Samsung avtäcker LPDDR4X-minne för framtidens smarta telefoner

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker LPDDR4X-minne för framtidens smarta telefoner

För att möta efterfrågan på större primärminne i smarta telefoner presenterar Samsung LPDDR4X-minne med kapslar på hela 12 GB styck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

För den som undrar hur mycket ram på mobilen man behöver så är 8GB ram i praktiken så mycket som man kan behöva, mer minne än så då bör man fundera på att stänga av några appar för att spara på batteri. https://www.youtube.com/watch?v=9mkrtWg4c3E

Nå inom allt datorteknik så ökas behovet, så om man köper en mobil med 12GB minne idag, kanske man har behov av det om 3år..

Förtydligande: Det är inga konstigheter att få 8GB ram på en Android mobil att ej räcka, men de flesta vill av batteriskäl inte ha igång så många apppar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För den som undrar hur mycket ram på mobilen man behöver så är 8GB ram i praktiken så mycket som man kan behöva, mer minne än så då bör man fundera på att stänga av några appar för att spara på batteri. https://www.youtube.com/watch?v=9mkrtWg4c3E

Nå inom allt datorteknik så ökas behovet, så om man köper en mobil med 12GB minne idag, kanske man har behov av det om 3år..

Förtydligande: Det är inga konstigheter att få 8GB ram på en Android mobil att ej räcka, men de flesta vill av batteriskäl inte ha igång så många apppar samtidigt.

De flesta appar pausas och swappas ut på både iPhone och android så i praktiken är det inget större problem att ha mycket igång. Appar som kör aktiva processer i bakgrunden är dock en annan sak

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För den som undrar hur mycket ram på mobilen man behöver så är 8GB ram i praktiken så mycket som man kan behöva, mer minne än så då bör man fundera på att stänga av några appar för att spara på batteri. https://www.youtube.com/watch?v=9mkrtWg4c3E

Nå inom allt datorteknik så ökas behovet, så om man köper en mobil med 12GB minne idag, kanske man har behov av det om 3år..

Förtydligande: Det är inga konstigheter att få 8GB ram på en Android mobil att ej räcka, men de flesta vill av batteriskäl inte ha igång så många apppar samtidigt.

Amen hallå? RAMDISK är framtiden

Skämt åtsidå, det är alltid bra med högre kapacitet/hastighet då priserna på dagens stickor har potential att sjunka i pris.
Dom som har dålig koll och köper en telefon för 15K med 12GB även fast att dom egentligen behöver 4-5GB är ju med och driver fram utvecklingen.

Sen så är jag lite nyfiken på om den högre storleken kan påverka utvecklingen av VR till mobiltelefoner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Amen hallå? RAMDISK är framtiden

Skämt åtsidå, det är alltid bra med högre kapacitet/hastighet då priserna på dagens stickor har potential att sjunka i pris.
Dom som har dålig koll och köper en telefon för 15K med 12GB även fast att dom egentligen behöver 4-5GB är ju med och driver fram utvecklingen.

Sen så är jag lite nyfiken på om den högre storleken kan påverka utvecklingen av VR till mobiltelefoner.

Ja det sista med VR är intressant.
Sedan dagens mobilappar optimeras för att använda lite ram för man har lite ram, när mobilerna får mer ram lär motsvarande appar ta mer minne.

Sedan detta med appar äter batteri och som någon i tråden påpekade om. Så får jag en varning upp X antal gånger på min mobil att app Y slukar ström. Jag stänger då av alla jag ser med att swepa fingret uppåt i Android. Detta leder tilll att jag ej har femhundraelva appar igång på min mobil och därmed klarar mig med mindre minne.
Jag tror dessutom mitt beteende med att vid varje varning stänga av allt är vanligt.