Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Perfekt exempel på att ta en fullt fungerande produkt och förstöra allt som var bra med den.
Finns inget som är bättre med nya siten.

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller om det nya utseendet.
Ok jag ger det en chans, kanske har missat något, men nej. Går inte att ändra i filter på ett smidigt sätt utan att scrolla upp och ner en massa.
Ser inte heller om produkterna finns i lager i listan.

Feedback skickat!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Funktionsmässigt är den nya visuella designen katastrofal. Borttagandet av diverse ramar och nyansskillnader gör sidan mycket mindre överskådlig då det nu är svårare att särskilja navigering från innehåll från reklam. Samma sak med produkter sinsemellan. Större text med mindre mängd data som kan presenteras samtidigt, mindre marginaler, tidigare separata tabellfält klumpas ihop tätt under varandra, produktnamn som delas upp jämnt över tre rader till oläsbara textblock, en del tack vare avsaknaden av produktvyn "Lista".

Känns som en typiskt moderniserande och onödig uppdatering "bara för att", utförd av designtomtar som helst ignorerar hela usability-delen av UX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

support@prisjakt.nu

bara mejla på antar jag så får vi hoppas dom lyssnar.

Finns en klickbar "Feedback" knapp på sidan längst ner till höger.......

Min Feedback vart inte nådig, det ska jag lova er

Känns som att någon blir uppkallad på kontoret på Måndag morgon

Min första mening vart "If it ain't broke, don't fix it"

Ös på med feedback! För så vill vi inte ha det. Tillsammans kan vi kanske påverka....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Du var inte den enda som fick panik.

men https://classic.prisjakt.nu/ finns och jag tänker inte använda den nya prisjakt sidan.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

När jag går in på Prisjakt vill jag se min bevakat lista hela tiden, den nya sidan är skit.

Permalänk
Medlem

Det var ju samma sak när Dustin bytte layout från användbar till usel.
Vilket är en stor anledning till att jag inte handlar där längre om jag inte absolut måste.

När företag spenderar en massa pengar på nånting så är det noll chans att dom stannar upp och tänker till.

Permalänk

Verkligen förstört flertalet funktioner om inte alla.
Tror nog att många besök dagligen kommer härifrån swec's Dagens tips sida , så varför inte visa vårat missnöje med prisjakts ändringar och helt enkelt länka till deras konkurent pricerunner?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@ZertezX: Hej jag har raderat ditt inlägg då det strider med våra forumregler §1.6.
Se till att posta något som tillför debatten istället. Tips: om du gillar ett inlägg markera det med knappen "bra inlägg".

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Inaktiv

Riktig trainwreck, även om Dustins omdesign var än värre för ett flertal år sedan. Bör finnas någon gammal diskussionstråd i forumet någonstans.

Tacksamt att classic finns kvar så länge iallafall. Captcha-rutorna där man ska identifiera objekt i olika rutor känns som ett rejält jävla feltänk med.

Permalänk
Medlem

Helt värdelös är den nya designen.
Den var perfekt som den var för typ två år sedan.

Fortsätter de i den här riktningen lär de sluta som Pricerunner. Som jag för övrigt trodde hade självdött för minst 5 år sedan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Använder Chameleon och Random User Agent m fl spoofers så ibland kan sidorna under någon minut se konstiga ut om de tror det är en chrome i korea på mac t ex. Trodde det var det, så laddade om hela tiden med samma dåliga resultat tills upptäckte den gamla versionen som funkar utmärkt. Liksom den gammelgamla om än med sitt lite gammalmodiga gränssnitt.
Hoppas classic finns kvar i många år till.

Ska man förändra så ska man göra det till det bättre. Inte sämre. Det brukar bli dyrt och bita rejält!

Permalänk
Medlem

Den är verkligen helt usel, trodde jag fått något fel först sen insåg jag att Dustins designer nog fått ett nytt jobb.

Varje gång jag försöker använda den får jag en impuls att dunka huvudet så hårt i bordet så att hjärna börjar sippra ut genom öronen....

Permalänk
Medlem

Nää, deras nya utseende och funktion är värdelöst. Men vad finns det för alternativ idag. ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

chmod 775

Permalänk

Önskar jag hade kunskapen att göra en egen prisjämförelse sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Önskar jag hade kunskapen att göra en egen prisjämförelse sida.

Ibland räcker det med att man vet en sak, men kan inte utföra dom, då kan man påpeka sina önskemål
Så kanske dom blir till verklighet.
Att önska, utan att dra i trådar, blir alltid = 0

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Som jag har sagt förut, alla jävla branscher och företag ska fan alltid förändra sig, låt för helvete det gamla vara bevarat.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag trodde att jag hamnat på Pricerunner först, innan jag insåg att det var nya Prisjakt. Håller med alla i denna tråd att den blivit fullkomligt värdelös och har även skickat feedback på vad jag tycker om den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi• Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

För mig är den oanvändbar. Jag måste använda den klassiska versionen.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir det en väckarklocka för ledningen hos prisjakt. Blir ganska uppenbart att de är helt ute och cyklar gällande bilden av vad som gör prisjakt bättre än konkurrenterna (i konsumenternas ögon).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Sidan är ju för fan "luftigare" och vitare än hemma hos Schillers i Solsidan...

