Vill bara tacka Inet för att ni tar in Glorious kommande möss!

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka Inet för att ni tar in Glorious kommande möss!

Letade efter ställen att förboka dessa på och såg till min förvåning att ni tar in dom, vill bara tacka för att ni tar in ett "mindre" märke och inte bara kör dom stora

För nyfikna så är det dessa i fråga:
https://www.inet.se/kategori/597/gaming/737/glorious-pc-gamin...

Permalänk
Medlem

Ja dom såg intressanta ut med sin FinalMouse kopia eller vad man ska kalla det för. Jag är intresserad av hur bra sensorn är och storleken på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastie:

Ja dom såg intressanta ut med sin FinalMouse kopia eller vad man ska kalla det för. Jag är intresserad av hur bra sensorn är och storleken på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Sensorn är väl samma som i Air 58?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Sensorn är väl samma som i Air 58?

Får man som okunnig i ämnet fråga vad en sådan processor ställer sig jämte mot andra på marknaden. Förstår självklart att det inte rör sig om någon mirakel sensor som kommer förbättra spelupplevelsen , men för någon med ibland kraftig handsvett blev jag intresserad av musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastie:

Ja dom såg intressanta ut med sin FinalMouse kopia eller vad man ska kalla det för. Jag är intresserad av hur bra sensorn är och storleken på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Den är mer lik FK1 enligt dom som fått testa den, även om den ser ut som en ren FM "kopia" med alla hål
Kort early impression av menismyforte :

Size chart:

Permalänk
Inet
Skrivet av Nivity:

Letade efter ställen att förboka dessa på och såg till min förvåning att ni tar in dom, vill bara tacka för att ni tar in ett "mindre" märke och inte bara kör dom stora

För nyfikna så är det dessa i fråga:
https://www.inet.se/kategori/597/gaming/737/glorious-pc-gamin...

Hej!

Roligt att höra!

Skulle du hitta något som är intressant som vi ej har i vårt sortiment så är det bara att hojta till så kan vi kika om vi kan ta in produkten.

Ha en trevlig dag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Roligt att höra!

Skulle du hitta något som är intressant som vi ej har i vårt sortiment så är det bara att hojta till så kan vi kika om vi kan ta in produkten.

Ha en trevlig dag!

Radeon VII verkar ni ha brist på.

Utöver det, Finalmouse Air 58? Verkar bara vara Maxgaming som säljer dessa i Sverige än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Radeon VII verkar ni ha brist på.

Utöver det, Finalmouse Air 58? Verkar bara vara Maxgaming som säljer dessa i Sverige än så länge.

Air58 säljs inte längre, det var en engångs produktion, kommer ej säljas fler, någonsin.
Finalmouse har också slutat att tillverka möss helt och dom har gått helt bananas på twitter
Maxgaming säljer inte heller den utan dom sålde slut första 24h med antalet pre-orders dom fick.

Permalänk

Blä med RGB, men bra för barn.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Air58 säljs inte längre, det var en engångs produktion, kommer ej säljas fler, någonsin.
Finalmouse har också slutat att tillverka möss helt och dom har gått helt bananas på twitter
Maxgaming säljer inte heller den utan dom sålde slut första 24h med antalet pre-orders dom fick.

Vad är det för dumheter?
Det verkar ju finnas efterfrågan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Radeon VII verkar ni ha brist på.

Utöver det, Finalmouse Air 58? Verkar bara vara Maxgaming som säljer dessa i Sverige än så länge.

Maxgaming är exklusiv partner för finalmouse, det är även därför maxgaming inte kommer vara officiell releasepartner för Odin eftersom Finalmouse hotat med att droppa maxgaming om de kör Odin. (Om alla rykten stämmer)

Skrivet av Nivity:

Air58 säljs inte längre, det var en engångs produktion, kommer ej säljas fler, någonsin.
Finalmouse har också slutat att tillverka möss helt och dom har gått helt bananas på twitter
Maxgaming säljer inte heller den utan dom sålde slut första 24h med antalet pre-orders dom fick.

1. Maxgaming har sålt air58 fler gånger än vid release, senast för ca 2 veckor sedan hade de båda färgerna i lager.
2. Finalmouse har inte slutat tillverka möss, de kommer snart släppa sin nya 47g-modell.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Blä med RGB, men bra för barn.

Enda jag möjligtvis kan störa mig på är om man får betala väldigt mycket extra för det, annars brukar ju allt som lyser, pulserar och blinkar kunna gå att stänga av.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det blev direkt en förhandsbokning! Tack TS!

