Cooler Master lanserar tangentbord med analog inmatning och Cherry MX-brytare

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar tangentbord med analog inmatning och Cherry MX-brytare

Cooler Master tar upp kampen mot aktörer som Wooting, med modellen MK850 som bestyckas med analoga Cherry MX-brytare för utvalda tangenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket pengar för ganska få analoga brytare...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kaffet i halsen, får ett hyfsat grafikkort för samma pengar i min sits.
Maximalt kan jag tänka mig att lägga strax över en 1000-lapp på ett tangentbord.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Frågan är ju då varför man skulle välja detta över ett Wooting som har många fler analoga knappar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Frågan är ju då varför man skulle välja detta över ett Wooting som har många fler analoga knappar.

Man behöver kanske inte hoppa mellan analogt och digitalt läge hela tiden för att kunna använda de andra tangenterna.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på mitt gamla som jag köpte på klasse för runt 10 år sen. Kostade 99kr och har ÄKTA rubber dome knappar...den ni 😁.

Kanske får släpa fram mitt ca 20+år gamla ibm tangentbord och testa det har mekaniska brytare tror jag. Är lite kultigt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kör fortfarande på mitt gamla som jag köpte på klasse för runt 10 år sen. Kostade 99kr och har ÄKTA rubber dome knappar...den ni 😁.

Kanske får släpa fram mitt ca 20+år gamla ibm tangentbord och testa det har mekaniska brytare tror jag. Är lite kultigt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Förutom att de gamla tangenborden brukar låta ungefär som en häftapparat när man hamrar på tangenterna fjädern tjongar till

Dock förstår jag inte hur man inte kan ha ett hyfsat tangentbord med mekaniska brytare, det är ju ändå tbord och mus du använder mest varje dag med din dator, tycker helt klart det kan vara värt att investera. En mus + tbord brukar ju ha klart bättre livslängd än ett grafikkort t ex

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förutom att de gamla tangenborden brukar låta ungefär som en häftapparat när man hamrar på tangenterna fjädern tjongar till

Dock förstår jag inte hur man inte kan ha ett hyfsat tangentbord med mekaniska brytare, det är ju ändå tbord och mus du använder mest varje dag med din dator, tycker helt klart det kan vara värt att investera. En mus + tbord brukar ju ha klart bättre livslängd än ett grafikkort t ex

Visst är det så, de håller länge. Men har ändå köpt fler än 10st tangentbord senaste året.
Det är lite som ett beroende.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Känns som att dom lever på sitt namn bara...

Tråkigt dyrt om man jämför med annat som redan visat sig vara bra och troligen bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Visst är det så, de håller länge. Men har ändå köpt fler än 10st tangentbord senaste året.
Det är lite som ett beroende.

Men då gissar jag ändå att du har ett bra tangentbord och att dessa 10st du köpt inte är 99:- på Kjell & Co, utan antagligen lite dyrare trevligare tangentbord. Inget fel med det, llite skrymmande intresse bara

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men då gissar jag ändå att du har ett bra tangentbord och att dessa 10st du köpt inte är 99:- på Kjell & Co, utan antagligen lite dyrare trevligare tangentbord. Inget fel med det, llite skrymmande intresse bara

Jotack, senaste var ett https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/year-of-the-dog-l... och ett Year of the rooster.

Billigaste var ett Ducky Rainbow som var ett riktigt klipp för 990:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förutom att de gamla tangenborden brukar låta ungefär som en häftapparat när man hamrar på tangenterna fjädern tjongar till

Dock förstår jag inte hur man inte kan ha ett hyfsat tangentbord med mekaniska brytare, det är ju ändå tbord och mus du använder mest varje dag med din dator, tycker helt klart det kan vara värt att investera. En mus + tbord brukar ju ha klart bättre livslängd än ett grafikkort t ex

Har testat andra men gillar det billiga bäst, alla är olika antar jag. Har en gammal vit logitech mus med ca 15 år på nacken, den är optisk iallafall.
Mött 2 andra som också bara gillar rubber dome.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mycket pengar för ganska få analoga brytare...

Hehe, jag betalade nästan precis hälften av priset på det här Cooler Master-tangentbordet för min Wooting One, Kickstarter "Early Bird"-pris när det begav sig. (Eurokursen var något bättre).

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Hehe, jag betalade nästan precis hälften av priset på det här Cooler Master-tangentbordet för min Wooting One, Kickstarter "Early Bird"-pris när det begav sig. (Eurokursen var något bättre).

Och jag köpte min Wooting One på rea i maj förra året på nån tillfällig rea på Proshop för strax under 1100 spänn
(Men ska erkänna att jag gått tillbaks till att använda mitt gamla fullsize Ducky G2pro istället... mycket pga att jag saknade fullsize)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

känns lite väl dyrt för den typen av tangentbord man får, diggar dock designen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kör fortfarande på mitt gamla som jag köpte på klasse för runt 10 år sen. Kostade 99kr och har ÄKTA rubber dome knappar...den ni 😁.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Har testat andra men gillar det billiga bäst, alla är olika antar jag. Har en gammal vit logitech mus med ca 15 år på nacken, den är optisk iallafall.
Mött 2 andra som också bara gillar rubber dome.

Jag har haft flera KeyTronic Ergoforce (Rubber dome) till olika datorer genom åren.
Mitt första PC tangentbord var ett KeyTronic som liknade Ergoforce. Men en äldre modell.

Säg om man stått inför detta val.

Alternativ 1
Nytt KeyTronic Ergoforce för 250-350kr

Alternativ 2
Nytt mekaniskt tangentbord för ca 1500kr

Då hade jag fortfarande tyckt att alternativ 1 var mer prisvärt.
Även om alternativ 2 är bättre om man inte bryr sig om "en tusenlapp hit eller dit".

Idag har jag ett mekaniskt tangentbord med Cherry MX bruna brytare till min primära dator.
Tycker de har bra känsla att skriva på och de väsnas inte så mycket.

Mitt problem var att jag inte hittat några andra tangentbord under 400kr som jag tyckt lika mycket om som Ergoforce och jag tycker inte att det är så kul om jag ska sitta med sämre grejer än jag hade redan på 90-talet.
Så lösningen blev ett dyrare tangentbord.