Permalänk
Medlem

Synka filer krypterat

Jag behöver kunna synka 5-10 GB data i realtid mellan två Windows 10-datorer. Filerna måste vara krypterade när de rör sig mellan datorerna.

Den ena datorn har jag på hemmakontoret, den andra har jag med mig ute på uppdrag.

Jag använder i dagsläget pCloud Crypto for att ha en krypterad säkerhetskopia i molnet, men pCloud kan mig veterligen inte synka krypterat. Bara synka okrypterat eller ha en krypterad backup men inte både och.

Finns det lösningar som fixar detta?

Permalänk
Medlem

VPN-tunnel mot en nas?

Permalänk
Medlem

För några år sedan testade jag Boxcryptor. Vet inte nu om det är ett bra program men tror det.

VPN tunnel är ju en idé också.

Skriv till Pcloud och säg att du vill ha den funktionen. De var mycket seriösa när jag ville ha "rätt datum" på filerna som syncades. Det löste dom.

Edit: Can I sync my Crypto folder with a local one? No, that is not possible. Due to the technology behind pCloud Crypto, enabling synchronization of your Crypto folder can compromise its security.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

VPN-tunnel mot en nas?

Tack. En mjukvarulösning hade varit guld värd, men får överväga detta om ingen finns. Har ingen NAS i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

För några år sedan testade jag Boxcryptor. Vet inte nu om det är ett bra program men tror det.

Jag hade Boxcryptor för ett par år sen, minns inte varför den inte funkade men det var något större problem. Kan ju hända att uppdateringar löst det sen dess, kanske värt att testa.