Är BF4 fortfarande vid liv på PC?

Permalänk
Medlem

Är BF4 fortfarande vid liv på PC?

Blev väldigt sugen på att börja spela BF4 igen men har bara ägt det på PS4 men vill gå över till PC. Jag undrar om spelet fortfarande är vid liv? Är det många som spelar eller är det bara samma 100-200 spelare hela tiden? Många som spelar på DLC banor?

Är det en idé att köpa spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Blev väldigt sugen på att börja spela BF4 igen men har bara ägt det på PS4 men vill gå över till PC. Jag undrar om spelet fortfarande är vid liv? Är det många som spelar eller är det bara samma 100-200 spelare hela tiden? Många som spelar på DLC banor?

Är det en idé att köpa spelet?

Lite svårt att veta utan att någon som har spelet installerat då det ser ut som att de har tagit bort siffrorna på hur många som spelar... men det borde vara allt från 4000k till 10k spelare om alla spelare inte har slutat för 3 månadersen
Men jag tror folk spelar standardkartorna mest.
BF3 är ju dock nästan helt dött.. hittade inte många servrar och de som fanns var halv tomma :/ medans i BF5 så kommer man in direkt .. xD
https://battlefieldtracker.com/bf4/population
https://bf4stats.com/

Permalänk

Jag spelar det ibland. Tycker det är det bästa BF spelet (så vida man inte räknar med BF1942 + Desert combat Har inte provat BFV. Får köpa det någon gång.

Det är förstås betydligt färre som spelar det nu. Finns alltid servrar att spela på men utbudet av kartor är lite begränsat och dom flesta servrar är tyska eller i öststaterna. Det finns tyvärr en del fuskare och jag tycker det är vanligare på servrarna i öst (undviker dom om det går).

Borde gå att köpa BF4 billigt så det är bara att prova.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Jag spelar det ibland. Tycker det är det bästa BF spelet (så vida man inte räknar med BF1942 + Desert combat Har inte provat BFV. Får köpa det någon gång.

Det är förstås betydligt färre som spelar det nu. Finns alltid servrar att spela på men utbudet av kartor är lite begränsat och dom flesta servrar är tyska eller i öststaterna. Det finns tyvärr en del fuskare och jag tycker det är vanligare på servrarna i öst (undviker dom om det går).

Borde gå att köpa BF4 billigt så det är bara att prova.

Märks att vi alla tycker olika , bästa enligt mig var Battlefield 1942,Vietnam och Battlefield 2 och de två sista moderna bästa var Bad Company 2 och Battlefield 3
Tycker BF4 hade mycket tråkigare kartor och var för likt BF3
Men tycker att alla Battlefield spel är helt ok
Hur många spelar Battlefield 4 nu? funderar själv på att installera och köra runt lite, finns ju inte så många val när det kommer till vilka spel som är aktiva xD

Tyckte även att Battlefield Heroes var sjukt kul den tiden det varade, Cartoon Shooter på hög nivå

Permalänk

Du kan köpa det på Origin för 49:- förtillfället. Och svar ja, det är fortfarande många som spelar.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

spelade lite i höstas o sommaren. är inte riktigt sugen just nu på att spela BF4 då det enligt mig endast finns 1 riktigt bra map, Pearl Market.

BF3 hade betydligt bättre maps tyvärr är utbudet på allt inom TDM skit på både BF4 och BF3.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Blev väldigt sugen på att börja spela BF4 igen men har bara ägt det på PS4 men vill gå över till PC. Jag undrar om spelet fortfarande är vid liv? Är det många som spelar eller är det bara samma 100-200 spelare hela tiden? Många som spelar på DLC banor?

Är det en idé att köpa spelet?

Jag har börjat spela BF4 igen sen några veckor tillbaka och det är överraskande många som spelar fortfarande. Jag kör uteslutande Conquest/Conquest Large och under dagarna är det ganska tomt (förutom på servrar med enbart Operation Locker), men efter 17-tiden så fylls servrarna upp och i mina favoriter har jag 5 servrar jag varvar mellan som har 55-64 spelare hela tiden framtill omkring midnatt.

Det finns några servers som kör DLC, men då kör de oftast uteslutande DLC och dessutom alla, och jag äger bara två av dem, så jag kan inte spela så många av banorna där, har därför inte koll på hur populära de är.

Men överlag så känns det välbefolkat och det är sällan jag ser samma namn på flera rundor så det verkar vara bra variation och många som spelar.

