Battlefield V får battle royale-läget Firestorm den 25 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adlersparre:

Varför ska jag betala över 300 riksdaler för ett BR när jag får Apex eller fortnite gratis? 300 spänn köper mycket hårdvara....

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså, mycket hårdvara för 300?

Skulle själv aldrig pynta för Battlefield 5 men har njutit av det efter att jag fick de tre senaste i serien "på köpet" när jag köpte nytt grafikkort. Apex kan jag inte uttala mig om men Fortnite är ju inte riktigt som andra BR vad jag sett och testat. Både åldern på spelarna och stilen bryter mot de andra titlar jag provat.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

@Adlersparre: Det är inte menat att du bara köper det för ett BR gamemode? Det finns ju ett helt annat spel som man också kan spela, som du inte har i APEX eller fortnite.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Tveksamt. Själv spelar jag pubg just för att det är så straffande och gunplay är svårt att bemästra. Nu har jag inte spelat BF V men jag skulle gissa att det inte blivit någon förändring och det fortfarande är väldigt lätt att skjuta.

Just skjut-känslan är tillfredsställande i BF V. Sen vet jag inte vad du menar med att det är lätt att skjuta? Alla vapen har ju olika karaktärer. Dice har försökt påverka TTK/TTD en del och jag tror det är hyfsad balans. Är man klar tvåa så ska man ju inte ha stor chans att vinna 1v1 vilket kanske är fallet i spel som Overwatch m.m. Bulletdrops, bulletspeed är ju viktiga parametrar. Tror dock inte många spel har realistisk hitbox. Det känns som det är lite för lätt att få headshots även i i PUBG.

Permalänk

Borde iaf inte vara någon sniperbonanza som i alla andra spellägen, och spelet är ju faktiskt väldigt snyggt och väloptimerat. Helt klart värt ett försök... iaf om man fick BF5 gratis som jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Så här fungerade till viss del tidigare BF spel också, men numera går kulorna dit siktet pekar även under rekyl. Dvs ingen slumpmässig spridning på samma sätt. Vilket belönar kompensation ännu mer än förr. Så skicklighet betyder mer nu än framförallt BF1. Men även BF3/4 osv.

Vapenstats är bara en liten del av helheten i ett spel. Jag skulle tvärtom säga att BFV belönar skicklighet mindre och är mer slumpbaserat än tidigare spel eftersom folk ofta ser varandra för dåligt eller för sent för att hinna reagera.

Kombinera det med hur fort vapnen dödar och du får en massa fighter som bara är tärningskast vem som ser vem först och börjar skjuta först, inte baserat på vapenskicklighet.

Permalänk
Medlem

Också lite skeptisk över det här med pansarvagnar. Det är fullt möjligt att det blir sjukt OP och den som får en parsarvagn vinner.

Det är också möjligt att det blir ett roligt och balanserat element. Sitter man i en pansarvagn blir man en enorm måltavla. Om det finns gott om panzerfausts utspridda som dessutom inte tar upp en vapenslot (det gör det varken i SP eller MP just nu) så kan det blir rätt nice. Hoppa in i en pansarvagn kommer vara kraftfullt men farligt och raketerna kommer vina mot dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Vapenstats är bara en liten del av helheten i ett spel. Jag skulle tvärtom säga att BFV belönar skicklighet mindre och är mer slumpbaserat än tidigare spel eftersom folk ofta ser varandra för dåligt eller för sent för att hinna reagera.

Kombinera det med hur fort vapnen dödar och du får en massa fighter som bara är tärningskast vem som ser vem först och börjar skjuta först, inte baserat på vapenskicklighet.

Det är inte alls min upplevelse efter en massa timmar i spelet. Jag har inga problem med "visibility". Det är ju definitivt lika för alla, dessutom....

Många fighter handlar om vem som ser vem först, ja. Det är en självklarhet. Det handlar om erfarenhet, "map awareness", hur bra du kan kartan med mera. Om du positionerar dig rätt och tittar åt rätt håll så kommer du få fler kills. Det stämmer väl för ALLA FPS. Ta CS som ett exempel. Om någon ser din rygg så är du i princip död. Du hade dålig awareness, dålig positionering och crosshair placement och därför dog du. Så är det och så tycker jag att det borde vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Vapenstats är bara en liten del av helheten i ett spel. Jag skulle tvärtom säga att BFV belönar skicklighet mindre och är mer slumpbaserat än tidigare spel eftersom folk ofta ser varandra för dåligt eller för sent för att hinna reagera.

Kombinera det med hur fort vapnen dödar och du får en massa fighter som bara är tärningskast vem som ser vem först och börjar skjuta först, inte baserat på vapenskicklighet.

