Script för auto-throw bandage och ammo

Permalänk
Medlem

Script för auto-throw bandage och ammo

Någon som sitter på ett tjusigt script som gör detta automatiskt när man är i närheten? Autohotkey borde ju vara en lösning.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag spelar inte själv Battlefield, men om jag inte missuppfattar, utifrån vad du beskriver så låter det som det du vill ha är något slags script som automatiskt gör något åt dig i spelet av sig självt, i ditt fall när en medspelare är nära. För mig låter detta som ett slags fusk, och på forumet är diskussioner om fusk i multiplayer-spel inte tillåtna.

Däremot kan det kanske vara möjligt att skapa något slags makro som kastar bandage och ammunition när du trycker på knappen utan att det för den sakens skull räknas som ett fusk. I så fall så händer ju något för att du trycker på knappen, och inte automatiskt. Då borde AHK kunna vara en möjlig lösning.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Hej!

Jag spelar inte själv Battlefield, men om jag inte missuppfattar, utifrån vad du beskriver så låter det som det du vill ha är något slags script som automatiskt gör något åt dig i spelet av sig självt, i ditt fall när en medspelare är nära. För mig låter detta som ett slags fusk, och på forumet är diskussioner om fusk i multiplayer-spel inte tillåtna.

Däremot kan det kanske vara möjligt att skapa något slags makro som kastar bandage och ammunition när du trycker på knappen utan att det för den sakens skull räknas som ett fusk. I så fall så händer ju något för att du trycker på knappen, och inte automatiskt. Då borde AHK kunna vara en möjlig lösning.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

Jag skulle klassa detta som fusk eftersom det inte finns någon funktionalitet för att känna av skadade spelare i närheten inbyggt i spelet. Så för att genomföra detta måste man köra någon form av tredjepartsprogramvara. Det är den del av spelet att ha koll på vad som händer runt omkring.

Om trådskaparen väljer den rätta vägen så rekommenderar jag dig istället att knyta "kasta medpack"-knappen till något väldigt lättillgängligt, exempelvis någon av sidoknapparna på musen. Står du bredvid en klunga av lagkamrater så är det bara att banka på knappen några gånger så kommer du kasta ut HP automatiskt till folk som behöver det. Spelet är väldigt snällt så du behöver inte ens sikta på folk för att kasta. Och avståndet du kan kasta ifrån är längre än vad du tror.