Och med tanke på att du kan få tag på spelet på för 78 kr, så har du inte mycket att förlora på att prova

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande servrar där folk spelar och det är fortfarande roligt
Det finns fortfarande BF3 servrar uppe också där folk spelar, och Bad Company 2

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det finns fortfarande servrar där folk spelar och det är fortfarande roligt
Det finns fortfarande BF3 servrar uppe också där folk spelar, och Bad Company 2

Klart det finns även om det inte är jätte många spelare.
Finns även de som fortfarande spelar BF1942
https://www.gametracker.com/search/bf1942/?

Permalänk
Medlem

Köpte BF4 under rean. Sjukt kul att komma tillbaka. Lite jobbigt att inte ha alla vapen och gadget dock

Permalänk
Medlem

Snabbt tips om du ska börja spela B4 igen: Av någon anledning så är det nån bugg som gör att det står att servrar har många spelare online, även när det inte är nån alls på servern.

Installera tillägget True Player Count som fixar så du ser hur många som egentligen är inne på servern.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/bf4-true-playe...

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Snabbt tips om du ska börja spela B4 igen: Av någon anledning så är det nån bugg som gör att det står att servrar har många spelare online, även när det inte är nån alls på servern.

Installera tillägget True Player Count som fixar så du ser hur många som egentligen är inne på servern.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/bf4-true-playe...

https://i.postimg.cc/gchqF5Br/Sk-rmklipp1.jpg

Bugg och bugg, är inte det något som sevrarna använder för att få folk att joina? Oavsett är det jävligt störande så man tackar för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag drog igång BF4 för ett tag sedan och visst finns det många som fortfarande spelar det. Men det har verkligen inte åldrats med värdighet! Ingen känsla i varken gubbe eller vapnen och grafiken är blä, då var ändå BF4 min favorit i serien tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag drog igång BF4 för ett tag sedan och visst finns det många som fortfarande spelar det. Men det har verkligen inte åldrats med värdighet! Ingen känsla i varken gubbe eller vapnen och grafiken är blä, då var ändå BF4 min favorit i serien tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar det också nu men jag hittar bara runt 35 servrar.
Trodde mer folk spelade bf4 med tanke på vad folk ropar om spelet.
Känns till och med som att bf1 har mer spelare.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Kanske inte så konstigt i och med att BF4 just nu är dubbelt så gammalt som BF1 även om det var populärare vid release änr BF1 var vid release.

Permalänk
Medlem

Najs att det fortfarande finns folk som lirar den gamla godingen, ska damma av BF4 med nått tag

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfterShock:

@ExcZist: Kanske inte så konstigt i och med att BF4 just nu är dubbelt så gammalt som BF1 även om det var populärare vid release änr BF1 var vid release.

Måste säga att jag tycker att det är konstigt att BF4 har så lite spelare med tanke på vad folk säger om BF1 och BF5 . BF4 är ju ganska tomt med kan jag ju tycka med sen visst inte lite spelare med tanke på åldern men jag förväntade mig efter när man läst om hur BF4 har mer spelare än BF1 och BF5 🤔

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF4 fortfarande när jag har tid. Tycker det är ett bra spel, men saknar en del kartor från BF3, som någon nämnde ovan.
Dock har antalet spelare har minskat rejält sedan ca ett år tillbaka, kanske på grund av BF5.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Jag spelar BF4 fortfarande när jag har tid. Tycker det är ett bra spel, men saknar en del kartor från BF3, som någon nämnde ovan.
Dock har antalet spelare har minskat rejält sedan ca ett år tillbaka, kanske på grund av BF5.

Omöjligt att spelare slutat med BF4 för BF5, BF5 var ju SJW skit som ingen skulle spela 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Omöjligt att spelare slutat med BF4 för BF5, BF5 var ju SJW skit som ingen skulle spela 😂

Hehe jo, jag tycker också 5an är skit och kan inte begripa hur man kan spela det när 4an är så mycket bättre

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Lite svårt att veta utan att någon som har spelet installerat då det ser ut som att de har tagit bort siffrorna på hur många som spelar... men det borde vara allt från 4000k till 10k spelare om alla spelare inte har slutat för 3 månadersen
Men jag tror folk spelar standardkartorna mest.
BF3 är ju dock nästan helt dött.. hittade inte många servrar och de som fanns var halv tomma :/ medans i BF5 så kommer man in direkt .. xD
https://battlefieldtracker.com/bf4/population
https://bf4stats.com/

