SweClockers drar igång Gallerikampen

Permalänk
Melding Plague

SweClockers drar igång Gallerikampen

Tillsammans med Corsair lanserar SweClockers den ständigt pågående tävlingen Gallerikampen, där flinka hemmabyggare varje säsong har chansen att ta hem prispaket värda tusentals kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

KUL! Blir nice att följa alla duktiga moddare!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Proffsmoddare

Fan va kul! Blir spännande detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

Jupp, Gallerikampen är oftast en materialgren. Fast en del gallerier har ju fått höga poäng för att galleriskaparen faktiskt har skills!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av crew seven:

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

Verkligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Kul! Hoppas det kan sporra ännu fler att lägga lite extra krut på presentationen av sina skapelser

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Tänk om man bara hade den estetiska ådran att faktiskt producera ett visuellt tilltalande resultat...
Det mesta ser ut som skit med funktion mer än vackert med funktion...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

min tanke med

Permalänk
Medlem

I samband med detta kanske vi skulle starta en ”tjänster till förfogande”-tråd.
Ex så kanske någon med en svarv behöver något fräst medan någon med en fräs behöver något svarvat.

Alt någon som saknar maskin helt kanske kan få hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

I samband med detta kanske vi skulle starta en ”tjänster till förfogande”-tråd.
Ex så kanske någon med en svarv behöver något fräst medan någon med en fräs behöver något svarvat.

Alt någon som saknar maskin helt kanske kan få hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Toppenidé! Jag jobbar själv med bland annat bilwrapping och dekalproduktion vilket ofta kommer väl till pass. Försöker i nuläget övertala chefen att vi behöver ett fräshuvud till planskäraren så man kan börja trolla lite med akryler och dylikt

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

Glöm inte tid! Tid, svett, blod och tårar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Verkligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst finns det undantag, men om man kollar tidigare vinnare så ser man att "verkligen inte" är helt fel ordval. De flesta vinnarna har använt sig av material/komponenter/maskiner som de flesta nog skulle tycka är ganska dyra. Men visst, med lite lur och klur kan man komma långt på en mindre budget, även om det verkar vara betydligt svårare.

Själv saknar jag såväl ekonomin som designådran så för mig spelar det ingen roll oavsett

Permalänk
Avstängd

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

säg ett märke som har ett program som styra, övervaka och konfigurera psu, AIO, ram, fläktar, mus, tangentbord, hörlurar och rgb på nästan allt jag skrev upp?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

Håller INTE med. För mig är Corsair bra kvalité och/eller prisvärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patteSatan:

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

Corsair är bra, jag har inte haft några problem med deras produkter än.

Men såklart..måndagsexemplar kan drabba alla.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av patteSatan:

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

Valet av varumärke på komponenterna har noll inverkan på vad som blir nominerat och medlemmarna är de som röstar fram vinnaren!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Något som hade varit skitkul är om det sattes upp regler för material i någon tävling. Så att alla börjar med samma (eller väldigt lika) saker. Typ 1m² aluplåt, ett chassi för under 500:- , valfria datorkomponenter och 500:- till valfritt material (gratismaterial får man väl uppskatta värde på så det blir rättvist).

Nu är det bara förslag ovan och man man tweaka dem massor men som grundidé tycker jag det skulle vara intressant. Sen får det bli lite på heder och samvete att folk inte fuskar men det är ju mest för skojs skull ändå.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Något som hade varit skitkul är om det sattes upp regler för material i någon tävling. Så att alla börjar med samma (eller väldigt lika) saker. Typ 1m² aluplåt, ett chassi för under 500:- , valfria datorkomponenter och 500:- till valfritt material (gratismaterial får man väl uppskatta värde på så det blir rättvist).

Nu är det bara förslag ovan och man man tweaka dem massor men som grundidé tycker jag det skulle vara intressant. Sen får det bli lite på heder och samvete att folk inte fuskar men det är ju mest för skojs skull ändå.

Kul idé!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Trunk:

Visst finns det undantag, men om man kollar tidigare vinnare så ser man att "verkligen inte" är helt fel ordval. De flesta vinnarna har använt sig av material/komponenter/maskiner som de flesta nog skulle tycka är ganska dyra. Men visst, med lite lur och klur kan man komma långt på en mindre budget, även om det verkar vara betydligt svårare.

Själv saknar jag såväl ekonomin som designådran så för mig spelar det ingen roll oavsett

Jag blir bara så less när de alltid kommer såna kommentarer.

"Hade jag bara haft lika mycket pengar" "Hade jag bara haft tillgång till en fräs"

Handlar inte om hårdvara eller vilka verktyg man har till hand. Vissa vinnare har byggt ihop något med en sticksåg och handfilar bara, andra har använt sig av en fräs, vissa har byggt sin egen fräs. Vissa av dessa projekt har hållit på i väldigt många år.

Det handlar mera om tid, tålamod, design och ideer.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag blir bara så less när de alltid kommer såna kommentarer.

"Hade jag bara haft lika mycket pengar" "Hade jag bara haft tillgång till en fräs"

Handlar inte om hårdvara eller vilka verktyg man har till hand. Vissa vinnare har byggt ihop något med en sticksåg och handfilar bara, andra har använt sig av en fräs, vissa har byggt sin egen fräs. Vissa av dessa projekt har hållit på i väldigt många år.

Det handlar mera om tid, tålamod, design och ideer.

Jag tror du lägger in för mycket mening i det jag skriver. Eller så uttrycker jag mig klumpigt.

Jag menar inte att man är dömd att misslyckas bara för att man inte har tillgång till fina verktyg och dyra komponenter. Det jag menade var bara att den stora majoriteten av tidigare vinnare har använt sig av material/utrustning som för de flesta kostar mer än det smakar. Men som sagt, det finns också undantag.

Observera också att jag bara syftar till de som vinner dessa tävlingar. Ser man till projekt överlag så finns det mängder med bra jobb som (nästan) vem som helst kan göra med blod, svett, tårar och intresse.