Tre glömda guldkorn från CES 2019

Permalänk
Melding Plague

Tre glömda guldkorn från CES 2019

När det rasar ut mycket nytt och läckert får vissa saker mindre rampljus än de kanske förtjänar. Vi blickar tillbaka mot ett par CES 2019-klipp som många av SweClockers medlemmar missade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Får se om Razers skärm kommer till Sverige.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Hisense ULED XD 4k tv är en lcd tv med två paneler. Den bakre panelen är en gråskalig 1080p panel som används istället för en vanlig backlight. Zonerna blir 4 pixlar stora. Släpps i Kina i år. Svårt att säga om det bara är hype men vi får se senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Hisense ULED XD 4k tv är en lcd tv med två paneler. Den bakre panelen är en gråskalig 1080p panel som används istället för en vanlig backlight. Zonerna blir 4 pixlar stora. Släpps i Kina i år. Svårt att säga om det bara är hype men vi får se senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

för de som vill veta lite mer.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Tyckte ändå att 905 var vär att nämna, även om det ur min synvinkel verkar vara en försämring av 904+ på en del plan...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

https://youtu.be/STdZ_kiHYEY för de som vill veta lite mer.

Wow! Grymt coolt! Jag hoppas att de försöker sig på att göra en spelskärm också även om det kommer att vara viss inputlag (25ms låter det som)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av The Kristoffer:

Tyckte ändå att 905 var vär att nämna, även om det ur min synvinkel verkar vara en försämring av 904+ på en del plan... https://www.youtube.com/watch?v=AYYkxB8GqsY

Vet inte vad det är, men har så jäkla svårt för In Win:s chassin.. :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Tyckte ändå att 905 var vär att nämna, även om det ur min synvinkel verkar vara en försämring av 904+ på en del plan... https://www.youtube.com/watch?v=AYYkxB8GqsY

Gillar det där chassit väldigt mycket

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Vet inte vad det är, men har så jäkla svårt för In Win:s chassin.. :/

Äsh då!

Men det var ju en del grejer som gjorde helheten lidande på 905.
Sidostansade hål osv.
Tur att smaken är som baken!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Razers tillbehör med vibb får mig att tänka tebax på en gammal datormus jag hade:
https://www.playdome.hu/cikk/25663/logitech-ifeel-mouse-es-if...

Med mjukvaran reagerade den bl.a. på alla klickbara element på skärmen. Tex html-länkar på webbplatser, och alla UI-element. Dessutom kände den skillnad på olika klickbara element o vibbade med olika intensiteter på olika saker.
...Släpptes runt millenieskiftet

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av lastninja:

Razers tillbehör med vibb får mig att tänka tebax på en gammal datormus jag hade:
https://www.playdome.hu/cikk/25663/logitech-ifeel-mouse-es-if...

Med mjukvaran reagerade den bl.a. på alla klickbara element på skärmen. Tex html-länkar på webbplatser, och alla UI-element. Dessutom kände den skillnad på olika klickbara element o vibbade med olika intensiteter på olika saker.
...Släpptes runt millenieskiftet

Haha, den där hade jag missat helt. Före sin tid kanske?

Var det inte Mionix som gjorde något koncept med inbyggd pulsmätare? Minns @Kenneth?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Haha, den där hade jag missat helt. Före sin tid kanske?

Ja, ungefär som med dom gamla Amigorna, med början av 90-talets ändå väldigt avancerade VR-headset (och tillhörande station, o redskap). Dom var också väldigt före sin tid, och i vissa få aspekter bättre VR-lösningar med fler kroppssensorer

Jag har kvar min Logitech iFeel mouseman i någon byrålåda, men jag minns att jag stängde av vibbeffekten efter några månader....
Likt våra mobiltelefoner med vibb, så hördes det rätt tydligt varje gång det aktiverades. det visslade till i olika pitchar beroende på intensitet som var konfigurerat till alla olika UI och programelement. Lät typ som coilwhine.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av lastninja:

Razers tillbehör med vibb får mig att tänka tebax på en gammal datormus jag hade:
https://www.playdome.hu/cikk/25663/logitech-ifeel-mouse-es-if...

Med mjukvaran reagerade den bl.a. på alla klickbara element på skärmen. Tex html-länkar på webbplatser, och alla UI-element. Dessutom kände den skillnad på olika klickbara element o vibbade med olika intensiteter på olika saker.
...Släpptes runt millenieskiftet

Skrivet av emilakered:

Haha, den där hade jag missat helt. Före sin tid kanske?

Var det inte Mionix som gjorde något koncept med inbyggd pulsmätare? Minns @Kenneth?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Mionix Naos QG (Quantified Gaming), som inte riktigt tog fart någonstans. Roligt koncept, men otroligt nischat. Var tvungen att hålla musen på ett specifikt sätt för att den skulle kunna mäta korrekt, och det brukar sällan gå hem bland folk