Du säger att infon om hur många spelare som spelar är borttagen, och följer sedan upp med att motbevisa dig själv..
Att jämföra BF5 med ett spel som kom ut för 8 år sedan..grattis? Ett nästan nytt spel har mer spelare än ett nästan 10 år gammalt spel. Wohoo.
Och det finns stats för BF3 player count, om nu TS är intresserad.
Här: http://bf3stats.com

Du jämför återigen BF4 som är 6 år gammalt med ett spel som inte ens är ett år gammalt också. Bristfällig logik som bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Du säger att infon om hur många spelare som spelar är borttagen, och följer sedan upp med att motbevisa dig själv..
Att jämföra BF5 med ett spel som kom ut för 8 år sedan..grattis? Ett nästan nytt spel har mer spelare än ett nästan 10 år gammalt spel. Wohoo.
Och det finns stats för BF3 player count, om nu TS är intresserad.
Här: http://bf3stats.com

Du jämför återigen BF4 som är 6 år gammalt med ett spel som inte ens är ett år gammalt också. Bristfällig logik som bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte kollat på Battlefield4s tracker sen jag sa det då jag antog att de inte kommer visa de igen eftersom de inte visat något sen i januari.. Stog bara nollor hela vägen.
Nej jag jämför med vad folk säger då det finns gott om kommentarer där folk säger att BF4 har mer spelare än BF1 och BF5 men jag tycker det är konstigt att jag hittar 35 servrar och vissa av dem där det står att det ska finnas 24/32 eller 57/64 spelare är tomma när spelet ska ha så många spelare enligt dessa spelare.
Så om alla dessa spelare ska tala sanningen så borde jag ju hitta mer servrar än 35 som har fullt av spelare.

Permalänk
Medlem

Vanilla maps finns det gott om men servrar som kör specifika DLC eller kartor från dem är sällsynta men däremot kör de ju samma hela tiden.
De flesta sådana roterar 1-2 maps hela tiden.
Personligen gillar jag väl vanilla mest men finns några guldkorn i DLC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jag har inte kollat på Battlefield4s tracker sen jag sa det då jag antog att de inte kommer visa de igen eftersom de inte visat något sen i januari.. Stog bara nollor hela vägen.
Nej jag jämför med vad folk säger då det finns gott om kommentarer där folk säger att BF4 har mer spelare än BF1 och BF5 men jag tycker det är konstigt att jag hittar 35 servrar och vissa av dem där det står att det ska finnas 24/32 eller 57/64 spelare är tomma när spelet ska ha så många spelare enligt dessa spelare.
Så om alla dessa spelare ska tala sanningen så borde jag ju hitta mer servrar än 35 som har fullt av spelare.

Det har funnits stats där hela tiden, dom har downtime visar perioder för servrarna.

Du jämför aktivt don nya spelen med BF3&4, det gjorde du tillochmed i din första post. Och vart har dessa kommentarer dykt upp? Kräver ingen PhD för att inse att nyare spel i samma serie har mer spelare 9 fall av 10.

Det med servrarna kan vara pågrund av att du inte har refreshat, och även hört rykten om att vissa servers fakear sin player count i broswern. Ingen aning om det stämmer eller inte.

Du har alltså hört ett par stycken uttrycka sig felaktigt Helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Det har funnits stats där hela tiden, dom har downtime visar perioder för servrarna.

Du jämför aktivt don nya spelen med BF3&4, det gjorde du tillochmed i din första post. Och vart har dessa kommentarer dykt upp? Kräver ingen PhD för att inse att nyare spel i samma serie har mer spelare 9 fall av 10.

Det med servrarna kan vara pågrund av att du inte har refreshat, och även hört rykten om att vissa servers fakear sin player count i broswern. Ingen aning om det stämmer eller inte.

Du har alltså hört ett par stycken uttrycka sig felaktigt Helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har refreshat browsern ett X antal gånger, jag vet ju hur man söker efter servrar men jag hittar inte mer än 35 så jag får väl installera om spelet om det ska vara så att det finns mer än 35 .. inte hela världen
Nej jag visste inte att de fakear sin player count innan jag kollade upp det samt att hade jag jämför BF4 och BF5 rakt av så hade jag sagt att det är trist att folk spelar BF5 istället för BF4 men BF4 är ju gammalt som BF3 och BC2. Men som sagt så hittar jag mer kommentarer där folk skriver att BF4 har mer spelare än både BF1 och BF5
De statsen kollade jag och en på steam ett x antal gånger i veckan och det har inte stått något

Edit:Ursäkta stavfel, skriver från telefon
Permalänk
Medlem

BF4: Currently online players (Total: 22,659):
BF1: Currently online players (Total: 24,405):

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@jehuty: Oja, det många som spelar.