USB/Ethernet kabel till Mi Box S

Permalänk
Medlem

USB/Ethernet kabel till Mi Box S

Läser en del som jar problem med deras USB till Etherner omvandlar på Mi Box S och hittar väldigt lite om vilka som fungerar. Hittar en del som folk länkar till men är mest på Amazon och skulle isf vilja ha tips på någon som säljs här i Sverige.

Tänker om det ska stå den fungerar ihop med Android TV eller alla ska fungera?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

@auToeXeC:

Jag kör med en sån här: Sandstrom USB Hub

Funkar kanon.

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt en, återkommer om den fungerar bra för mig med.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Följer denna tråd, har en mi box s och hade varit kanon med trådad anslutning.

Permalänk
Medlem

Har nu fått min "Sandstrøm USB 3.0 hub med Gigabit LAN-port" från elgiganten och den fungerar utmärkt för mig med.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Inget lagg eller något med denna ?? @LecToR:

Permalänk
Medlem

@LecToR: Får ni gigabit med denna eller är det fortfarande bara 10/100?

Permalänk
Medlem

Det är ju(väl?)USB 2.0 på mi box, så Jag citerar Kjell.com ang. USB 2.0

"Enligt specifikationen klarar USB 2.0 upp till 480 Mb/s (60 MB/s) och fungerar därför bra med externa DVD-läsare och andra multimediatillbehör. I verkligheten klarar gränssnittet dock endast runt 320 Mb/s (40 MB/s). Resten går till overhead-data som beskriver informationen som skickas. USB 2.0 är därför inte lämplig för exempelvis hårddiskar och snabba USB-minnen."

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att en produkt som är så ny vars enda USB port är en 2.0 och inte 3.*
Syftet med att köra en extern usb hubb med ethernet blir ju riktigt hål i huvudet. Snacka om att förlora bandbredd i usbhubben fördelat på alla portar från källan som är 2.0...

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

@Fump: Jag köpte en precis likadan, men min MiBoxS verkar inte hitta den.....
Något knep för at få igång den?

Permalänk
Inaktiv

Bytte till Nvidia Shield just på grund av detta, körde med en sån här till min.
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/natverks...

Funkar bra men man tappar den enda USB port som finns och varenda gång jag startade Miboxen så hade jag inget internet och var tvungen att gå in i menyn och göra en omstart, blev något less, och som sagt min ligger ute på blocket för en 5 hundring nu.

Nvidia Shield är så mycket bättre på allt, skulle köpt den direkt.

Permalänk

@anon301768: Ok.
Tack för svar.....skulle tydligen inte snålat och köpt MiBoxS....för några dagar sedan.....
Jag uppgraderade den till Pie direkt...kan ju vara det som gör att det inte funkar alls för mig

Permalänk
Medlem

@bertgurka: Tyvärr inte, jag har endast pluggat in den och så fungerade det, surt om det strular för dig

Permalänk

@Fump: Tack för svar.
Då är det antagligen Pie-uppgraderingen.....Får se om jag prioriterar att köra Pie eller ha trådat nät...

Permalänk
Inaktiv

Jag var tvungen att gå in i developer läge för att ändra USB porten till USB Debugging så den kunde nyttja internet.
Man måste göra de för att de ska fungera, tog en stund innan jag fattade hur jag skulle göra.

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Jag var tvungen att gå in i developer läge för att ändra USB porten till USB Debugging så den kunde nyttja internet.
Man måste göra de för att de ska fungera, tog en stund innan jag fattade hur jag skulle göra.

Ändrade du då till att inne i USB konfigurationen blir USB ethernet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funkar inte med ethernet kabel

Får det inte att funka med ethernet kabel, vet inte riktigt vad jag gjort för fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör med denna NÖRDIC
Fungerar bra samtidigt som man öppnar upp fler USB portar. Dock kanske lite Overkill med usb3.1 men en tvåhunka kan man väl lägga. Fungerar ju bra till annat om man nu ledsnar på miboxen.

Permalänk
Medlem

Har köpt en från Nördic, men min box verkar verkligen inte hitta själva adaptern eller något.. försökt med de flesta saker inom Utvecklarinställningarna m.m

Någon med tips?