Det går rakt emot min erfarenhet i BF5

Tänkte utveckla lite men se inlägget ovan istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Just skjut-känslan är tillfredsställande i BF V. Sen vet jag inte vad du menar med att det är lätt att skjuta? Alla vapen har ju olika karaktärer. Dice har försökt påverka TTK/TTD en del och jag tror det är hyfsad balans. Är man klar tvåa så ska man ju inte ha stor chans att vinna 1v1 vilket kanske är fallet i spel som Overwatch m.m. Bulletdrops, bulletspeed är ju viktiga parametrar. Tror dock inte många spel har realistisk hitbox. Det känns som det är lite för lätt att få headshots även i i PUBG.

Spelade star wars battlefront och bf1 betan och båda spelen var löjligt enkelt att skjuta i. Att det är tillfredställande betyder inte att det kräver någon vidare skill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det är inte alls min upplevelse efter en massa timmar i spelet. Jag har inga problem med "visibility". Det är ju definitivt lika för alla, dessutom....

Många fighter handlar om vem som ser vem först, ja. Det är en självklarhet. Det handlar om erfarenhet, "map awareness", hur bra du kan kartan med mera. Om du positionerar dig rätt och tittar åt rätt håll så kommer du få fler kills. Det stämmer väl för ALLA FPS. Ta CS som ett exempel. Om någon ser din rygg så är du i princip död. Du hade dålig awareness, dålig positionering och crosshair placement och därför dog du. Så är det och så tycker jag att det borde vara.

Ja då har vi olika upplevelser, och så kan det ju vara. I princip håller jag med dig, positionering är jättteviktigt. Men jag närmar mig 300 speltimmar i BFV nu och kan banorna rätt bra vid det här laget. Fortfarande för många irritationsmoment och instadeath som awareness och erfarenhet inte hjälper mot så mycket som det borde enligt mig.

Awareness har alltid varit min strategiska fördel i BF-spelen men i BFV lönar det sig mindre än i tidigare. Så när någon påstår att BFV är så fantastiskt skillbaserat så håller jag inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ja då har vi olika upplevelser, och så kan det ju vara. I princip håller jag med dig, positionering är jättteviktigt. Men jag närmar mig 300 speltimmar i BFV nu och kan banorna rätt bra vid det här laget. Fortfarande för många irritationsmoment och instadeath som awareness och erfarenhet inte hjälper mot så mycket som det borde enligt mig.

Awareness har alltid varit min strategiska fördel i BF-spelen men i BFV lönar det sig mindre än i tidigare. Så när någon påstår att BFV är så fantastiskt skillbaserat så håller jag inte med.

Visst. Det är ett spel på stora kartor med många spelare och mycket "kaos". Då blir det mer "oväntade deaths" än i andra spel som tex CS där det är mer organiserat.

Jag tycker inte direkt att jag upplever någon större skillnad med BF1 dock. Snarare tvärt om. BF1 hade ännu mer "kaos"-känsla. Det var mörkare, smutsigare och mer kaotiskt med mortars i luften hela tiden. Upplever att jag blev "skjuten i ryggen" oftare i BF1 än BF5.

Permalänk

Woho ett nytt läge man tvingas spela tills man får aids i ögonen bara för att få tillgång till alla fordon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adlersparre:

Varför ska jag betala över 300 riksdaler för ett BR när jag får Apex eller fortnite gratis? 300 spänn köper mycket hårdvara....

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl samma fråga som varför man skulle betala för någon typ av spel när det finns gratisversioner i samma genere (vilket det väl finns för alla speltyper).

Så frågan är då: Varför ska jag betala för spel när det finns spel gratis?

Svaret är väl att olika spel har olika stilar och inriktningar som man kanske uppskattar inom den genre man gillar. Men visst går det bra att köra på gratisversionerna istället. Inte sällan finns det bra alternativ

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@dblade: De är väldigt låg rekyl i BFV jämfört med PUBG, på så vis är det enklare att landa tillräckligt många skott för att döda någon. Själv hoppas jag att det finns body armor i BFV:F så man tål lite mer, jag vill helst inte har eldstrider som är över på 2 sekunder.

@psychology: Jag tror inte man kommer låsa upp fordonen i Firestorm utan att de antingen spawnar på kartan eller att man kan kalla in dem som en drop när man tagit en kontrollpunkt eller liknande. Annars blir detta inget bra spelläge...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

När kommer Skyrim - BR Edition?

Psst... simpla shooters med "RPG-element"... jadu... själva RPG-elementet existerar bara i upphovsmannens huvud och inte hos någon som verkligen spelar själva spelet.

Det som återstår efter det verkar vara kläder, hårfysik, och "rida en häst" (c) Japan. Det kanske skapar lite inlevelse hos de som inte är intresserade av gameplay antar jag, det är väl bra... fast lite Brony

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.