Turtle Beach förvärvar tillverkaren Roccat för 180 miljoner kronor

Permalänk
Melding Plague

Turtle Beach förvärvar tillverkaren Roccat för 180 miljoner kronor

Headsettillverkaren Turtle Beach vill bredda verksamheten och slå sig in på PC-marknaden, varför de nu förvärvar välkända Roccat för totalt 180 miljoner kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Säkert bra. Roccat är bra men tycker att de finns för lite i Sverige. Turtle Beach kan nog hjälpa dem att nå ut till fler marknader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

hoppas de återupplivar Project Airwolf på DH i sommar

Permalänk
Medlem

Har haft en Roccat-mus tidigare, tyckte den höll hög kvalitet men fungerade inte bra med musmatta med mönster. Bytte till en svart tygmatta så var det inga problem.

Har sen dess kommit fram till att jag föredrar ambidexter i formen så frun har fått överta den musen.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Hade en roccat-mus förut, bästa musen jag haft faktiskt, tills den dagen då left-klick dog och Roccat vägrade ersätta denna mus och skylde på att jag haft sönder den, tydligen skulle den alltså inte klara 3månader dagligt användande. Så detta kanske blir possitivt och jag kanske kan våga prova dom igen. Var för övrigt en Roccat Kone Pure jag hade

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Citat:

...bredda verksamheten och slå sig in på PC-marknaden

Jag antar att de flesta på det här forumet är för unga för att komma ihåg att Turtle Beach en gång var stora på PC-marknaden. Deras ljudkort var IMHO betydligt bättre än Soundblasters.

Det kanske vore bättre att skriva att de siktar på att göra återkomst på PC-marknaden?

Permalänk
Medlem

Helsicke... bäst att köpa en Nyth att lägga i garderoben som reserv. Denna underbara råtta klarar jag mig inte utan.

Permalänk
Medlem

Har inte sett något från Roccat sedan de blev utbuade på Dreamhack Winter 2007. Trodde att de hade konkat vid det här laget.

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Helsicke... bäst att köpa en Nyth att lägga i garderoben som reserv. Denna underbara råtta klarar jag mig inte utan.

Har en Tyon which I love

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Hade en roccat-mus förut, bästa musen jag haft faktiskt, tills den dagen då left-klick dog och Roccat vägrade ersätta denna mus och skylde på att jag haft sönder den, tydligen skulle den alltså inte klara 3månader dagligt användande. Så detta kanske blir possitivt och jag kanske kan våga prova dom igen. Var för övrigt en Roccat Kone Pure jag hade

Har kör Roccat i några år nu. Först en Roccat Kone Pure som efter 3 år gav upp helt på vänsterklick, knappen var liksom ständigt i nedtryckt läge och det blev inget "klick". Det visade sig att plasten under vänster musknapp som trycker på givaren som ger signal hade nötts ner och bildat en liten urgröpning runt givaren.

Jag vet inte om det är något man förväntar sig efter 2 år av Dota-spelande. Jag räknade lite snabbt på det nån gång och kom fram till att den hade fått stå ut med minst 15 miljoner vänsterklick. Kör nu den lite nyare modellen Roccat Kone Pure Owl-Eye som funkar felfritt hittills (1 år gammal).

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Har bara ett litet problem med Roccat möss, den skarpa utåtbuktande kanten där back på högra sidan som brukar finnas på de flesta Roccat möss, för mig skulle de vara mycket bekvämare i handen om de var mera runda.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Tror Roccat har vart rätt underskattade tyvärr. Dom finns ju i dom flesta butikerna men väldigt få som vågar testa något nytt. Bästa mössen jag har ägt.

Visa signatur

- MOTHERBOARD: MSI Z690 Edge wifi
- CPU: Intel Core i9-12900KS
- GPU: Asus RTX 2070 Super ROG Strix Advanced
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL16 Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

@Barbaskoen: Har för mig min Steelseriesmus är specad för 10 eller 15 miljoner klick. Så det är nog helt ok.
Verkar vara mellan 5-50 miljoner beroende på musmodell / märke.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.