Battlefield V:s battle royale-läge Firestorm hittar ut i videoklipp

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V:s battle royale-läge Firestorm hittar ut i videoklipp

Via ett läckt videoklipp ges en första glimt av battle royale-läget Firestorm, som planeras att läggas till gratis i Battlefield V senare under månaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore kul med ett svarsalternativ som sa "Ja, men jag äger inte BFV" jag är en av dem som iaf väntat på den fullfjädrade versionen med alla content som var lovad innan release.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Svar: "Kanske, tänker kika lite streams först för o se hur det verkar."
"Hyrde" BFV via premier men förlängde inte efter 1 månad.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Såg extremt intressant ut efter att ha sett trailern och verkade vara betydligt bättre än förväntat. Tror faktiskt detta kan rädda hela BF V då alla andra klassiska BF modes egentligen är lite uttjatade i tidigare spel. Skulle vara kul om inventory-systemet kunde följa med in i Conquest m.m.

Permalänk
Medlem

Kommer helt klart testa om det blir Free to Play vilket är högst tveksamt.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Såg inte riktigt fram emot Firestorm tidigare, men efter att ha sett klippet... Detta kan bli riktigt bra!

Får nu hoppas på att det blir Free To Play så man får in ännu fler spelare - pengar finns att hämta genom att introducera diverse genuina WWII skins

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Kommer att se framemot att fastna på allt småbråte på marken..sen dras med att blästra en fiende i ryggen för att den sen ska vända sig om och knäppa en på ett skott..

Nej, BF-serien är död för mig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har BFV. Har någon läst om denna DLC inngår i BFV eller om det är en betalbar DLC? (för dom som inte har origin premium dvs)

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

En fråga till er som har BFV. Har någon läst om denna DLC inngår i BFV eller om det är en betalbar DLC? (för dom som inte har origin premium dvs)

Ingen utanför EA/DICE som vet än. Förhoppningsvis är de smarta och släpper detta som Free 2 Play, så som Fortnite, Apex Legends m.fl. men återstår att se!

EDIT: Oj läste fel där. Ja det kommer ingå i BF V som "free DLC", så som övriga DLC:n. Men sen är frågan om de släpper detta Free 2 Play för de som inte äger Battlefield V eller ej...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

En fråga till er som har BFV. Har någon läst om denna DLC inngår i BFV eller om det är en betalbar DLC? (för dom som inte har origin premium dvs)

All DLC ingår alla versioner.
Det enda deluxe och andra versioner fick var kosmetiska grejer, de var ganska värdelösa och fula också.

Skrivet av ibland:

Vore kul med ett svarsalternativ som sa "Ja, men jag äger inte BFV" jag är en av dem som iaf väntat på den fullfjädrade versionen med alla content som var lovad innan release.

Med tanke på att det är en live service så lär du få vänta några år.
Inget kommer vara riktigt färdigt, allt kommer senare än lovat men det kommer väl någon gång.

Permalänk
Medlem

@marcusOCZ: Allt content som kommer att komma till BF V skall vara gratis för alla som äger spelet, oavsett typ av kopia.

Firestorm ser episkt ut, fick nästan gåshud. Kommer absolut att spelas!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag har inget principiellt emot Battle Royale som spelkoncept, men jag tycker tyvärr inte att det är kul helt enkelt. För mycket frustration jämfört med vad det ger för min del.

Kommer testa detta i BFV med öppet sinne men sen rätt sannolikt aldrig röra spelläget igen.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de kör lite rabatter igen i samband med releasen av detta för att eventuellt locka lite fler spelare. De hade 50% rea på det i julas och då plockade jag upp det. Har haft mycket roligt med det sen dess men har lite svårt att motivera för vänner att köpa det gör 650kr.... Jag betalade strax över 300 kronor för det. Det var det lätt värt. Jag har spelat så mycket så det hade säkert varit värt 650kr för mig med.

Permalänk
Medlem

Mer maps/"Content", SNABBA(!) buggfixar och lvl cap increase är det Battlefield communityt skriker om. Trots det läggs till synes alla resurser på att fortsätta med Battlefield BR, varför får jag Battlefield Hardline vibbar... Stryk Battlefield namnet från detta BR och gör Battlefield till dom stora episka striderna Jag åtminstone vill ha.

Vill jag spela BR finns ett fantastiskt spel som heter Apex, som jag snart spelat lika mycket

Firestorm videon var en av dom bättre dom gjort iallafall!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Sjusovarn

Hmm, verkar nästan lite som att man insta-dör om man kommer ut i zoonen. Lite oklar om man kan hitta scopes eller om det är rarity som avgör allt. Såg helt klart ballt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Nasso: Just nu kör dom 50% på Battlefield V samt en massa andra spel via origin.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Skrivet av MyScnd:

Hmm, verkar nästan lite som att man insta-dör om man kommer ut i zoonen. Lite oklar om man kan hitta scopes eller om det är rarity som avgör allt. Såg helt klart ballt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte samma. Om man ser hur elden river ner hus osv så borde man ju insta dö, men kanske är någon värmevåg eller nåt en bit innan som bara gör lite damage.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hade nog provat om jag ägt spelet, men jag är ändå bara av uppfattningen att det bästa med Battlefield är deras main Theme-låt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ill be there! C U on the battlefield!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Testpilot
Skrivet av dbxxx:

Mer maps/"Content", SNABBA(!) buggfixar och lvl cap increase är det Battlefield communityt skriker om. Trots det läggs till synes alla resurser på att fortsätta med Battlefield BR, varför får jag Battlefield Hardline vibbar... Stryk Battlefield namnet från detta BR och gör Battlefield till dom stora episka striderna Jag åtminstone vill ha.

Vill jag spela BR finns ett fantastiskt spel som heter Apex, som jag snart spelat lika mycket

Firestorm videon var en av dom bättre dom gjort iallafall!

Det är inte ens DICE Stockholm som utvecklar BR-läget i BFV, det är Criterion som står för den biten. Det är Criterion som gjort bl.a. fysiken för flygning i Battlefront-spelen, Burnout 3/paradise samt Need for Speed: Most Wanted (källa) - Så man kan säga att dom vet hur man gör fordon och sådant rätt, vilket lär vara super viktigt inför ett BR spel i Battlefield-franchisen.

Så även om Firestorm skulle få 100 uppdateringar för varje "BFV" uppdatering, så är det inte så att man lagt BFV åt sidan utan snarare att Criterion gjort en förjävla starkt jobb eller haft det "enklare" (med enklare menar jag att det är DICE Stockholm som utvecklar Frostbite och alla dess verktyg, implementationer så som RT/DLSS o.s.v.).

Och vem säger att man inte kan spela både Firestorm & APEX parallellt? Verkar vara 2 helt olika upplevelser, precis som APEX var/är till Fortnite/PUBG.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av FredrikMH:

Hade nog provat om jag ägt spelet, men jag är ändå bara av uppfattningen att det bästa med Battlefield är deras main Theme-låt.

Tycker du ska prova det, helt klart!

Det är inte samma spel som det var på release, och även om det vore så var det långt ifrån den "skithögen" som media/vokala människor fick det att låta som. Jag har ca. 184h i spelet redan & då lirar jag även annat på sidan, BFV är helt enkelt otroligt kul - Dock är det rekommenderat att spela med vänner, precis som med vilket annat "squad"-baserat spel som helst

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Fick en key och har plöjt 70 timmar nu på ett par veckor, helt ok, men jäklar vad buggar spelet har!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tycker du ska prova det, helt klart!

Det är inte samma spel som det var på release, och även om det vore så var det långt ifrån den "skithögen" som media/vokala människor fick det att låta som. Jag har ca. 184h i spelet redan & då lirar jag även annat på sidan, BFV är helt enkelt otroligt kul - Dock är det rekommenderat att spela med vänner, precis som med vilket annat "squad"-baserat spel som helst

Jag stannade tyvärr efter Battlefield 3 och spelade sen bara betan av Battlefield 1 vilket gav mig en del avsmak.

Lär inte köpa Battlefield V nu heller tyvärr. Kanske om jag blir riktigt rastlös och desperat

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Lät typ som om nån på DICE bett sin pappa spela in voice overn:
skavanche
faaaiht
sövaihv

känns ju som om att de inte tillför något speciellt till genren förutom förstötbara hus typ, vilket förvisso kan ändra en speltyp som annars är rätt campig

är personligen helt bränd på BR så kommer inte vara något jag testar ändå

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Totalt ointressant för mig då jag inte är en stor fan av BR-genren, men vet att många går och väntar på Firestorm så kul för dom att det äntligen kommer.

Hoppas dock verkligen att Dice inte får för sig att låsa Tides of War-event i Firestorm-läget, då blir det den första veckan sedan ToW kom som jag hoppar över.

Skrivet av FredrikMH:

Jag stannade tyvärr efter Battlefield 3 och spelade sen bara betan av Battlefield 1 vilket gav mig en del avsmak.

Jag är långt ifrån ensam när jag säger att "Battlefield 1 är skräp".
Har kanske 15-20 timmar spelat i det, medans jag närmar mig 200 i Battlefield V.
(Och Battlefield V är lååångt ifrån ett felfritt spel.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tycker det är synd att tillverkaren slutar med SP lägena. BFV måste ju ha det sämsta SP läget som tillverkats i modern tid och BF4 saknade det helt.

Sen har jag för mig att i Red Alert 2 kunde man välja två olika installationslägen, ett större med massa filmer och ett med mindre storlek. Varför har den funktionen försvunnit... jag skulle gladeligen skippa alla filmerna i spelet och spara plats istället.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Tycker det är synd att tillverkaren slutar med SP lägena. BFV måste ju ha det sämsta SP läget som tillverkats i modern tid och BF4 saknade det helt.

Skickades från m.sweclockers.com

"The Last Tiger" verkar vara den enda som är riktigt bra, men utöver detta så håller jag med.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Tycker det är synd att tillverkaren slutar med SP lägena. BFV måste ju ha det sämsta SP läget som tillverkats i modern tid och BF4 saknade det helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Med SP antar jag att du menar Singleplayer? BF-serien har ju haft singleplayer som alternativ ända sedan BF2 iaf(förmodligen tidigare också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Sen har jag för mig att i Red Alert 2 kunde man välja två olika installationslägen, ett större med massa filmer och ett med mindre storlek. Varför har den funktionen försvunnit... jag skulle gladeligen skippa alla filmerna i spelet och spara plats istället.

Rätta mig om jag har fel men är inte de flesta "filmerna" i BF V realtidsrenderade? I så fall sparar du marginellt med plats, om ens någon utan dessa då texturerna och ljudfilerna troligen behövs krävs på andra ställen i spelet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Black ops 4 skulle det vara. Det saknar ju SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS