Vermintide 2 och Conan Exiles gratis under helgen

Permalänk
Entusiast

Vermintide 2 och Conan Exiles gratis under helgen

Warhammer: Vermintide 2

För den som är sugen på maximal råttslakt är nu svenskutvecklade Vermintide 2 gratis under helgen på Steam, och går även att få till rabatterat pris om man blir helt såld.

Spelet utspelar sig i fantasy-versionen av Warhammer och går att spela med upp till fyra vänner, där varje spelare kontrollerar en hjälte som ska leda världen bort från undergångens rand. Jag har själv spelat både ettan och tvåan en hel del och de är både köttiga och samtidigt utmanande på de högre svårighetsgraderna, rekommenderas! Det kommer även en expansion under året

Conan Exiles

Conan Exiles har jag aldrig testat själv men det utvecklas av våra mindre begå.. jag menar fantastiska norska grannar Spelet erbjuder både ett enspelarläge, co-op och en bestående MMO-värld som man kan ge sig in i. Här gäller överlevnad på högsta nivå när elementen ställs mot spelaren, och striderna bjuder på gedigen lemlästning. Även Conan får rabatterat pris!

Kommer du testa något av spelen? Hoppa gärna in på vår Discord om du vill spela med andra sköna SweC:are!

Klicka här för att gå med i SweClockers Discord

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Passade på att testa Vermintide igår. Körde typ en timme och striderna är verkligen köttiga. Dock tycker jag det är lite mycket spamma vänster musknapp, ingen finess direkt. Men det kanske blir bättre.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Passade på att testa Vermintide igår. Körde typ en timme och striderna är verkligen köttiga. Dock tycker jag det är lite mycket spamma vänster musknapp, ingen finess direkt. Men det kanske blir bättre.

Finessen är hur väl du använder höger knappen

Permalänk
Avstängd

Låt mig säga, att känslan kommer att bli väldigt dystopisk och ensam i enspelar läge på Conan exile, det kommer att bli mer ett survivalist spel i enspelar läge, personligen gillar jag det, men det går även att skapa en egen spelserver och bjuda in några polare, eller öppna den för alla.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Finessen är hur väl du använder höger knappen

Man måste ju trycka på "F" ibland också

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UncleDirty:

Finessen är hur väl du använder höger knappen

Skrivet av BrutalSwede:

Man måste ju trycka på "F" ibland också

Haha, you got me. Måste erkänna att jag glömde bort blockeringsmekaniken.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

En funktion för att sortera bort spelnyheter vore skönt, känns som 80% av nyheterna är det numera!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

En funktion för att sortera bort spelnyheter vore skönt, känns som 80% av nyheterna är det numera!

Det kanske skulle gå att tagga kategorier tex?

(Personligen vill jag ha spelnyheter, spel går ju att använda till mer än att bara spela om de är bra gjorda rent tekniskt, tex fattigmans 3D simulatorer, etc. Spelar kanske 10-40% av tiden jag använder de spel jag har... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

En funktion för att sortera bort spelnyheter vore skönt, känns som 80% av nyheterna är det numera!

Skrivet av Mizzarrogh:

Det kanske skulle gå att tagga kategorier tex?

(Personligen vill jag ha spelnyheter, spel går ju att använda till mer än att bara spela om de är bra gjorda rent tekniskt, tex fattigmans 3D simulatorer, etc. Spelar kanske 10-40% av tiden jag använder de spel jag har... )

Går alldeles utmärkt att filtrera nyhetsartiklar genom att gå in på Arkiv.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Haziza:

En funktion för att sortera bort spelnyheter vore skönt, känns som 80% av nyheterna är det numera!

Att andelen är så hög är så klart en överdrift. Däremot är det klart att det går i vågor. Ibland händer mycket inom hårdvaruvärlden och andra veckor händer mycket inom spel medan hårdvarubranschen för stunden går på tomgång eller inte är lika aktiv som vanligt, då kan konsekvensen bli att det blir mer spelnyheter än vanligt.

Du får gärna skapa en tråd i feedback om du tycker vi gör något fel, såna här negativa korta kommentarer i en random nyhet är sällan rätt väg att gå om du vill bli hörd. Trevlig kväll!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner