Permalänk

Huvuddatorn sitter i ett FD Define R4, nöjd men funderar på att uppgradera till R6. Övriga burkar är ett FD Core 500 och en liten AsRock ION 330. Fractal Chassina är egna byggen och Asrocken köpte jag färdigbyggd.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

Ett kort, 4 HDD, 2 SATA SSD, 1 pciex ssd, 1 nvme ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

En GPU, ett nätverkskort, ett RGB-kontrollerkort, 1 HDD, 3 sata SSD, 2 NVMe-SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Hade fractal design arc tills förra året. Fult och stort, men hittade ett begagnat fd r3 för 100 kr och slog till. Smalare och stilrenare. Vill ha mindre men vill inte lägga ut pengar för nytt chassi och/eller moderkort.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

Ja, du har nog en poäng. Jag gick från Fractal R4 till ett Corsair 540 kub chassi. Nu är det ingen enorm skillnad, en decimeter på bredd och höjd knappt, men som jag tror jag visade tidigare i tråden så kunde jag disponera chassit på ett helt annat sätt. Hade kunnat gå mindre men det föll på grafikkortets längd. Nu har jag 2 SSD, 1 NVMe och 2 spindiskar, men jag hade klarat mig med bara SSD, om de varit lite större.

En annan anledning till större chassin, för mig, är plats för händerna när man drar kablar, samt luftflöde runtom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Ville ha en diskret chassi och komma undan så billigt som möjligt sen behövde jag rymma det på min lilla hylla också, det är nästan decimetern mindre bredd på det vilket gjorde valet ganska självklart. Var initialt inne på att försöka skaffa ett loake ghost men där har priset satt stopp.

Permalänk
Medlem

Nästa fråga borde vara hur många som har någon form av glas på sin dator.
Följt av hur många som har några LED/RGB komponenter.

Permalänk
Medlem

@employed: Jag skulle tippa på att rätt många har både glassida och RGB, är själv skyldig till att äga ett grafikkort med RGB. Dock installerade jag mjukvaran för att kunna slå av ljuset.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag kör Ncase M1 och har varit mycket nöjd hela tiden men måste säga att varje gång jag ser DanCase A4 så blir jag lite avis, den är så snygg. Lite svårare att hålla kall men snygg för det. Itx!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 1000D.

Haft fokus på små chassin senaste åren så kul med något annorlunda

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@employed: Jag skulle tippa på att rätt många har både glassida och RGB, är själv skyldig till att äga ett grafikkort med RGB. Dock installerade jag mjukvaran för att kunna slå av ljuset.

Lite tråkigt att det nästan är svårt att undvika i dag på helbygge, men som tur är kan man som jag vet alltid stänge av skiten. Tror det är mycket unga som tycker om eländet.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Lite tråkigt att det nästan är svårt att undvika i dag på helbygge, men som tur är kan man som jag vet alltid stänge av skiten. Tror det är mycket unga som tycker om eländet.

Ja det blir bara svårare att hitta bra komponenter utan RGB... Köpte ny CPU+moderkort och ram innan jul, allt utom ram blinkade så klart i alla regnbågens färger. Nu i veckan bör jag få hem mitt AM4 monteringskit till noctuakylaren, så jag blir av med den fula wraith prism kylaren till förmån för beige och brunt 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kör ett Fractal Design Meshify C men funderar att bytta till S2 eller p600s för extra utrymme.

Permalänk
Medlem

Har ett be quiet! Dark Base 700 och det är faktiskt ett lite trångt och litet chassi.

Hade ju tankarna på att bygga ett m-ITX-system tidigare, men man blir så extremt handikappad då när det gäller komponentval. Ju större chassit är desto bättre. Då behöver man inte fundera på om sakerna passar in.