Klicka för mer information
Visa mer

Den nya sidan är ett skämt minst sagt.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag trodde att jag hamnat på Pricerunner först, innan jag insåg att det var nya Prisjakt. Håller med alla i denna tråd att den blivit fullkomligt värdelös och har även skickat feedback på vad jag tycker om den.

Kan bara hålla med. Läste någonstans att man velat göra en mer responsiv hemsida, men att många av de funktionerna fortfarande inte finns tillgängliga.

Känns lite som Skype som gjorde en fördummad uppdatering till 8.x av 7.x. Där lovade MS att fixa till det som saknas, men stängde ner 7.x innan de gjort så. Hoppas det inte blir samma här utan att de behåller classic-sidan i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

När jag går in på Prisjakt vill jag se min bevakat lista hela tiden, den nya sidan är skit.

Jag lämnade feedback om just detta, att de totalt gömt undan en av de, om inte den viktigaste funktionen på sajten. Fick ett ganska nonchalant svar så mina förhoppningar är inte så höga på att de tar till sig och ändrar...

Använder ändå mest Android-appen så förhoppningsvis smittar det inte av sig på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Jag lämnade feedback om just detta, att de totalt gömt undan en av de, om inte den viktigaste funktionen på sajten. Fick ett ganska nonchalant svar så mina förhoppningar är inte så höga på att de tar till sig och ändrar...

Använder ändå mest Android-appen så förhoppningsvis smittar det inte av sig på den.

Skickades från m.sweclockers.com

En sjukdom som smittar, når allt och alla för eller senare.

R I P Prisjakt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag är ledsen... Allt är mitt fel...

Efter 6 år av inaktivitet i gamla "Nya prisjakts-tråden" på prisjakts hembio-forum, så var jag "ju bara tvungen" att väcka upp den tråden igen ...och 10 dagar senare kom det hemska beskedet att prisjakt skulle förnyas.

Det jag skrev för drygt 2 månader sedan var detta:
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=300392&p=...

Nästan så att min titel borde ändras till "prisjakts-destroyer", och jag borde få en varning för oaktsamt beteende....

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Fortsätter de i den här riktningen lär de sluta som Pricerunner. Som jag för övrigt trodde hade självdött för minst 5 år sedan...

Skickades från m.sweclockers.com

Tror snarare att det är tvärtom, har skrivits en hel del om Pricerunner senaste tiden... de blev uppköpta 2016, blev även utsedda till Sveriges bästa sök- och jämförelsetjänst av IDG nu i dagarna också. IDG kanske jämförde med prisjakts nya sida

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Min första mening vart "If it ain't broke, don't fix it"

Tyvärr måste det vara den värsta filosofin och vi skulle fortfarande leva på stenåldern om alla levde efter det.

De bör inte ersätta en gammal sida om den nya är sämre. Men om man aldrig försöker förbättra något kan jag garantera att Prisjakt går under när någon konkurrent släpper en bättre produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ogillar i stort sett alltid när hemsidor jag besöker ofta ändras. Men sedan när man tvingas använda "skiten" så vänjer jag mig. Hoppas jag kan vänja mig med prisjakt eller att de låter mig fortsätta använda gamla filtret.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är en sådan person som i princip alltid tycker att det är roligt med förändringar och klagar nästan aldrig på nya saker, men detta är inte bra. Den är både fulare och krångligare att navigera och dessutom sämre filter och sämre överskådning. Jag använder gamla än.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det var ju samma sak när Dustin bytte layout från användbar till usel.
Vilket är en stor anledning till att jag inte handlar där längre om jag inte absolut måste.

När företag spenderar en massa pengar på nånting så är det noll chans att dom stannar upp och tänker till.

Skrivet av anon5930:

Riktig trainwreck, även om Dustins omdesign var än värre för ett flertal år sedan. Bör finnas någon gammal diskussionstråd i forumet någonstans.

Tacksamt att classic finns kvar så länge iallafall. Captcha-rutorna där man ska identifiera objekt i olika rutor känns som ett rejält jävla feltänk med.

Haha, det första jag tänkte på när jag var inne på Prisjakt häromveckan och "testade deras nya sida" var DUSTIN.

Att gå från en informativ tabell med typ 100 artiklar - till att visa 5 st, fast med fräscha färger och bilder.

Jag besöker aldrig Dustin mer än absolut nödvändigt längre. Samma lär det bli med prisjakt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N