Jag har velat testa någon utav finalmouse men det har ju inte varit det lättaste att få tag i! Detta bör väl räknas som en instegsmodell eller kanske rent utav en utmanare! Jag håller tummarna på kvalité!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Maxgaming är exklusiv partner för finalmouse, det är även därför maxgaming inte kommer vara officiell releasepartner för Odin eftersom Finalmouse hotat med att droppa maxgaming om de kör Odin. (Om alla rykten stämmer)

1. Maxgaming har sålt air58 fler gånger än vid release, senast för ca 2 veckor sedan hade de båda färgerna i lager.
2. Finalmouse har inte slutat tillverka möss, de kommer snart släppa sin nya 47g-modell.

Vi får väl se.
FM gick själva ut med att dom inte kommer göra fler möss utan fokusera på att lansera en sensor.
47g mus var 1 tweet och inget mer, efter detta har dom även gått helt jävla crazy och snackat om deras sensor bara och sen låst kontot

När det gäller FM finns det absolut noll garantier, dom kanske går tillbaka på det dom sa 100000 gånger att dom inte kommer släppa fler möss (vilket är typiskt FM då dom snackar skit 24/7).

Att Maxgaming hade fler kan vara rest batch ja, men Air tillverkas inte alls längre och går inte heller köpa någonstans.

Jag är iaf done med FM, största skämtföretaget som finns, och deras produkter blir bara sämre och sämre.
Och att dom ens skulle göra en sensor som skulle vara bättre än nuvarande är också ett skämt som aldrig kommer hända

Air är dock en av dem sämsta mössen jag testat. Har en UL pro som jag är nöjd med. Air är ett stort skämt, hålen på sidan är extremt obekväma, scrollhjulet är typ som vasselin utan grooves, helt jävla värdelös mös. Som tur är går dom enkelt att kränga vidare

Glorious lyssnar iaf på sina kunder, dom ändrade musfötterna efter feedback bland annat (var dock gällande färgen) i vilket fall som har dom de bästa stock fötterna på marknaden i klass med hyperglides.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vi får väl se.
FM gick själva ut med att dom inte kommer göra fler möss utan fokusera på att lansera en sensor.
47g mus var 1 tweet och inget mer, efter det har dom gått ut med att dom inte kommer släppa fler möss.
Nu är deras twitter låst/skyddat efter dom gick helt crazy mental mot alla på twitter.

Det finns absolut noll info ang det du säger.
Att Maxgaming hade fler kan vara rest batch ja, men Air tillverkas inte alls längre och går inte heller köpa någonstans.

En tweet vad snackar du om, det var typ 5+ tweets och de gav ut en prototyp. Att de inte skulle göra fler möss sa de låångt innan de pratade om nya 47g.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

En tweet vad snackar du om, det var typ 5+ tweets och de gav ut en prototyp. Att de inte skulle göra fler möss sa de låångt innan de pratade om nya 47g.

Tja, 1 tweet räknar jag det som då dom bara ramblade som idioter som vanligt, att dom är bästa sedan skivat bröd, att dom är kungarna på allt i världen o blablabla.

Anyway, ska inte söla ner tråden med FM då dom inte är värda att nämnas längre. I'm done.

Permalänk
Inaktiv

Japp, tack för detta Inet. Hittade till produkten på er sidan via reddit imorse
Sålde min Air58 och beställde Odin istället, främst för att jag inte kom överens med formen på den. Tack och lov inga problem att sälja Air58an, helt sjuk efterfrågan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Enda jag möjligtvis kan störa mig på är om man får betala väldigt mycket extra för det, annars brukar ju allt som lyser, pulserar och blinkar kunna gå att stänga av.

Exakt, jag vill hellre ha det än att vara helt utan.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ser ju magisk ut om man har handsvett. Funkar den 'bra' för det?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag kanske missar nåt här men borde inte hålen göra att den blir ännu mindre lämplig för folk med handsvett? Jag menar, med åren borde väl det drabba elektroniken inuti.

Förstår tänket. Hål = ventilation. Men är inte det som att måla flames på en bil och tro att den ska gå snabbare? Typen av plast som används borde spela mer roll.

Skrivet av Inet:

Hej!

Roligt att höra!

Skulle du hitta något som är intressant som vi ej har i vårt sortiment så är det bara att hojta till så kan vi kika om vi kan ta in produkten.

