Corsair vengeance rgb 2666 mhz 2x8gb ger blå skärm.

Permalänk
Medlem

Corsair vengeance rgb 2666 mhz 2x8gb ger blå skärm.

Hej.

Ofta näŕ jag startar datorn och när windows ska börja ladda så blir det blå skärm.
Datorn startar om och samma sak händer igen. Ca 5- 7 gånger innan man kommer in i windows.
Spela på datorn går kanon.
Provade idag att stoppa i andra minnen med samma hastighet 2666 mhz 2x4 gb. Dessa fungerade utan problem.
Stoppar i ett av corsair minnena och fungerar kanon.
Tar ut det och stoppar i andra corsair minnet.
Då kom blå skärm direkt. Antar att det är minnet som är fel på? Går det isåfall på garanti?
Datorn består av: Asus rog strix b350-i gaming. Ryzen 1700. Corsair vengeance rgb 2666 mhz 2x8 gb.
850w nättagg. Ssd diskar m2 samsung 970 500gb

Permalänk
Medlem

Corsair har livstdis garanti på sin minnen om du köpte minnena nya, har du kvitto så kontakta butken där du köpte dem.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Jag köpte minnena beganat. Har funkat kanon i ett halv år. Och har inte överklockat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har idag även kört prime95. Fick stå länge.
Och alla 16 gb användes. Allt var ok. Väldigt konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du den senaste biosen installerad?

Permalänk
Medlem

Japp. Det har jag. Problemet är bara när jag startar datorn. När den väl är igång så funkar det hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

idag läste jag en annan tråd på nätet. och när man uppdaterar bios så ändras Global C-state Control till enable. Jag disable denna funktion och datorn blev helt annorlunda. inga blåskärmar när man startar datorn.

Permalänk
Medlem

Frågan är dock om du ska behöva ändra C-state för att få det stabilt, iaf när du inte överklockar dvs.

Permalänk
Medlem

Bra fråga. Det funkar riktigt bra efter ialla fall. Inte en enda blå skärm än. Ved ej vad global c-state gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Hur är det här, fungerar fortfarande allting bra utan blåskärmar?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

Hej. Ja. Det funkar kanon fortfarande. Inte en enda blåskärm.
Har till och med klockat upp från 2666 mhz till 3000 mhz. Bara rört frekvensen. Funkar prima

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk