Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Hur stort chassi har du?

Fastnade för ett InWin 904 Plus för ca 1 år sedan, stilrent och annorlunda

Frugan har ett FD R5
Och själv har jag ett Phantek Evoolv eller vad det heter.
Och till min HTPC, eller spela spel på tv:n så har jag ett Node 202, där jag ska sätta in ett GTX 1080 istället för mitt 970, ska bara hitta ett till bra pris först

be quiet! Silent Base 601 Silver med fönster. Stort, rymligt och smidigt att titta till vattenkylningen utan att behöva öppna lådan. Lätt att byta grejer när det inte är så trångt, avskyr små trånga lådor.

Skickades från m.sweclockers.com

Micro ATX – Kubchassi

Alltid kört fulltower innan alá Corsair 800D och liknande.
Fastnade för Micro ATX när moderkorten började erbjuda i princip samma saker som de fullstora brädorna.

Fractal design define r4 från 2013. Valde det för att det enligt recensioner var väl genomtänkt och enkelt att jobba i, blev inte besviken
Behövde storleken för att få plats med alla hårddiskar jag hade på den tiden...

Skrivet av Gilgamesh:

Är det möjligen en SteelSeries 5L musmatta jag skymtar?

Skrivet av jiimpan:

Fastnade för ett InWin 904 Plus för ca 1 år sedan, stilrent och annorlunda

Håller det tempsen ok? Var lite skraj att dels det låga djupet skulle innebära en lite liten tornkylare, plus ett 90mm utblås bakåt kanske skulle vara i underkant.

Går det att spela utan att allt går på högvarv?

Skrivet av svan_lind89:

Är det möjligen en SteelSeries 5L musmatta jag skymtar?

nope

https://www.komplett.se/product/378414

Thermaltake Level 10 GT pga Jonas recension av det. Ska bygga ny dator snart och då hamnar det chassit med samtliga tillbehör på någon onämnd marknad för några hundringar.

Jag har ett fulltower (CaseLabs SMA8) och ett miditower (Be Quiet! Silent Base 601) som jag köpte genom Sweclockers julkalender.

Har precis byggt om mitt system i en Lian Li PC-O11 Dynamic.
Kan starkt rekommendera det om du vill köra vattenkylning.

Obisidian 800D som jag har haft i... måste vara snart 10 år? Det är stort... det är otympligt och jag har inte längre behov av storleken på samma sätt som jag hade då. Men chassit var svindyrt och jag orkar inte köpa nytt... det står ju bara där på golvet ändå. Agerar dubbelt som extrabord vid datorn, haha.

Denna gång vart det ett Corsair Carbide SPEC-05 då min far fick ärva mitt Fractal Design Node 804. Blir väl en premiumlåda så småningom.

Modifierat FD XL rev1 med en 3*140rad i taket och 2*140 i fronten.

Lian-Li PC-D8000

Skrivet av Elakekocken:

Thermaltake Level 10 GT pga Jonas recension av det. Ska bygga ny dator snart och då hamnar det chassit med samtliga tillbehör på någon onämnd marknad för några hundringar.

Kan nog gå för en slant!

Valet föll på M1 Ncase

Jag tvekade länge mellan Louqe Ghost, Dan case A4 och M1 Ncase när jag nu kommer bygga min nya dator. Den huvudsakliga anledningen att valet föll på M1:an var att den sväljer större grafikkort samt att den tillåter vattenkylning av den samma i större omfattning än de övriga mindre modellerna. Jag vill ha en framtidssäker lösning som stödjer överklockning och därmed vattenkylning där traditionell fläktkylning går bet i små formfaktor-chassin som dessa.

Sitter just nu på mini-ITX, ett Ghost S1. Den andra burken är en Define C TG. Båda fungerar lika bra!

@pv2b: Ja asså nån ATX-nätdel går det ju inte in men jag slipper faktiskt ha en powerbrick på strömsladden. Det är någon liten och platt servernätdel som sitter i. Det sitter för övrigt en 970 mini i också så den går att spela på ganska bra (den låter dock som ett jetplan).

Skrivet av The Kristoffer:

Håller det tempsen ok? Var lite skraj att dels det låga djupet skulle innebära en lite liten tornkylare, plus ett 90mm utblås bakåt kanske skulle vara i underkant.

Går det att spela utan att allt går på högvarv?

Jag kör allt original plus delid på CPU, men ja det är ganska smalt så jag fick byta ner mig från NH-D15 till D9 som cpukylare även mitt gtx980ti är i bredaste laget då det tar i ytterväggen, men jag har nog lyckats få det bredaste kortet på marknaden med *suck*
Men jag håller med det är inte optimalt men kul och annorlunda

Skrivet av jiimpan:

Jag kör allt original plus delid på CPU, men ja det är ganska smalt så jag fick byta ner mig från NH-D15 till D9 som cpukylare även mitt gtx980ti är i bredaste laget då det tar i ytterväggen, men jag har nog lyckats få det bredaste kortet på marknaden med *suck*
Men jag håller med det är inte optimalt men kul och annorlunda

Slog till på 909 själv för ett tag sedan, kablar från cablemods på intåg, sen blir det åka av! 😁 905 ser inte lika stilig ut...

ATX - Miditower. Tröttnade på mitt ncase då jag kände ett för stort behov av ett riktigt wifi pci-e kort samt ett 10Gbe NIC.

Fractal Design R6 Gunmetal TG USB-C.. jäkligt nöjd

Har ett Phanteks Enthoo Evolv X Satin Black ,men har nu beställt en Thermaltake view 91 låda istället då Evolv X vart för liten. Lägger ut den på marknaden när jag har flyttat över allt

Jag har sedan ~2007 ett LianLi PC-767. Har kvar mitt PC-80 jag använde tidigare och så har pojken ett Define Nano S.

Ser man på resultatet är det med chassi som med Godzilla..."Size matters"

Har faktiskt tvingats köpa ny dator för nåt år sen så nu har jag en med Fractal Design node 304.

Cooler Master Q300L enda problemet är att mitt nätverkskort inte får plats

Cooler Master Storm Stryker

Kör på mini-itx för att få plats i min lilla datorhörna 🤓 Kolink satelite plus