Vad tycker du om Youtube Musik

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om Youtube Musik

Har själv varit Spotify "all in" med en combo med "mitt musikbibliotek"

Såg att Youtube släppt en ny tjänst, Youtube Musik.

Testade det, skaffade premium på prov än så länge.....

Förutom reklam i "gratis" så lyfts såklart ljudkvalitet till det bättre i premium.

Spotify eller Youtube Musik ?

Jag gillar verkligen Youtube Musiks upplägg bättre än Spotify. Det är enkelt o rakt.
Sen är Y M ännu i ett barnstadie, så det saknas artister.

Men, jag gillar det.

Vad tycker du?

Har jag missat nått som du ser?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Spotify du skulle skapat en omröstning.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Spotifys sökmotor och presentation av sökresultat är ironiskt nog mycket bättre än Youtube musics.

å andra sidan tillåter Youtube Music att man lyssnar på musikvideos, vilket är najs. Dessutom gillar jag starkt YMs "Your mix", som ger ganska bra representation av musiken jag vanligtvis lyssnar på. Nackdelen med den är att jag lyssnar på popmusik när jag är på gång, och soundtracks och acoustics när jag pluggar, vilket resulterar i att min personligt skräddarsydda spellista blir en mix av soundtracks of pop....

Efter att jag använt YM i ett halvår bytte jag tillbaka till Spotify för deras spellistor. Jag kan också tycka att Spotify delar in de skräddarsydda spellistorna i kategorier, så att jag kan lyssna på rockmixar när jag vill, och akustisk musik när jag pluggar.

Sen så är ju Youtube premium väldigt trevligt att få med YM också, framförallt när YM kan casta videos som audio-only till en chromecast audio.

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem

Kör Google play, ser ingen anledning att använda YouTube music som även ingår i play.
När det kommer till bibliotek så verkar Spotify/Google play vara väldigt lika, har kört lite blindtester med polarna och alla låtar man söker på finns i båda biblioteken, även väldigt udda sådana.

Permalänk
Medlem

Jag kör Spotify, men ibland kör jag med Youtube musik då Youtube har fler låtar av Gloria Tang Tsz-kei mer känd som G.E.M än vad Spotify har.

Permalänk
Medlem

Tyvärr Spotify. Har inte använt YouTube Musik, även om YouTube typ tjatar på mig om tjänsten.

Tyvärr Spotify = Spotify lagrar ohyggligt mycket data om en! Tror jag kan säga att de lagrar mer än vad Google lagrar om en. Spotify vill till och med veta hur jag håller telefonen!! O.o

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Själv kör jag Tidal som jag tycker har en klart bättre app.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Själv kör jag Tidal som jag tycker har en klart bättre app.

Tycker också Tidal har bättre app men det total avsaknar Google Home, Google Assistans stöd på den svenska marknaden, bruka ändå oftast bara lyssna på musik på antigen Google Home eller på en Google Home max.

Permalänk
Medlem

Jag började för några dagar sen. Gillar gränssnittet. Ett par frågor..

Hjälp- Kontakta Oss - Epost - "Vill du göra en felsökning istället? Välj språk" - English - Hjälpavsnittet hittas inte.

Användarforum - https://support.google.com/youtubemusic/threads?hl=sv&thread_... - Ledsen robot (sidan hittas inte)

Det jag funderar på är om det är by design, vilket det verkar, att vad man lyssnat till på Youtube med sitt google-konto tidigare har 0 inverkan på ens Youtube Music-abonnemang - man får när man startar Music välja sina favoritartister av Lars Winnerbäck, Miss Li och allt möjligt jag aldrig nånsin lyssnat på och alla ens gillade videor (alla råkar vara musikvideor) på Youtube finns inget spår av.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)