SweClockers-gubben - berätta vad du tycker!

Permalänk
Hedersmedlem

Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för. Om det sker förändringar så kommer det såklart att vara ett noga övervägt beslut som inte sker över en natt. Just nu lever gubben i någon slags limbo där vissa inte ens anser att han är SweClockers logotyp, därför behövs det en standardisering (av antingen den befintliga gubben eller något nytt) för att skapa ett tydligare ansikte utåt för SweC. Inget konstigare än så

Permalänk
Medlem

Behåll den precis som den är. Gubben är en klassiker.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för. Om det sker förändringar så kommer det såklart att vara ett noga övervägt beslut som inte sker över en natt. Just nu lever gubben i någon slags limbo där vissa inte ens anser att han är SweClockers logotyp, därför behövs det en standardisering (av antingen den befintliga gubben eller något nytt) för att skapa ett tydligare ansikte utåt för SweC. Inget konstigare än så

Analysera vilken bakgrund dessa "vissa" har.

Jämför det med vox populi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

"Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för."

Klart man blir orolig när man förbereder att offra en legend för att fira ett jubileum. Men sen så gör ni ju precis som ni vill och det kommer bli uppror oavsett nu när ni öppnat för att han kan offras på altaret. Å ena sida de som vart här en stund växt in med gubben och å andra dessa unga personer som inte tror de kommer bli gubben förr eller senare, odödliga osv.

Jag ser gärna att han stannar, kommer antagligen ställa mig till skaran som starkt ogillar den nya loggan oavsett hur den ser ut. *host* här röjer man sig själv som konservativ, det hade inte ens jag trott om mig själv *host*

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hetzz:

"Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för."

Klart man blir orolig när man förbereder att offra en legend för att fira ett jubileum. Men sen så gör ni ju precis som ni vill och det kommer bli uppror oavsett nu när ni öppnat för att han kan offras på altaret. Å ena sida de som vart här en stund växt in med gubben och å andra dessa unga personer som inte tror de kommer bli gubben förr eller senare, odödliga osv.

Jag ser gärna att han stannar, kommer antagligen ställa mig till skaran som starkt ogillar den nya loggan oavsett hur den ser ut. *host* här röjer man sig själv som konservativ, det hade inte ens jag trott om mig själv *host*

Förändring är jobbigt och gubben ligger även mig varmt om hjärtat! Ingen är bestämt ännu om gubbens vara eller icke vara, men om det blir så att han går i pension skulle de kännas bättre om han fick ett värdigt avslut?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har väl inget emot motivet som sådant, men är den ens så mycket till logotyp? Som någon nämnde så syns den ju knappt. Inte ens som favoritikon för hemsidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av L'ombra:

Har väl inget emot motivet som sådant, men är den ens så mycket till logotyp? Som någon nämnde så syns den ju knappt. Inte ens som favoritikon för hemsidan.

Nä precis, tanken med det här projektet är också att komma fram till hur gubben eller en eventuell annan logotyp ska användas. SweClockers behöver en konsekvent logotyp, men om det blir gubben, SweClockers-texten som syns högst upp på siten eller något annat är fortfarande inte bestämt

Permalänk
Medlem

Håll kvar den säger jag, ikonisk som den är.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att gubben skall vara kvar.

Vissa logotyper som företag haft har förtjänat att kastas ut men Swec-gubben är lite som Mercedes-Benz stjärna, försvinner den så försvinner identiteten.

Sweclockers har alltid varit för alla åldrar, och har aldrig handlat om att attrahera 12 åringar.
Så jag ser inte varför gubben i detta fall skulle ha en positiv inverkan på Sweclockers om han försvann.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!