillbaka ännu. Kan du vara lite mer specifik kring helheten?
Hela chassit tomt? Monterat? Tillsammans med skärm, mus och tangentbord? Har nog någon dag eller två till där jag kan hinna ordna bilder.

Jag saknar bilder på när allt är installerat och klart, där det gör att bilda sig en uppfattning om hur stort det är och hur det passar in i omgivningen.
Detaljbilderna tyckte jag var bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra res. Vitt/svart va snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag saknar bilder på när allt är installerat och klart, där det gör att bilda sig en uppfattning om hur stort det är och hur det passar in i omgivningen.
Detaljbilderna tyckte jag var bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ordnar lite bilder i eftermiddag, får se om de kommer som svar här i tråden eller om de tillför något till artikeln så lägger jag in dem där.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag saknar bilder på när allt är installerat och klart, där det gör att bilda sig en uppfattning om hur stort det är och hur det passar in i omgivningen.
Detaljbilderna tyckte jag var bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Deriveh:

Jag ordnar lite bilder i eftermiddag, får se om de kommer som svar här i tråden eller om de tillför något till artikeln så lägger jag in dem där.

Var det sådana här du saknade fler av? Hade några bilder som jag inte lagt upp såg jag.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Ja precis, tack! Det var ett rätt tjusigt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja precis, tack! Det var ett rätt tjusigt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra att jag kunde vara till hjälp. Det ÄR ett trevligt chassi.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Det är tajt men 2 st EKWB PE gåt dit

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top: Det där var stilfullt. Själv nöjer jag mig med Corsair AIO 360 i toppen och 3x140 mm originalfläktar i fronten + en Corsair ML 140 mm bak. Hade varit trevligt om Corsair hade en AIO 420, då hade den hamnat i fronten.