Spegla iPhone till iPad?

Permalänk
Medlem

Spegla iPhone till iPad?

Tjenare.
Har en gammal iPad Air Gen1 som jag använder för att ladda ner offlineinnehåll från Netflix m.m. med.
Problemet är att den endast har 16gb lagring.....

Har även en iPhone 8 Plus och undrar om det är möjligt att på något sätt spegla eller spela upp från iPhonen till min iPad?
Har försökt googla men har inte kommit fram till någon lösning.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRot:

Tjenare.
Har en gammal iPad Air Gen1 som jag använder för att ladda ner offlineinnehåll från Netflix m.m. med.
Problemet är att den endast har 16gb lagring.....

Har även en iPhone 8 Plus och undrar om det är möjligt att på något sätt spegla eller spela upp från iPhonen till min iPad?
Har försökt googla men har inte kommit fram till någon lösning.

Tacksam för hjälp!

Nej, du har Apple. Då går det inte att göra fräcka saker.
iPad air Gen1 stödjer väl inte ens Netflix längre?

Edit: My bad, tänkte på iPad Gen1 som inte har Ios 12.

De är väl rätt eftertraktade. Försök byta till en Androidplatta så kan du köra externa hårddiskar/USB-minnen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nej, du har Apple. Då går det inte att göra fräcka saker.
iPad air Gen1 stödjer väl inte ens Netflix längre?

Edit: My bad, tänkte på iPad Gen1 som inte har Ios 12.

De är väl rätt eftertraktade. Försök byta till en Androidplatta så kan du köra externa hårddiskar/USB-minnen.

Airplay, något ios hade många år innan Android, om android ens har det idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nej, du har Apple. Då går det inte att göra fräcka saker.

Eh, jo, det kan han. Går att streama från iPhone till iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Airplay, något ios hade många år innan Android, om android ens har det idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nätälskare:

Eh, jo, det kan han. Går att streama från iPhone till iPad.

Det har då inte gått för mig mellan iPhone X och iPad Air 2 via Plex.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Eh, jo, det kan han. Går att streama från iPhone till iPad.

Om du nu påstår detta så kan du väl berätta hur man gör?

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRot:

Om du nu påstår detta så kan du väl berätta hur man gör?

Googlade "mirror iPhone to iPad" och fick mängder med alternativ folk använde, finns olika appar osv osv. Sedan vilken metod som är bäst får man väl ta reda på.

Permalänk
Medlem

Ingen av metoderna jag testat har funkat att spela upp videor med.
Om någon har ett konkret förslag så är jag idel öra.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Googlade "mirror iPhone to iPad" och fick mängder med alternativ folk använde, finns olika appar osv osv. Sedan vilken metod som är bäst får man väl ta reda på.

Fast det är svårt att säga att "eh jo det kan man" när man själv inte vet och bara tar något random på google sök utan veta hur det fungerar

Söker jag på "can pigs fly" så får jag även upp "proof, pigs can fly", men det stämmer ju inte ;O

Obs, säger inte att det inte funkar, men vore ju bra om man faktiskt vet hur eller kan länka något uppdaterat konkret, om man säger att det klart fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast det är svårt att säga att "eh jo det kan man" när man själv inte vet och bara tar något random på google sök utan veta hur det fungerar

Söker jag på "can pigs fly" så får jag även upp "proof, pigs can fly", men det stämmer ju inte ;O

Obs, säger inte att det inte funkar, men vore ju bra om man faktiskt vet hur eller kan länka något uppdaterat konkret, om man säger att det klart fungerar

Nej, söker du på "can pigs fly" så får du möjligtvis upp något skämt om "proof, pigs can fly". Söker du däremot på något som "iPhone to iPad mirror video" eller liknande så får du upp detta: https://airmore.com/mirror-iphone-ipad.html

@RedRot