Ha en trevlig dag!

Jag tänkte snart beställa en sån här: https://www.pcgamingrace.com/products/the-glorious-gmmk-compact-iso (andra alternativ:
https://www.pcgamingrace.com/products/the-glorious-gmmk-tkl-iso
https://www.pcgamingrace.com/products/the-glorious-gmmk-full-size-iso )

Men tar ni in dem köper jag mycket hellre från er.

Men som sagt, jag kanske missar nåt och i mitt tycke är musen helt obegripligt ful ändå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phedd:

Jag kanske missar nåt här men borde inte hålen göra att den blir ännu mindre lämplig för folk med handsvett? Jag menar, med åren borde väl det drabba elektroniken inuti.

Förstår tänket. Hål = ventilation. Men är inte det som att måla flames på en bil och tro att den ska gå snabbare? Typen av plast som används borde spela mer roll.

Men som sagt, jag kanske missar nåt och i mitt tycke är musen helt obegripligt ful ändå

Hålen är inte där för ventilation eller syns skull, det är för viktens skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Hålen är inte där för ventilation eller syns skull, det är för viktens skull.

Okej, då är jag ännu mindre med i leken och ger upp att försöka förstå

Antar att "gamers" fått för sig att möss är för tunga eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Den är mer lik FK1 enligt dom som fått testa den, även om den ser ut som en ren FM "kopia" med alla hål
Kort early impression av menismyforte :
https://youtu.be/7TtAbtBdzFI

Size chart:
https://i.redd.it/wipuqagixal21.jpg

Skulle ju vara guld om den är mer lik FK1. Har både Zowie FK1 och Finalmouse Air58 och jag gick tillbaka till FK1 då den helt enkelt ligger bättre i min hand. Även fast dom nästan är lika stora så känns FM mycket större i handen.

Har nu köpt Paracord-kabel till min FK1 som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan. Ska bli riktigt nice då det är en av sakerna jag verkligen diggade med FM.

Sen vad det gäller 3310(FK1) eller 3360(FM) så märker jag ingen skillnad om jag ska vara ärlig. Spelar minst lika bra med möss oavsett vilken av dessa sensorerna det är. Så länge formen är känns bra så kommer det nog vara det jag går på.

Glorious borde släppa en modell utan allt RGB-lull lull och få ner vikten till samma nivå som Air58, dvs 58g. Då hade jag nog kunnat satsa på en sådan.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Ja de nya mössen ser coola ut

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

Hålen är inte där för ventilation eller syns skull, det är för viktens skull.

Kan man inte fylla den med helium eller något :P?

Lär fastna mycket skit i den efter ett tag :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phedd:

Okej, då är jag ännu mindre med i leken och ger upp att försöka förstå

Antar att "gamers" fått för sig att möss är för tunga eller nåt sånt.

Om man föredrar en tung eller lätt mus är väl individuellt men de flesta hävdar att en lätt mus ger fördelar. Därför denna hype kring t.ex. finalmouse. Jag upplever då att jag presterar bättre med en lätt mus än en tung. Så för att svara på din fråga, både "gamers" och gamers anser att möss är för tunga över lag. Det kanske är dags för dig att uppdatera dig, kulmöss är inte relevanta idag

Även den rutinerade Quakespelaren och musrecenscenten Rocket Jump Ninja anser definitivt att en lättare mus är bättre och får mellan 3-10% fler träffar med Air58'an:

Sedan så påstår jag inte att lätta möss är för alla, det finns riktigt bra spelare som spelar med förhållandevis tunga modeller. Men det är väl bra att det kommer alternativ till oss som föredrar lätta. Sedan ska det nämnas att den "paracord" som t.ex. finalmouse använder är bland det bästa som hänt trådade möss.

Skrivet av gabriel15:

Kan man inte fylla den med helium eller något :P?

Lär fastna mycket skit i den efter ett tag :S

Nu vet jag inte om du trollar men ska svara seriöst på den. Med tanke på att helium har en lyftkraft på ca. 1 gram per liter vid marknivå så skulle kanske en heliumfyllning ta bort högst 0,1 gram av vikten, vilket skulle förbrukas många gånger om av konstruktionen som krävs för att göra den tät.
Gällande smuts så upplever jag det inte som något problem och har heller aldrig hört talas om bekymmer med det. Enkel att blåsa ren med lite tryckluft. Det är snarare oron över att spilla någon vätska över dem som folk brukar tala om.