Widget/app för att visa nästa avgång från hållplats (Android, Västtrafik)?

Permalänk
Medlem

Widget/app för att visa nästa avgång från hållplats (Android, Västtrafik)?

Tidigare i veckan köpte jag en surfplatta för första gången. En enklare Samsung Tab A. En grej jag skulle vilja kunna använda den till är att ha den i laddstället och fungera som en infoskärm. Jag vet att Västtrafik har en tjänst för realtidsskyltar, men den är bara tillgänglig för företag, idiotiskt nog, så jag undrar om det finns en app som gör samma sak. Jag har letat men inte lyckats hitta nån som funkar i dag. Det fanns flera, varav en jag själv använde flitigt, för många år sen, men det verkar som om Västtrafik ströp accessen för 5-7 år sen. Deras egen app har funktionen, djupt nere i menyerna men inget som går att lägga som en startskärm, vad jag vet.

Jag vet att en bekant till mig har programmerat en egen lösning som gör nåt liknande, men den kör lokalt på en Raspberry Pi kopplat till en bildskärm, så det är inte riktigt överförbart till en Android-platta.

Så, är det nån som tror att det går att lösa, och i så fall hur?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Fungerar inte den som Västtrafik's appen har då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

@cyklonen: Fungerar inte den som Västtrafik's appen har då?

https://i.imgur.com/j3fG8w1.jpg

Nej, där måste jag gå in i appen, ner i menyerna och välja hållplats. Jag vill ha en färdig grej som ligger på skärmen hela tiden, och uppdateras i realtid. Dvs, samma funktionalitet som hållplatstavlorna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nej, där måste jag gå in i appen, ner i menyerna och välja hållplats. Jag vill ha en färdig grej som ligger på skärmen hela tiden, och uppdateras i realtid. Dvs, samma funktionalitet som hållplatstavlorna.

Denna ska nog göra det du önskar! Funkar perfekt för mig 👌🤙
https://m.sweclockers.com/forum/trad/1079109-gowest-vasttrafi...